Takk
Men jeg så en annen tidligere idag.
så jeg skrudde opp, i olja var det mye luft, er det dumt, elns??
Olja burde byttes inni mellom, Men noe luft blir ettersom du bruker demperene,
Men skal ikke være luft i olja når du monterer dem sammen, derfor skal du legge i olje, og la lufta "gli ut" før du monterer dem sammen igjen.
Jeg får ikke start etter å ha hatt av topplåkke/kjøleribben
lyden er også annerledes når jeg prøver å starte.
Jeg tengte at problemet var at toplåkke/kjøleribben var skrukk sjeft på, men den er rett.
Hva kan jeg jøre?
Takker for svar
Da du monterte motoren sammen igjen... påså du at det ble gjort korrekt, og at du hadde helt rene deler, samt tilstrammet skruene tilstrekkelig?
Slagplan:
1 Demonter igjen
2 Følg sprengskissa fra manualen og påse at du monterer helt etter den.
3 Still tilbake til standardinstillinger på forgasseren.
4 (Bruk MRF-fuel)
5 Start
Da du monterte motoren sammen igjen... påså du at det ble gjort korrekt, og at du hadde helt rene deler, samt tilstrammet skruene tilstrekkelig?
Slagplan:
1 Demonter igjen
2 Følg sprengskissa fra manualen og påse at du monterer helt etter den.
3 Still tilbake til standardinstillinger på forgasseren.
4 (Bruk MRF-fuel)
5 Start
Olja burde byttes inni mellom, Men noe luft blir ettersom du bruker demperene,
Men skal ikke være luft i olja når du monterer dem sammen, derfor skal du legge i olje, og la lufta "gli ut" før du monterer dem sammen igjen.
Hvordan glir den ut?
Skal du presse stanga helt opp sån at olja er helt opp til kanten?
Last edited by kimmy; 28 December 2010, 00:18.
Reason: skriveleif
Hvordan glir den ut?
Skal du presse stanga helt opp sån at olja er helt opp til kanten?
Du bør presse ett par ganger osv ja, Men etter det bør du la den få stå for seg selv en stund til du ikke ser mer luft bobbler i olja lengre.
Når det meste eller alt er borte (10-15 min pleier jeg og la den stå, kommer ann på) Så skrur du på toppen, Les manualen ang dette.. Samme prosedyre for alle olje demperne.
Hallo
Som tidligere skrevet fikk jeg kjøpt denne savage-n,
selgeren har jeg aldri møtt, Det var broren min som hente den (jobber i hustigruten)
Han kan dessvere lite om biler
Så han ville starte den, (Han fikk ikke start), da var gløderen tom for power,(som ikke han viste) da tok han å skrudde på hsn å lsn.
Da han kom hjem sjekka jeg utstyret, å starta, da gikk bilen i max 15km/t Å bråkte sinsykt!!
Nå har jeg tunet den sån passe.. eneste problemet var at motoren heng etter
Ifølge hpi sine videoer til savage på youtube så burde man skru ut lsn litt.
Det hjalp ikke
Jeg så denne videjoen på youtube:
Er det noe dokker kan fortelle meg hvor mange runder lsn å hsn er skrudd inn? - Hvor mange runder den er skrudd inn ifra (sånn at skruen står akkurat på toppen av sylyndern?
Comment