Ang Losi sin startboks. Den er søppel orginalt, desverre. Men det finnes en vei til å gjøre den til den beste boksen du har hatt
Alle ledninger i boksen MÅ byttes ut med 14g. Lodd alle fester i boksen, til bryterene OG til motoren. Bruk 2 stk stick packs, da får du over 14V og det trenger denne boksen.....helst 3600 batterier. Seriekoble disse batteriene, bruk deans plugger, viktig!!
Har gjort dette med min boks, og nå funker den topp, drar nye mototer lett.
Dette er vel fortsatt hyperaktuell info og burde vel vært rammet inn og hengt opp på et godt synlig sted! Hører stadig folk som klager på Losi-boksen i forhold til manglende kraft.
Alternativt funker Mugen sin startboks helt glimrende til 8ight 2.0. Alt jeg trengte å gjøre var å heve svinghjulet 2mm.
"When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."
Jeg blir snart den heldige eier av en slik i RTR version, bruktkjøp, men ubrukt bil.
Hva slags fuel skal orginalmotoren ha?
25% nitro og 12% olje er vel det som anbefales feks nitrotane, blue thunder, mrf buggy race det meste av fuel er vel greit nok søk på forumet og du vil få opp eventuelle klager om temp etc
ved innkjøring så ta og dra motoren rundt uten gløder så alle delene får litt olje på seg før de går på noe turtall, eventuelt så ta av bakplate og hell inn en skje eller 2 med fuel og sett på bakplaten snurr bilen opp ned etc så alt blir dekket med fuel/olje, etter dette så trenger du bare å varme opp motoren til en 40-50 grader før du prøver å starte den.
Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t
IKKE hell så mye fuel som ei skje eller to inn i motoren. Har du skikkelig uflaks, så får du væskelås mellom stempel og topplokk og da bøyer du råden... Motoren kommer oljet inn fra produsenten!
Det beste er å skru ut pluggen, dra den rundt med snora eller startboksen til det kommer en "tåke" ut av plugghullet.
Når du så skal starte den, løsne pluggen såvidt hvis motoren er veldig trang. Når motoren starter og går, skrur du til pluggen igjen. Den er lettere å få igang da.
<Losiboksen er helt fin den. Du trenger ikke å skifte ut en ledning i den boksen, men det er smart og lodde alle koblinger. Du trenger ikke klippe av de dårlige koblingene heller på motorene, bare lodd dem. Det mange gjør feil er at startboksen ikke treffer hullet til svinghjulet skikkelig og subebr i chassisplata... Det kan lønne seg å skru ut motoren av bilen første gang for a sjekke at alt blir riktig i forhold til hverandre.
Har blitt bitt av rc basillen, og er nå ute etter muligens å oppgradere!
Kjører for tiden en nanda swift, og har mye morro med det.... Planen er å oppgradere til en 8ight til neste år! Må egentlig vente såpass, da swiften bare er noen månder gammel, og økonomien ikke tillater annet!
men, så kom jeg over en sak... En 8ight race roller av første typen som kom, og det til halve prisen av hva smallsize skal ha for 8ight 2.0!! Vi snakker da splitter ny, fra butikk, til rundt 2500.....
Spørsmålet er jo da hvor stor forskjell det er på gammel og ny type??
Åssen er det med reservedeler??? Kan jeg bruke 2.0 deler på den gamle typen?
Er den nye verdt 2500 kr mer, eller er det en god deal å få en "1.0" til halve prisen???
Nå har jeg hatt min 8ight 2.0 og fått kjørt den omkring 5timer. Har hatt problem med at hinge pin coveret inne forran knekker. har allerede byttet disse 3ganger, og begynner å bli lei av å måtte bytte disse så ofte.
Er det noen andre som har hatt samme problem, og som har løst dette på en fix måte?
Har også en del slark mellom bakre hinge pin brace og hinge pinen, så de bakre bærearmene er slarkete, og kan beveges ca 2mm frem og tilbake. Er dette vanlig og er slitasje, eller er det også her en fiks måte å løse dette på?
Håper på svar..
Smil til verden, og den smiler kanskje tilbake til deg
Nå har jeg hatt min 8ight 2.0 og fått kjørt den omkring 5timer. Har hatt problem med at hinge pin coveret inne forran knekker. har allerede byttet disse 3ganger, og begynner å bli lei av å måtte bytte disse så ofte.
Er det noen andre som har hatt samme problem, og som har løst dette på en fix måte?
Har også en del slark mellom bakre hinge pin brace og hinge pinen, så de bakre bærearmene er slarkete, og kan beveges ca 2mm frem og tilbake. Er dette vanlig og er slitasje, eller er det også her en fiks måte å løse dette på?
Håper på svar..
har hatt litt trøbbel der selv,har byttet til disse http://cgi.ebay.com/Aluminum-Front-H...3A2%7C294%3A50
Blir fortsatt litt fort slitt,men disse knekker hvertfall ikke
Det beste er å kjøpe disse,og bare bytte plast-innsatsen når det blir slark
Kan noen gi meg specs på orginalmotoren i RTR pakken?
Motoren heter Mach 427 og har sort/sølv topp og rotostart bakplate.
Stemmer dette for min også?:
Mach 427 with Pull StartS SG Crankshaft
Key Features
4.27cc displacement
ABC piston/sleeve assembly
Dual-needle carb
Overview
This high tech power plant includes a dual needle carburetor and race proven porting for an excellent balance of torque and top speed. It also features a black case and oversized orange heat sink head to keep things cool. The Mach 427 can be dropped into just about any 1/8-scale truck or buggy for intense performance.
Comment