Da trenger du en volt regulator. Losi har en. og de her den på Carolinas..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Team Losi 8ight / 8ight T
Collapse
X
-
det var det jeg tengte meg..
holder meg til 6V hump jeg
Ronnie Hagane 87 mod. Lillestrøm "Anything worth doing is worth over-doing"
Losi 8T Picco 28 Futuba S9351x2 Dynamite Pipe = Losi Mini T BL og LiPo
Losi Micro T BL og LiPo = Tamya TB02-D BL og LiPo = Spectrum Radioutstyr
Comment
-
Ey Kristian!!Originally posted by Savage-Kris View PostSå godt som klar for sesongen nå
Motor: GoTech 7p
Potte: 053 eller 2019
Fuel: MRF Buggyrace
Radio: Dx3R
Styreservo: ACE 1015
Gass/Brems Hitec 5955
AMBrc
Åssen står det til med bilene dere? Bilder?
Najs Kristian!: D
Fikk jo nesten lyst på 8ight nå, men siden Mugen både ser tøffere ut og er bedre så må jeg vel kjøre Mugen
See ya!
Ev1erYamaha Aerox
Comment
-
Ville no bare blinge litt m min nye Qoncepts Split center diff mount
Vældi fin fin kvalitet på kittet.
Last edited by Anders Ellingsen; 17 April 2008, 19:39.*Sanwa M12X*Savöx*
*TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
*Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*
Comment
-
Vet ikkje helt korsen set up du kjøre bortsett fra i diffene. Prøv å gå ned til 2,3 mm stab stag bak, øk til maks aksel avstand( putt alle spacerne på bak hubben foran) dette burde ro baken ned noe. Vess du fortsatt har for mye styring prøv med litt mindre toe in. dette gir litt mindre aggresiv styring in i sving. Håper at dette hjalp litt
*Sanwa M12X*Savöx*
*TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
*Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*
Comment
-
Takker, dette skal prøves på fredagOriginally posted by Anders Ellingsen View PostVet ikkje helt korsen set up du kjøre bortsett fra i diffene. Prøv å gå ned til 2,3 mm stab stag bak, øk til maks aksel avstand( putt alle spacerne på bak hubben foran) dette burde ro baken ned noe. Vess du fortsatt har for mye styring prøv med litt mindre toe in. dette gir litt mindre aggresiv styring in i sving. Håper at dette hjalp litt

Comment
-
I teorien så skjer følgende når:
Tynn på midten - forstilling får mest på on power
Tykkere på midten - tåler mer onpower før kraften blir fordelt fremover.
Jo tykkere foran - jo mer skal det til før innerhjulet slipper,
Tynn foran - skal mindre til før innerhjulet slipper
Det samme gjelder bak.
Her må man jo ha et proposjonalitetsforhold for å få ting til å stemme.
Med 5-3-3 så er jeg ikke overrasket over at den overstyrer, med en såpass tung bakdiff blir kraften tidlig overført til framdiffen, framdiffen din er sånn midt på treet stiv, så hvis festet er passe bra så vil innerhjulet få få effekten ytterhjulet vil ha godt feste og gi god sving (for din opplevelse - overstyring)
Med 5-3-3 som bakgrunn for at du ønsker mindre styring så kan du da i teorien gjøre følgende:
1: Hardere midtdiff
2: Løsere fremdiff
3: Løsere bakdiff (forutsetter gjerne godt feste)
På toppen av dette kommer jo toe justering som nevnt, stabstag og dempere.
Jeg er jo ikke kjent med Losi, men teorien bak diffoppsett er egentlig enkel, hva skal slippe / ikke slippe for at jeg skal oppnå det jeg vil.MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Ikke for å pirke, men mindre toe in har vel aldri roa ned en bil. Heller motsatt.
Det er veldig vesentlig om man har overstyring inn i svingen eller ut av svingen i forhold til hva som skal justeres.
En ting som ikke har vært nevnt som påvirker veldig mye er justering av rollcenter.
Casevac:
Din teori vedrørende differ i buggy er nok riktig teoretisk, dog er praksis en litt annen. Her er det også stor forskjell på om vi snakker inn eller ut av sving.Team Smallsize 2010
Team Losi 8ight // Spektrum
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment