de fleste steiner er harde... det er derfor de kalles stein... stort sett skjer det ingenting mer enn at hjula låser seg,,,,,
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Har du kjøpt noe du fraråder andre og kjøpe?
Collapse
X
-
Min 4.6 har foreløpig gått 7 liter med plastdrevet... På 25-en jeg hadde tidligere byttet jeg drev én gang på 28 liter uten at det egentlig var nødvendig, og da bytta jeg clutch-klokke samtidig pga at den var minst like slitt som plastdrevet. Tennene var knivskarpeOriginally posted by Viper92 View Postjaja den er sikkert godt velikeholdt, og så er det jo bare en .21 motor (3.5)
Edit: Kom plutselig på at drevet som står på 4.6'n er fra 25'en, pga at jeg flytta over girkassa... Dvs at jeg er langt ifra ferdig med mitt andre plastdrev etter 35 liter.Savage X 4.6 - FG Monster Beetle - Pro Boat Stiletto 29 - Spektrum DX3S
Comment
-
jaja har jo nettop sakt at plastdrev er best men det avhenger av at føreren vedlikeholder biln, værre er det ikkeOriginally posted by Apollyon View PostMin 4.6 har foreløpig gått 7 liter med plastdrevet... På 25-en jeg hadde tidligere byttet jeg drev én gang på 28 liter uten at det egentlig var nødvendig, og da bytta jeg clutch-klokke samtidig pga at den var minst like slitt som plastdrevet. Tennene var knivskarpe
selv har jeg bare slitt 1 stk plastdrev i min tid med RC da jeg kjøpte X SSen kjøpte en venn av meg metalldrevet for 250kr så kjøpte jeg to nye i plast. det eneste jge prøvde å si at stål er sterker, så det slites ikke ned, noe som er et problem i noen tilfelder.
OooGøran j.BorkamoooO
OooRacer SavvyooO
Comment
-
Kjenner mange osm har kjørt lenge på plastdrev, også på OS .30. Personlig kjører jeg med stål spur. Har aldri hatt store problemer med stålspuret. De samme reglene som gjelder... man må jo passe på å stille dette riktig inn (både plast og stål)
M. J. Hagen 1976
E-Revo | Savage Octane
Comment
-
Eg bytter spurdrev nesten like ofte som eg fyller tanken. Prøver å stille dette inn etter alle kunstens regler men får det ikkje til. No har eg bestilt stålspur, så no regner eg med at eg slipper å bytte så ofte.Savage 21 m/Mack 28motor
Jan W. Røstenskar 79mod.
Comment
-
Er det vanskelig å bytte spurderv??? Må jeg demontere mye??
Har kjørt 6 liter nå uten å bytte spur drev!!!
- Trond-Vidar S. Hansen| 1993 modell | HPI Savage 3.5 | HPI Savage m/SH 28 | Tamiya TT-01 | Helikopter E-Sky Lama V4 -
- - - - - - - www.xs-modellhobby.no - - - - - - - - -
Comment
-
okOriginally posted by Viper92 View Poster bare å ta ut motoren, så er spur gear helt åpent:-o
- Trond-Vidar S. Hansen| 1993 modell | HPI Savage 3.5 | HPI Savage m/SH 28 | Tamiya TT-01 | Helikopter E-Sky Lama V4 -
- - - - - - - www.xs-modellhobby.no - - - - - - - - -
Comment
-
Nitrofuel fra Model Technics
Kjørte inn k4,6 motoren min med Jero Glov nitro og videre 6 liter på den uten problemer.
Ble anbefalt å gå over til Model Technics og prøvde det.
Resultatet ble en motor som var utrolig vanskelig å starte.
Spiste plugger(-ca 1 plugg per tanking).
Umulig i tune og ville ikke gå på tomgang.
Til slutt knakk veivakslingen og veiva slo ut gjennom undersiden av veivhuset
(Fikk en ny K4,6 HO på garantien
)
Mens jeg ventet på den nye motoren prøvde jeg Model Technics`n på en annen F4,6 jeg hadde liggende med resultat av en lite samarbeidsvillig motor.(Tungstartet og vanskelig å tune...)
La oxo merke til at eksosen ble sotete. (Mørke rød oljeslagg kom ut av eksosen)
Åpnet motoren hvor veiva røk og der var det sort ja....
Nå vil nok mange si at motoren var kjørt for tynn, med det er ikke årsaken !!!
Kjørte så på med Jero Glow og motoren ble som den skulle være, lettstartet og grei å tune, går i dag som ei kule...
Så var det den evige diskusjonen om plast vs stål spur.
Jeg har kjørt med stålspur ca 12 liter på K4,6 Ho en med 3 trinns kassa uten problemer...
Det skal sies at plastdrevet (1 av 2) i 2 trinns kassa røk ca 4 liter etter stålspur ble montert.
Nå er det bare stål helt ut til dekkene så det er vel ikke mere som kan ryke..
Har oxo montert herdede ståldiffer med Ofnas diff-lock oil 50,000wgt.Hold Kjæft, Æ gjør d uansett!!
Comment
-
HPI`s stål brems.
Kjørte en stund med HPI`s originale dobble stål disc brems.......
Denne bremsen øker egentlig ikke bremsekraften noe i forhold til dobble fiberbremser.
Den har en tendens å hugge til og kontrollerte nedbremsinger blir en STOOR utfordring.
Resultatet etter noen oppbremsinger på asfalt (bare noen ekstra på grus) er at tannkransen på diffen forran samt tannstaget som går på det fra drivakslingen fra gearkassa raper over og ryker..... se bilder.
Så konklusjonen må være at dette ikke er en oppgradering
Hold Kjæft, Æ gjør d uansett!!
Comment
-
Originally posted by AutochenilleHva slags Model Technics brukte du?
Blir litt engstelig her jeg nå. Har akkurat kjørt opp siste dråpe Byron, og skal over på en kanne med 25% model techincs. Er det flere som har samme erfaring?
Jeg spiste også opp et spur drev i dag. 47-tann i plast. Er disse forbruksvare? Det så egentlig helt greit ut, men plutselig var det slutt. Bilen har tidligere gått med en .28-motor før jeg kjøpte den og jeg har kjørt ca. 3 liter med .25-motor.
Sånn for å komme litt inn på topic igjen, så vil jeg anbefale alle å ikke kjøpe NOE på b2bonlineshop.dk.HPI Savage .25 ATV med STS D30M -<>- HPI Savage .25 med Ofna Force .25 -<>- Tamiya Mad Spirit -<>- HBX Bonzer med børsteløs motor -<>- HBX Bonzer (original)
Comment
-
Nå lå denne i savage forumet før og var egentlig ment som advarsel til andre savage eiere, men denne tråden blir bare tull den nå sikkert siden en eller annen fikk en fiks ide om og fjærne savage forumet.Originally posted by geir™ View PostFor å gjøre det veldig enkelt - IKKE kjøp Savage!
Men det er en del idioter som har hvert uheldige og kjøpt seg savage, og greit og prøve og gjøre det beste ut av det.
jeg er vel en premie idiot som har kjøpt savage gang på gang, ikke lærer jeg heller for sitter og venter på savage nr 4 i posten nå.Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
www.rc-utstyr.no
Comment
-
Godt det er flere av oss.Originally posted by Rino View PostNå lå denne i savage forumet før og var egentlig ment som advarsel til andre savage eiere, men denne tråden blir bare tull den nå sikkert siden en eller annen fikk en fiks ide om og fjærne savage forumet.
Men det er en del idioter som har hvert uheldige og kjøpt seg savage, og greit og prøve og gjøre det beste ut av det.
jeg er vel en premie idiot som har kjøpt savage gang på gang, ikke lærer jeg heller for sitter og venter på savage nr 4 i posten nå.
Fatter og jeg har tre stk, så vi er vel skikkelige premieidioter vi også. Siste prosjekt er en XL, med en Picco .28 P3.
Bashing? Kun Savage som duger.
Comment
-
25%, Har i senere tid testet 16% til Model technics (Hadde ikke annet for hånden) og den funka fint etter litt tuning.Originally posted by AutochenilleHva slags Model Technics brukte du?
Noen sa meg at Model T.25% funker fint om motorn blir innkjørt på det..
Hold Kjæft, Æ gjør d uansett!!
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment