Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Boben View Post
    Er en boks med plumbo nok til å fjerne fargen på
    alu´en?
    Tenker da på all alu på bilen som er farget(chassi,girplate, osv...)
    I så fall, hvilke blandings forhold skal jeg bruke, vil ikke
    risikere at alu´en blir spist opp av plumboen

    Er vel greit å legge til at jeg har en Hpi Baja 5b ss
    Med en boks plumbo kan du fjerne fargen på aluen til en hel haug med baja'er

    Eksakt blandingsforhold har jeg ikke da jeg tar det meste på amerikansk øyemål. Legg aluen i ei bøtte med lunket vann, eller i visst du har en utslagsvask i vaskekjelleren som er flat vil denne funke helt glimrende så lenge den er i plast, eller et materiale som ikke tar skade av plumboen.

    Hell over godt med plumbo over alu delene etter at du har lagt disse i bløt. La det virke noen minutter, la det bruse ei stund. Så tar du en oppvaskkost og skrubber rent. Gjenta dette til du har reine alu deler. Skyld med lunkent vann og skrubb med oppvaskkosten.
    sigpic

    Comment


    • Jeg lar delene bare ligge å kose seg i blandinga til dem er "rene", så tørker jeg dem med papir..

      Jeg bruker kaustisk soda, den er har mot plast, vil anbefale å bruke noe av stål ol.
      Glass sprekker
      OTteknikk.com

      Comment


      • noen som veit om det har nokka å si på demperinnstillingene om biln får bedre eller mindre grep på snø?
        Tenker på myke/hare dempere
        Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
        Radio: Spektrum DX8

        Comment


        • Originally posted by Jon M View Post
          noen som veit om det har nokka å si på demperinnstillingene om biln får bedre eller mindre grep på snø?
          Tenker på myke/hare dempere
          Tror det har minimalt å si, men myke dempere vil nok gi litt mer grep siden de "følger" underlaget(ved ujevnt terreng) bedre på snø enn harde dempere gjør. Da har hjulet mer kontakt med bakken og det skal litt mer til før det mister grepet.
          Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

          Comment


          • Originally posted by Jon M View Post
            noen som veit om det har nokka å si på demperinnstillingene om biln får bedre eller mindre grep på snø?
            Tenker på myke/hare dempere

            demperne r viktige ingen tvil om det. mykere fjører og tynner demper olje vil nok kunen gi deg noe mer grep.
            hvis du har mulighet tilå flytte innfestningen på demperne enten oppe eller nede kan dette også hjelpe på grepet.

            men det er klart at mykere dempere og fjærer gir også en bil som reagerer tregere når man vrir på rattet.


            det bste du kangjøre er å prøve deg frem. gjør en forandring om gangen å se hva som skjer. forandringen må selvfølgelig gjøres likt på begge sider av bilen.
            gjølr du mange forandringer på en gang klarer du ikke foinne ut hva som hjalp og ikke.

            det beste er kanskej å ta tingen etil ytter punktene. sette opp bilen så myk du kan å teste for så å sette den opp så stiv som mulig med en ny test.
            da vil du se veldig tydelig hva som skjer. når der det plutselig enklere å finne den gyldne middel vei også


            les loitt i denne linken.
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • Nye dekk til fgèn på vei.. he he
              www.mobilerobotplatform.com

              Comment


              • nu har jeg nettopp vært å kjørt.
                I dag hoppet jeg 4 meter høyt og ingenting gikk sund bortsett fra vingen.
                Landet på tak;front, og på vingen.
                Så jeg vil ikke si at Large Scale ikke kan hoppe
                Last edited by Jon M; 1 March 2009, 01:27.
                Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                Radio: Spektrum DX8

                Comment


                • Hvem er det som har sakt at LS biler ikke kan hoppe?



                  + alle filmer fra sandyner
                  Click image for larger version

Name:	DSC00885.jpg
Views:	1
Size:	22.8 KB
ID:	762594
                  Last edited by RCislife; 1 March 2009, 09:14.
                  HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                  Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                  Comment


                  • mange som har sakt det tidligere
                    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                    Radio: Spektrum DX8

                    Comment


                    • Navn! Jeg har aldrig hørt om det
                      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                      Comment


                      • Men denne her tar vel kaka
                        Hpi Baja "Shorty"
                        Mini z Awd

                        Comment


                        • Den filmen tar kaka uten å trykke på play. Den filmen kjenner jeg igjen på navnet og den er rå.
                          Han som har laget denne filmen hadde en til, men den er fjernet
                          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                          Comment


                          • de kan hoppe, men de har litt vanskelighet med og lande uten skade
                            pål ramsberg 1976. fg baja. fg marder, hyper 8,5pro med mamba monster, tt r1, tamia m04 +++++

                            Comment


                            • Originally posted by stiann View Post
                              de kan hoppe, men de har litt vanskelighet med og lande uten skade



                              det har du helt rett i. bare se på et par av filmene som ble lagt ut her.
                              1 hopp. ETT hopp å så er det filler å tral.
                              hvor blir det av moroa med å kjøre da. en masse skruing for å få kjørt i 2 minutter før man må skru en halv time igjen.
                              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                              alt under 1200 cc er en startmotor.
                              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                              Comment


                              • Kansje det er det som er morro for noen folk. Ikke alle er like
                                HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                                Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X