Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med Traxxas E-revo børsteløs!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med Traxxas E-revo børsteløs!

jeg var ute å kjørte med e-revoen min i går. Men idag hadde jeg tenkt og kjøre men så kobler jeg til de to batteriene å starter den, men da vil den ikke starte.....

​HJELP??????

Får du ikke slått den på i det hele tatt? Eller lyser det og piper, men går ikke forover?

Comment

Nei får ikke slått den på....

Comment

Gnistrer det i batterikontakten når du kobler til det andre batteriet?

Comment

ja det gjør det.....

Comment

Da er det sannsynlivis av/på-bryteren som er problemet. Det er ikke ett helt uvanlig problem. Prøv å lirke opp bryteren, og kortslutt de to metalltappene inne i bryteren. Hvis den våkner da så kan du prøve og pusse rein den løse plata og kontaktpunktene med lær eller noe lignende som det er litt friksjon i, men som ikke lager riper. Ha på litt vaselin i hver ende av plata og sett det sammen igjen. Hvis det ikke hjelper så må du bytte bryteren.

Hvis det ikke er bryteren som er problemet så vil jeg tro at det er bec'en i esc'en som er gåen. Da må du levere bilen der du kjøpte den.
            Last edited by Helmet; 3 January 2012, 16:25. Reason: La til litt mer info.

Comment

men det kan være esc'en som har takket for seg?

Comment

ESCen kan vere ødelagd ja, men har du kjørt den i vann/snø slik at esc har fått endel fuktighet på seg?

Eg har kjørt min i over 1år nå i snø, og den har holdt....
                Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

Comment

ja... mye pudder snø...

Comment

Ja, det kan være det. Men vanligvis det det av/på-bryteren som er problemet når det ikke skjer noe. Det kan være bec'en som ikke leverer strøm også, men jeg tror den feilen er skjeldnere enn at bryteren krangler. Og når esc'en takke for seg så pleier det du å legge merke til det for det skjer gjerne mens du bruker bilen. Det er verdt forsøket å fikse bryteren.

Comment

takk takk da prøver jeg det!

Comment

Strømbrytere er bare hat på R/C offroad biler. Jeg klipper alltid av den bryteren, og lodder isammen ledningene og isolerer utenpå de med krympestrømpe (kan bruke tape og).

Lipo batteri spesielt, skal _ALDRI_ stå tilkoblet bilen (når den ikke er ibruk) med bryter hverken av eller på uansett, så jeg har aldri sett vitsen i den brytern..

Comment

hvordan får jeg kortsluttet de to metall tappene inne i bryteren?

Comment

Originally posted by reodorfelgen View Post
                            hvordan får jeg kortsluttet de to metall tappene inne i bryteren?
                            Er jo bare til å kutte av begge ledningene på av/på bryteren, og tvinne dei sammen. Hehe, trodde du var reodorfelgen eg
                            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

Comment

Originally posted by Ola View Post
                              Strømbrytere er bare hat på R/C offroad biler. Jeg klipper alltid av den bryteren, og lodder isammen ledningene og isolerer utenpå de med krympestrømpe (kan bruke tape og).

Lipo batteri spesielt, skal _ALDRI_ stå tilkoblet bilen (når den ikke er ibruk) med bryter hverken av eller på uansett, så jeg har aldri sett vitsen i den brytern..
                              Hehe... Ja du er inne på noe der. Spesielt når produsentene helt ukritisk bruker de billigste bryterene de finner....

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X