Standard, mer eller mindre. 55 stempler bak i stedet for 56 og sølvfjærer bak istedet for grønn (som standard i den nye EU). Ellers så har jeg variert litt med demperolje etter temperatur ute. bilen er rett og slett knall rett ut av Esken. Hadde det vært en 2.0 å få tak i hos Smallsize nå, så hadde jeg kjøpt den i stedet for Eu, for jeg trenger deler. tror neppe vi trenger noe annet her hjemme akkurat nå siden HOF ikke skal ha noe NC og Skien er til slutt i sessongen.
Styrespindla og casterblokkene er det jeg har mest tro på i den nye bilen, om man nødvendigvis trenger 12 grader caster er jeg vel mer usikker på og tror nok 10 grader casterblokkene er veien å gå.
Heisann!
Jeg har en 8B RTR som jeg så smått har begynt å oppgradere litt...
Jeg har kjøpt ny motor (Novarossi +4), og nye (quick mount) motorbukker. Men allikevel måtte jeg file i bunnplaten for at startboksen ikke skulle subbe i den.
Vurderer å kjøpe ny bunnplate, er det å anse som en oppgradering?
jeg regner med at du ikke har en losi start boks da de fleste andre bruker et større gummi hjul som og siter lavere en hva losi gjør som standard, bunnplate er nok ikke det første jeg ville oppgradert tror nok det hadd gått mer mot smart diff foran og center pluss litt nye dekk
skal du ha den for konkuranse så funker den nesten som rtr, og den er grei nok til at man får kjørt seg opp skal du ha en superbil så ja da må du nok gjøre mye med oppsettet men plata er ikke første punktet
Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t
Det er en Losi boks jeg har... men det funker jo nå.. Bare lurte på om en "race roller" bunnplate hadde hatt samme problemet..
Syntes bilen fungerer sånn tålig nå.. fikk et problem med clutchen idag da, men fant utav hva det var som forårsaket det, så er nok i orden igjen i morgen.
Blir nok å handle litt demper og diffolje og prøve litt forskjellig. org er 5k foran, 7k i midt og 2k bak.
Losi sin 35wt demperolje som er brukt som standard, er det samme som "350" av annet fabrikat?
Anbefaler deg å bruke losi sin demperolje. Den er billig og bra, i tillegg bruker de fleste gutta som kjører losi denne olja. Lettere å sammenligne oppsett da
35 losi olje tilsvarer noe et sted mellom 400->450 cst hvis jeg ikke tar helt feil.
husk at på startboksen så kan du løsne fire skruer i bunnen og flytte hele gummuhjulet frem og tilbake, for å få den til å passe perfekt til hullet i bunnplata....
Jon Rune Fladmark 1980
Søgne/Kristiansand,
Team Smallsize, Team Losi 8ight 2.0, Spektum DX3S, Team Losi Fuel
Comment