jeg var ute å kjørte med e-revoen min i går. Men idag hadde jeg tenkt og kjøre men så kobler jeg til de to batteriene å starter den, men da vil den ikke starte.....
Da er det sannsynlivis av/på-bryteren som er problemet. Det er ikke ett helt uvanlig problem. Prøv å lirke opp bryteren, og kortslutt de to metalltappene inne i bryteren. Hvis den våkner da så kan du prøve og pusse rein den løse plata og kontaktpunktene med lær eller noe lignende som det er litt friksjon i, men som ikke lager riper. Ha på litt vaselin i hver ende av plata og sett det sammen igjen. Hvis det ikke hjelper så må du bytte bryteren.
Hvis det ikke er bryteren som er problemet så vil jeg tro at det er bec'en i esc'en som er gåen. Da må du levere bilen der du kjøpte den.
Last edited by Helmet; 3 January 2012, 16:25.
Reason: La til litt mer info.
Ja, det kan være det. Men vanligvis det det av/på-bryteren som er problemet når det ikke skjer noe. Det kan være bec'en som ikke leverer strøm også, men jeg tror den feilen er skjeldnere enn at bryteren krangler. Og når esc'en takke for seg så pleier det du å legge merke til det for det skjer gjerne mens du bruker bilen. Det er verdt forsøket å fikse bryteren.
Strømbrytere er bare hat på R/C offroad biler. Jeg klipper alltid av den bryteren, og lodder isammen ledningene og isolerer utenpå de med krympestrømpe (kan bruke tape og).
Lipo batteri spesielt, skal _ALDRI_ stå tilkoblet bilen (når den ikke er ibruk) med bryter hverken av eller på uansett, så jeg har aldri sett vitsen i den brytern..
Strømbrytere er bare hat på R/C offroad biler. Jeg klipper alltid av den bryteren, og lodder isammen ledningene og isolerer utenpå de med krympestrømpe (kan bruke tape og).
Lipo batteri spesielt, skal _ALDRI_ stå tilkoblet bilen (når den ikke er ibruk) med bryter hverken av eller på uansett, så jeg har aldri sett vitsen i den brytern..
Hehe... Ja du er inne på noe der. Spesielt når produsentene helt ukritisk bruker de billigste bryterene de finner....
Comment