Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Losi 8ight / 8ight T

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by eMTea View Post
    Kan noen gi meg specs på orginalmotoren i RTR pakken?
    Motoren heter Mach 427 og har sort/sølv topp og rotostart bakplate.

Stemmer dette for min også?:
    Det skal stemme det ja, men den med sølvtopp har større forgasseråpning, noe som gir den litt høyrere turtall... Jeg vet ikke om dette er tatt med, men alt annet skal stemme på alle versjonene av motoren...

EDIT: oisann... Ser nå at den med oransje topp er fra Dynamite og den med sølvtopp er fra Losi... (Motorene skal ha like specs bortsatt fra turtall)
    Last edited by RPM; 22 June 2009, 15:15.
    O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
    Kthxbye

Comment

• Har ødlagt ett par gass/brems servoer på bilen. Lest på rctech og tydligvis er jeg ikke alene om dette. Var en kar som la ut link til denne, http://www.amainhobbies.com/product_...Tray-Stiffener for å hjelpe på problemet.

Noen som har prøvd den?

Comment

• Hei.

Hvis det er den ggamle bilen du kjører så gikk det noen servoer, men på 2.0 så er det et ikke eksisterende problem for meg. Nå hadde jeg ikke den første utgaven, det må jo sies.

Hvis du justerer alt ihht til manualen så er det ikke noe problem i det hele tatt. Men, det er viktig å sette endpoint på servoen riktig, det må justeres på radioen. Pass på at du ikke gir mer gass enn åpningen på forgasseren, og når du bremser så må ikke fjære klemmes sammen helt. (fjæra på gass staget).

HVis avstanden mellom bremseklossene er for stor, vil servoen automatisk måtte ha en lang vandring når du bremser og det ødelegger servoer.

mvh Anders,
        Last edited by A.M; 21 September 2009, 20:01. Reason: srikve leif

Comment

• A.M.
          Jeg har nettopp røket en g/b servo på min 8ight-t (v1.0). Har du tips til en god servo? Jeg kjøpte denne fra SmallSize sist http://shop.smallsize.no/product_inf...oducts_id=8675

Har hørt at flere har hatt problemer med denne, så er evt villig til å legge litt kroner i det. Vil helst handle hos elefun.no eller SmallSize da jeg trenger det litt kjapt

Comment

• Futaba 9351 skal funke greit, Elefun hadde den sist jeg sjekka.
            Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
            Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

Comment

• Originally posted by Mta-motorsport View Post
              Futaba 9351 skal funke greit, Elefun hadde den sist jeg sjekka.
              Mange som skryter av den, må jo være noe i det

Hva med http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=4650&itemref=1∏=ACE%20DS1015 %20Supertorque&kategoriID=10000

Denne får også mye skryt.

Comment

• Mulig at g/b servo problematikken har blitt bedre på 2.0, men leser om mange som fortsatt sliter med dette. Har selv vært nøye med å stille endpoints. Også tatt høyde for chassis flex.

Nitro Off-Road - Losi 8ight 2.0 RTR throttle servo - I'm hoping someone can shed some light on a strangle issue. Here's the long explaination. Saturday I had my first race day with my new 8 2.0 RTR. We had already purchased a JR 8711 to replace the steering servo but had not yet put it in when the stock throttle servo

Etter å ha lest mange godord om denne: http://www.rctech.net/forum/nitro-of...tle-servo.html har jeg kjøpt meg en sånn. Gleder med til å prøve den ut. Bra specs i allefall.

Når det gjelder Ace sevoen har jeg lest mye bra om den.

Comment

• Hei, kjørte to sesonger på samme Ace DS1313 G/B servo i en losi 8 1.0 va vældi nøye med endpoint på den
                  *Sanwa M12X*Savöx*
                  *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
                  *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

Comment

• ace 1015 er god det skall den ha, har nå levd gjennom 4gallons med fuel (ca 16 liter) og div pakker med elektro kjøring, så kan ikke annet en å si at behandl den pent med end points, og nok plass til at servoen ikke kommer borti noe så bør den leve svært lenge
                    Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
                    Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
                    losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

Comment

• AT mange fremdeles har problemer med servoer på 2.0 betyr i mine øyne at det fremdeles er mange som ikke gjør det etter boka, eller finner på endel net rart. Selvfølgelig kan det ryke en og anne servo, men det er normalt og skjer i alle biler.

I fjor og i år har jeg brukt en servo som heter JR9100S på styring og 9100T på gass/brems. Det to servoene jeg brukte i helga var nye til første løpet 2008!!! Det er første gang jeg har kunnet bruke ett sett servoer i mer enn en sessong siden Sanwa sine ERG-VB i 2004.

Jeg har brukt 8 9351... endel KO servoer som ikke holdt, og de to Ace 1015 servoene jeg kjøpte holdt en i 20 minutter og den andre var død når jeg fikk den.. Men, farta og styrken på Ace servoen var fennomenal og jeg tror jeg hadde max uflaks, for å si det sånn.

Jr servoen er nesten 50% sterkere enn 9151 og 0,02 sekunder tregere, noe du ikke merker. Jeg bruker Lipo og Muchmore lipo regulator. Den er på 6,5V og funker som en drøm. Brukt samme i hele år og siste del av sessongen i fjor. Måtte skifte ledninger i våres, men det er lett.

JR får du desverre ikke i Norge, må handles i utlandet.

På 1.0 er det nok fremdeles et problem og gutta på RCTech er sikkert flinke. På 1.0 er det hyperviktig og ikke justere for stor klaring mellom bremseklossene. Man kan med fordel klippe returfjæra og bruke en o-ring til å trekke forgasseren helt tilbake. O-ringen som egentlig er til å legge inn i justeringsmutteren til fjæra på støtdemperen, bruker jeg.

Comment

• Jeg har et par spm om min Losi 8ight, etter litt tids bruk.

Forgasseren virker ikke helt bra. Stempelet går tregt de siste få millimeterne før den er kommet ned til tomgang, å samtidig så er den vrien å få til å gå stabilt på tomgang. Selv om jeg presser gasseren inn med fingeren, slik at den stopper mot tomgangskruen er den veldig varierende på turtall.
                        Når jeg kjører bilen på bane, så går den "greit nok" ved kontinuerlig kjøring, men stopper jeg opp i 3-4sek (tomgang), så blir den skikkelig hissig de første meterne når jeg gasser igjen, før den er tilbake i "normal" gange.

Også har jeg kjøpt startboks. De andre kara her bruker det, å det ser veldig enkelt å greit ut. men skulle visst ikke være så lett på denne.. Kjøpte Losi boksen.
                        Starterhjulet rekker ikke opp til svinghjulet, før det tar i chassiplata. Er det motorfestene som er for høye på denne RTR utgaven med ROTOstart?
                        Om jeg vil fjerne ROTOstarten, får jeg kjøpt blendelokk til denne Mach/Dynamite motoren?

Håper noen kan svare meg på dette
                        Xray 808, Novarossi Plus 4, Specrum DX3S, Align.

Comment

• Originally posted by eMTea View Post
                          Starterhjulet rekker ikke opp til svinghjulet, før det tar i chassiplata. Er det motorfestene som er for høye på denne RTR utgaven med ROTOstart?
                          Om jeg vil fjerne ROTOstarten, får jeg kjøpt blendelokk til denne Mach/Dynamite motoren?
                          Så vidt meg bekjent får man ikke kjøpt blendelokk, så ny motor og motorfestene til race roller'n trengs ( A9154 )
                          TEAM LOSI - SPEKTRUM - O.S - FUTABA
                          HONDA ACCORD

Comment

• Ny Losi http://www.neobuggy.net/modules/news...p?storyid=7658
                            -Bombk-

Comment

• D e jo flott d sånn som me lika
                              Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

Comment

• Jeg som akurat hadde kjøpt 2.0...

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X