Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny nitro-dreven monster truck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Alfi27 View Post
    Det hadde vært supert! Det var bare selve "tingen jeg drar i" som slapp, siden den var forholdsvis hjemmelaget, med en metallring og en knute, haha. Tror det skal være lett å fikse, så lenge ikke selve snoren forsvant inn i systemet. Hvis du får fikset den, kan det være at jeg ikke trenger å kjøpe ny.. Det hadde egentlig vært det beste, lite vits i å bruke penger på ny hvis den fungerer.
    Alt kan fikses... noe trenger bare nye deler... andre trenger tuning...
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #32
      Jeg tviler sterkt på at denne trenger deler (ser ikke sånn ut hvertfall), og jeg "tunte" meg halvt i hjel i går, med alle mulige innstillinger. Men jeg la merke til en ting.. Det hullet under luftfilteret (heter vel forgasser), kom det ingenting bensin ut av da jeg prøvde å starte. Det skal det vel gjøre?
      Kyosho DBX VE

      Comment


      • #33
        Originally posted by Alfi27 View Post
        Jeg tviler sterkt på at denne trenger deler (ser ikke sånn ut hvertfall), og jeg "tunte" meg halvt i hjel i går, med alle mulige innstillinger. Men jeg la merke til en ting.. Det hullet under luftfilteret (heter vel forgasser), kom det ingenting bensin ut av da jeg prøvde å starte. Det skal det vel gjøre?
        er nok tuning som må til, Mulig tett fuel slange eller liggnende... Ikke noe som ikke kan fikses.
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #34
          Jeg kan jo prøve å ta av fuel-slangen, og blåse gjennom den.. Eller er dette noe jeg ikke bør prøve meg på selv?
          Jeg prøvde å pumpe bensin ved å holde fremfor eksoshullet, også tok jeg noen dråper bensin ned i forgasseren.. Ingenting hjalp..
          Last edited by Alfi27; 26 July 2011, 15:42.
          Kyosho DBX VE

          Comment


          • #35
            Originally posted by Alfi27 View Post
            Jeg kan jo prøve å ta av fuel-slangen, og blåse gjennom den.. Eller er dette noe jeg ikke bør prøve meg på selv?
            Eneste du evnt "gjør galt" i så tilfelle er og floode motoren eller søle nitro ut fra forgasseren... Vist du flooder motoren, må du skru ut glødepluggen og dra noen ganger i snora med litt papir oppå motoren (for og hindre nitro søl samt sprut i øyne osv)
            men i så tilfelle så vet du at det ikke er tett iallefall

            Glødepluggen kan du også teste eller evnt bytte for og sikre at sjangsen for en god gange er god.. Jeg starter som oftest alltid med ny glødeplugg og en god fuel.. da har du ett bra grunnlag (samt teste gløderen seff at den har nok strøm)
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #36
              Vel, hvis fuel-slangen er tett, er det vel ikke mulig å floode motoren?
              Jeg kjøpte ny plugg i går..
              Kyosho DBX VE

              Comment


              • #37
                Originally posted by Alfi27 View Post
                Vel, hvis fuel-slangen er tett, er det vel ikke mulig å floode motoren?
                Da blir det heller vanskelig ja... Men det finner du evnt ut
                Du kan også koble fra fuel slangen fra motoren, Og blåse i slangen som går inn i eksosen... da vil fuel komme ut av slangen... om den ikke er tett da... vist det enda ikke til kommer inn i motoren, så er det tuning eller tett dyse på motoren din.
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #38
                  Til tross for at jeg har hatt bilen i 3-4 aner jeg ikke hva en dyse er, hahaha. Kan du forklare hva det er?
                  Kyosho DBX VE

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Alfi27 View Post
                    Til tross for at jeg har hatt bilen i 3-4 aner jeg ikke hva en dyse er, hahaha. Kan du forklare hva det er?
                    Dyse er en del av HSN som du kobler fuel slangen inn på og som skal gi rette mengden fuel etter hva den er justert til.
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #40
                      Hva er HSN? Og er det noe som heter LSN og?
                      Kyosho DBX VE

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Alfi27 View Post
                        Hva er HSN? Og er det noe som heter LSN og?
                        Det stemmer, HSN er den justerings skruen som du kobler fuel slangen inn på... LSN er der hvor gass servoen er koblet inn (enkelt forklart da)

                        Disse 2 styrer fuel og luft mengden motoren skal ha for og svive og må justeres riktig for at motoren skal starte... En motor uten fuel funker ikke så bra... Og får den for mye... ja da blir den flooda (eller drunket eller hva du vil kalle det)
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #42
                          Ah, jeg skjønner. Jeg skal sjekke om fuelslangene er tette når jeg kommer hjem i morgen, er bortreist for øyeblikket.
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • #43
                            Når jeg tenker meg om, kan luftfilteret være.. Tja.. Ikke helt 100..
                            Den stod lagret en god stund da jeg ikke fikk start på den, og har ikke brukt noen olje på det..
                            Kyosho DBX VE

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Alfi27 View Post
                              Når jeg tenker meg om, kan luftfilteret være.. Tja.. Ikke helt 100..
                              Den stod lagret en god stund da jeg ikke fikk start på den, og har ikke brukt noen olje på det..
                              Om det ikke er veldig skittent og tett, Så skal ikke lagringa være noe stort problem... Men du kan jo alltids vaske det med noe varmt/lunkent salo vann og olje opp på nytt igjen...

                              Du kan også vaske og så prøve og starte bilen om du mangler olje, Men ikke kjør den eller la den svive lenge.. bare start og stopp den igjen da den lettere drar partikkler gjennom filteret når det ikke er oljet.
                              | Spektrum DX8|
                              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                              Comment


                              • #45
                                Det er ikke spesielt skittent, så da er det sikkert ikke et problem.

                                Men du xillianto, den Losi Ten-T... Hvordan klarer den seg i terreng (i forhold til en monstertruck), og hva er toppfarten? Den så veldig stilig ut, med elektrisk start fra fjernkontrollen.. Jeg tror faktisk jeg kan ta meg råd til den og nå Mad Forcen kommer sikkert til å kødde seg til slik den alltid gjorde før, men jeg må nesten gi den en sjangs før jeg sier noe..
                                Kyosho DBX VE

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X