Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke start på savage x 4.6 big block

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, hvis det ikke er noe annet en mangel på kompresjon så er det verdt et forsøk. Du skjønner hvorfor det vil hjelpe for å øke kompresjonen?
    Mvh Andreas

    HPI Trohpy 3.5

    sigpic

    Comment


    • #17
      Originally posted by PedAnd View Post
      Ja, hvis det ikke er noe annet en mangel på kompresjon så er det verdt et forsøk. Du skjønner hvorfor det vil hjelpe for å øke kompresjonen?
      nei........

      Comment


      • #18
        Ok, det er litt letter se for seg problemet om man har litt kjennskap til glødemotoren.

        Fuelen i motoren antennes ved at det blir en rask økning av trykket som fører til varme (høyt trykk= varme). Når det blir varmt nok antennes fuelen og stemplet skyves ned igjen. Når man fjerner en av skivene vil topplokket komme nærmere stemplet når det er på topp. Derfor blir kompresjonen økt fordi det blir mindre rom for gassene og fuelen å være slik at det blir en enda større økning i temperatur, som igjen fører til antenning. Om det blir for stor kompresjon (for lite rom imellom topplokk og stempel) vil gassen og fuelen antenne når stemplet er på vei opp og skyte det tilbake slik at rotasjonen på veivakslingen ikke fullføres og knekker crankshaftet.

        Skjønte du litt mer nå?

        Mvh Andreas
        Mvh Andreas

        HPI Trohpy 3.5

        sigpic

        Comment


        • #19
          Originally posted by PedAnd View Post
          Ok, det er litt letter se for seg problemet om man har litt kjennskap til glødemotoren.

          Fuelen i motoren antennes ved at det blir en rask økning av trykket som fører til varme (høyt trykk= varme). Når det blir varmt nok antennes fuelen og stemplet skyves ned igjen. Når man fjerner en av skivene vil topplokket komme nærmere stemplet når det er på topp. Derfor blir kompresjonen økt fordi det blir mindre rom for gassene og fuelen å være slik at det blir en enda større økning i temperatur, som igjen fører til antenning. Om det blir for stor kompresjon (for lite rom imellom topplokk og stempel) vil gassen og fuelen antenne når stemplet er på vei opp og skyte det tilbake slik at rotasjonen på veivakslingen ikke fullføres og knekker crankshaftet.

          Skjønte du litt mer nå?

          Mvh Andreas
          Ja
          men viss crankshaftet knekkes vil ikke det være litt skummelt?

          Comment


          • #20
            Det er ikke bare bare nei! Men det er ikke veldig farlig å ta bort en skive som er på 0.2mm, men vis det er lett å vir på stemplet når pluggen står i så er det bare å prøve.

            Husk alt på eget ansvar, slik de sier i USA! :P
            Mvh Andreas

            HPI Trohpy 3.5

            sigpic

            Comment


            • #21
              okei
              da prøver jeg i kveld

              Comment


              • #22
                eller det er ikke så veldig lett, du må ta godt i

                Comment


                • #23
                  Du har sjekket glødepluggen?
                  Mvh Andreas

                  HPI Trohpy 3.5

                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    jepp....

                    Comment


                    • #25
                      Ta å prøv du! Si i fra om det er noen fremgang!
                      Last edited by PedAnd; 4 December 2010, 21:15.
                      Mvh Andreas

                      HPI Trohpy 3.5

                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        Kan du ikke skrive litt om hvordan en kan se om kompresjonen er god eller dårlig?og hvordan en kan skjekke dette enten det er med pullstart eller roto

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by PedAnd View Post
                          Ta å prøv du! Si i fra om det er noen fremgang!
                          sonn no har jeg skrudd sammen, skal gå ut å prøve no:s

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Bullern View Post
                            Kan du ikke skrive litt om hvordan en kan se om kompresjonen er god eller dårlig?og hvordan en kan skjekke dette enten det er med pullstart eller roto
                            Første kjennetegn på dårlig kompresjon er at du ikke får start selv om både rotasjonen du tilfører motoren (i from av trekke i pullstartene eller rotor starten) og at gløder og gløde plugg fungerer. En kan merke det etter vert som bilen motoren blir elder og ytelsen blir dårlige samme hvor godt motoren er tunet. Ettervert vil du ikke får startet motoren og en merker at det rett og slett ikke er like mye motstand. En kan sjekke kompresjonen ved vri på svinghjulet og kjenne at ettervert som stemplet nærmer seg topplokket at det til slutt slipper og det kommer et "poff" i eksospotta, om det ikke blir en så stor økning i motstanden på svinghjulet en det som er normalt, er kompresjonen for liten til å tenne fuelen.
                            Mvh Andreas

                            HPI Trohpy 3.5

                            sigpic

                            Comment


                            • #29
                              OI OI!
                              Pluggen var viss gåen. men jeg er 100% sikker på at den ikke var gåen sist gang!!
                              Eneste jeg har liggende er os 8. plugg. er den bra å bruke?

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by kimmy View Post
                                OI OI!
                                Pluggen var viss gåen. men jeg er 100% sikker på at den ikke var gåen sist gang!!
                                Eneste jeg har liggende er os 8. plugg. er den bra å bruke?
                                Ja, det enesete je bruker! Året rundt
                                Mvh Andreas

                                HPI Trohpy 3.5

                                sigpic

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X