Om du skrur tomgangsskruen din ut, så vil motoren "roe seg ned" på tomgang ja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Advarsel/råd til nybegynnere
Collapse
X
-
alle nitromotorer er like.... på hvor innstillingene befinner seg! så vidt jeg vet..!Originally posted by sickpuppy View PostHer er det jeg tenkte på.. Ser ut som motoren min er litt annerledes, nå ble jeg usikker på tuninga likevel.. :/
Og hva mener de med fabrikkinnstillingene på high speed-needle på denne? Skal "hylsa" på toppen være kant i kant med den kanten på selve nålehuset(om det ble forståelig)..?

hvis man er redd for å skru på innstillingene så kan man kjøpe seg en tempgun! husker ikke hva som er normal temp..!??
men er det ikke 100-190 ellerno...! synes det hørtes litt varmt ut...!
og hvis man er redd for og skru i vildens sky... så står fabrikkinstillingene i manualen! så da er det bare og starte på nytt!
edit: 190grader er litt VELL mye! xDLast edited by AD.; 30 June 2009, 21:38.Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!
Comment
-
fabrikk innstillingene har eg funnet men de er litt tåplige.. hsn er den eneste som er til å forstå og gjennomføres. bare se selv.
eg får ikke bilen til.. dekkene går rundt. gassen låser seg.. billen vil nesten ikke kjøre på bakken. den er lett å starte med hjulene av bakken.
tror eg får gå inn på hobbyland med den.. sikkert letteste å gjøre..
H.V.K.KTidligere Biler:
Axial scx 10, Team Losi Muggy og LST 2, Schumacher Rascal og Swift 2
Comment
-
Jo, men se på bildet da.. Så ser du hva jeg lurer på.Originally posted by AD. View Postalle nitromotorer er like.... på hvor innstillingene befinner seg! så vidt jeg vet..!
hvis man er redd for å skru på innstillingene så kan man kjøpe seg en tempgun! husker ikke hva som er normal temp..!??
men er det ikke 100-190 ellerno...! synes det hørtes litt varmt ut...!
og hvis man er redd for og skru i vildens sky... så står fabrikkinstillingene i manualen! så da er det bare og starte på nytt!
Hadde det vært som på filmen så hadde det ikke vært noe å lure på, for der skal skruen gå kant i kant med kanten oppå der liksom. Men på motoren min, som jeg la ved bilde av, så er det ikke selve skruhodet som skal gå i kant med noe, men ser ut som det er hylsa som skal flukte med godset rundt forgassernåla.. Som sagt, om du ser bildet kontra filmen så skjønner du forskjellen..
Comment
-
Motoren er no veldig lettstarta og går jevnt og fint, men den fyker voldsomt fort opp i høgt turtal... Fyker rett opp i eit voldsomt jag, men kreftene uteblir nesten heilt. Om eg dreg den jamnt og sakte opp går det litt betre.Originally posted by Eide View PostEtter å ha pussa, stempel, veivhus, veivaksel og sylinder, så vaska eg alt i fuel og satte saman heile stasen igjen og no startar den på første omdreining lett som bare det!
Min teori er: kan eg ha pussa vekk for mykje av innsida på sylinderen slik at kompresjonen vart dårlegare? Motoren takler ikkje veldig godt å dra tungt rett og slett. Lite krefter i den.
Smelta eit spurgear i dag då, så det kan jo og ha vore for stor motstand her..
Nokon som har nokre lure tankar?Andreas Eide 89'
PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro
Comment
-
Du skal ikke pusse inni foringen. Den er konisk slik at stempelet kiler seg i toppen. Og når den ikke er konisk er det ikke tett nok mellom stempel og foring, kjøp ny motor du. Det er nok det beste, eller kjøpe nytt set-up.HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power
og en liten E-Revo til å kose seg med
Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife
Comment
-
Nei, skal jo eigentleg ikkje det.
Merka ikkje at den var konisk før litt uti pusseprosessen, så den vart litt mindre kona, men det var framleis motstand.
Er det å anbefale å kjøpe ny motor framfor ny sylinder og evnt. stempel?Andreas Eide 89'
PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro
Comment
-
Jeg hadde kjøpt ny motor siden den du har er nok litt sliten. Set-up koster fort 700,- Du trenger vel nye lagre også. Da er det bedre å kjøpe motor til 2000,- spør du meg. Det du har til overs kan du jo selge billig.
Men jeg hadde solgt alt å kjøpt bensin
HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power
Comment
-
noen som kan si meg hvor varm en nitromotor kan være?
altså hvor går faregrensa? og hilken tempratur kjører dere på?!
og er det forskjell på varme grensa på en 15 og 28 motor O.L.?
jeg har nettopp blitt den lykkelig eier av en tempgun!

men hvilken tempratur vet jeg ikke!
så da er vel vitsen borte!
Last edited by AD.; 1 July 2009, 10:59.Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!
Comment
-
noen som har tips til bilen min?
Den ruller med kontrollen på senter.
Bremser eg går den av.
Vet ikke hva eg skal gjøre.
Blir det lettete å gå til Hobbyland med den eller ka skal eg gjøre?
H.V.K.KTidligere Biler:
Axial scx 10, Team Losi Muggy og LST 2, Schumacher Rascal og Swift 2
Comment
-
se om du gasser på ved og ta av karosseriet og se! hvis du ikke gjør det så skru ned tomgang! og en annen ting er at du må smøre pinnelageret på/til clutch klokka! du må kanskje gjøre det hver andre gang du kjører! eller hvis bilen har stått lenge uten bruk osv...! (har ikke testet grease men de har en fin symaskinolje på clas ohlson til 20-30kr)Originally posted by H.V.K.K View Postnoen som har tips til bilen min?
Den ruller med kontrollen på senter.
Bremser eg går den av.
Vet ikke hva eg skal gjøre.
Blir det lettete å gå til Hobbyland med den eller ka skal eg gjøre?
H.V.K.K
for og skru opp skruen på clutch klokka må du ta av det andre drevet/spur drevet! det er festet med en e-clips som du bare dytter av!(er ikke sikkert du trenger og ta av spuret)
for og få av skruen så må du ta en lang tang eller et skrujern og stappe mellom chassiet og svinghjulet. også er det bare og skru av! eller det er ikke bare bare bestandig!
en annen ting du kan gjøre er å skru av motoren... men det er mye stress!
og motorfeste skruene har en tendens til og sitte så hardt at de blir ødelagte!
hva mener du med går den av?Last edited by AD.; 1 July 2009, 13:43.Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!
Comment
-
kan også være at du har reversett kontrollen.....!
det er 2 brytere under dekslet sammen med batteriene! hvis du har samme spisepinne/stikke radio`n som fulgte med min....!
kontrollen må ikke stå på senter.....! men hvis du vill det så setter du den på senter og skrur av servohornene og setter dem i rett posisjon...1Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!
Comment
-
Viss den ligger rundt 110 grader så er det fint det.Originally posted by AD. View Postnoen som kan si meg hvor varm en nitromotor kan være?
altså hvor går faregrensa? og hilken tempratur kjører dere på?!
og er det forskjell på varme grensa på en 15 og 28 motor O.L.?
jeg har nettopp blitt den lykkelig eier av en tempgun!

men hvilken tempratur vet jeg ikke!
så da er vel vitsen borte!HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment