Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke start på savage x 4.6 big block

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får ikke start på savage x 4.6 big block

    Jeg får ikke start etter å ha hatt av topplåkke/kjøleribben
    lyden er også annerledes når jeg prøver å starte.
    Jeg tengte at problemet var at toplåkke/kjøleribben var skrukk sjeft på, men den er rett.

    Hva kan jeg jøre?
    Takker for svar

  • #2
    Hm, aldri hatt problemet selv, men har du sjekket om kompresjonen er stor nok? klarer du å vir rundt stemplet med rotor start akslingen for hånd?
    Mvh Andreas

    HPI Trohpy 3.5

    sigpic

    Comment


    • #3
      Originally posted by kimmy View Post
      Jeg får ikke start etter å ha hatt av topplåkke/kjøleribben
      lyden er også annerledes når jeg prøver å starte.
      Jeg tengte at problemet var at toplåkke/kjøleribben var skrukk sjeft på, men den er rett.

      Hva kan jeg jøre?
      Takker for svar
      Ok, Ikke for og pirke, Men ta en titt over tingen du skriver, så slipper vi selv og gjøre ordene rette i hodet

      Har du sjekket at simmer ringen er på mellom blokka og kjøletoppen ? (Vist denne var der fra før av)
      Sjekket at sylinder er satt rett i forhold hvordan den sto før ? (Er somregel ett spor/hakk den skal stå i)
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Alt dere skriver står rett, og ja jeg klarer å vri rundt stemplet ved nevene.

        Comment


        • #5
          da er det vel litt lite komprisjon i motoren?! hva mener du xillianto?

          klarer det nesten ikke på min 4.6
          Mvh Andreas

          HPI Trohpy 3.5

          sigpic

          Comment


          • #6
            Originally posted by PedAnd View Post
            da er det vel litt lite komprisjon i motoren?! hva mener du xillianto?

            klarer det nesten ikke på min 4.6

            Kan tyde på kompresjon ja, Men hva som er årsaken er ikke godt og si, Vist han har satt sylinder/stempel feil så kan dette skje, Men vist motoren var fin før du skrudde den fra hverrandre, Så burde det være mulig og finne årsaken.
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Når du monterte kjøleribbene på plass igjen samme retning som du tok den av, har du prøvd å ta den av og sette den på igjen?

              Mvh Andreas
              Last edited by PedAnd; 4 December 2010, 18:12. Reason: skriveleif
              Mvh Andreas

              HPI Trohpy 3.5

              sigpic

              Comment


              • #8
                jeg har skrudd den på riktig vei, og jeg har prøvd å få den så beint som mulig

                Comment


                • #9
                  Da vet jeg ikke, men det er nok mangel på kompresjon som er problemet! Du har sjekket om gløde pluggen funker ( dumt, spørsmål :P) ?

                  For å løse problemet kan du fjerne en av de tynne skivene som ligger i mellom topplokket og sylinderen. Det er litt skummelt fordi du kan ende opp med å få feil antenning som vil føre til at crankshaftet knekker. Men en skive kan vel ikke gjøre så mye!
                  Mvh Andreas

                  HPI Trohpy 3.5

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Okei

                    Skal forklare hva jeg egentlig har gjort:

                    Første problem var at kulelagret på baksiden av motoren som du stikker rotorstarten i var ødelagt, da første tenning kom ble kulelageret løs på motoren.
                    den bestilte jeg ny: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=1430
                    i mellomtiden da pakken ble sendt, så jeg skrudde jeg av kjøleribbene, men satte den på igjen med en gang.
                    da jeg fikk delen skrudde jeg den på igjen, men da jeg prøvde å starte fikk jeg ikke start, så løsna jeg litt på kjøleribbene, så stramme jeg igjen, da fikk jeg start. da jeg kjørte stoppet motoren plutselig, skruene var løs :s etter det har jeg ikke fådd start.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kimmy View Post
                      Okei

                      Skal forklare hva jeg egentlig har gjort:

                      Første problem var at kulelagret på baksiden av motoren som du stikker rotorstarten i var ødelagt, da første tenning kom ble kulelageret løs på motoren.
                      den bestilte jeg ny: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=1430
                      i mellomtiden da pakken ble sendt, så jeg skrudde jeg av kjøleribbene, men satte den på igjen med en gang.
                      da jeg fikk delen skrudde jeg den på igjen, men da jeg prøvde å starte fikk jeg ikke start, så løsna jeg litt på kjøleribbene, så stramme jeg igjen, da fikk jeg start. da jeg kjørte stoppet motoren plutselig, skruene var løs :s etter det har jeg ikke fådd start.
                      Auda...

                      Se etter nedi bunnen av motoren om det ligger drit der... Se også etter på sylinder veggen og oppå stempen om det ligger drit der evnt...

                      Kan høres ut som om du har fått skrudd den skjevt på, og så har du slått stempel/sylinder...
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by xillianto View Post
                        Auda...

                        Se etter nedi bunnen av motoren om det ligger drit der... Se også etter på sylinder veggen og oppå stempen om det ligger drit der evnt...

                        Kan høres ut som om du har fått skrudd den skjevt på, og så har du slått stempel/sylinder...
                        mener du oppå stempelet?
                        skiten?

                        Comment


                        • #13
                          Oppå stempel eller nedi bunn av motoren (dvs under stempelet bak rotostarten)
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • #14
                            okei har aldri hatt av stempel på en motor, så blir ikke å ta den av i kveld:
                            men oppå stempelet er det kansje noe, motoren eg litt gammel, men det har vert der ifra før.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by PedAnd View Post
                              Da vet jeg ikke, men det er nok mangel på kompresjon som er problemet! Du har sjekket om gløde pluggen funker ( dumt, spørsmål :P) ?

                              For å løse problemet kan du fjerne en av de tynne skivene som ligger i mellom topplokket og sylinderen. Det er litt skummelt fordi du kan ende opp med å få feil antenning som vil føre til at crankshaftet knekker. Men en skive kan vel ikke gjøre så mye!
                              Burde jeg prøve det?

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X