Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hop up`s

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja viste den er alt som den sies og være,så synes jeg det var en grei pris,hadde vært gøy og prøvd den..
    www.mobilerobotplatform.com

Comment

• RC-Racing kommer jo også til å selge disse. De må snart komme med priser og når han får dei inn slik at det ikke blir handlet noen fra Danmark
      Edit. De har de i webshopen uten pris http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32947
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

• Potta passer fint på 5T også http://www.hpibajaforum.com/forum/sh...hlight=victory

Comment

• Originally posted by RCislife View Post

det skulle vel bare mangle engentelg med tanke på at det er en og samme bil i bunn og grunn.

Detta er i mine øyne den absokutt beste potta som er laget til HPI baja.
          tror ikke noe an de eksisterende pottene klarer å nå opp til hva denne potta presterer.
          i tillegg går den stille. faktisk så stille at en kar i statene gikk så langt som å bore opp enden på den for å få den til å bråke mer.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

• Venter bare på at de blir ferdige med MINE piper nå.....de vil ha en god del mer effekt enn andre piper som blir solgt i verden....grunnen er at Victory har sagt seg villig til å spesiallage piper for rc-racing.....

Har sendt nedover 7 motorer nå.....5 bilmotorer og 2 båtmotorer. Alle piper vil bli spesialdesignet med maximum power for alle disse motorene.....samt lyd etter mine spesifikasjoner osv osv osv.......

Gleder meg som en unge nå.....

Piper som nå er på gang;

-Alle FG sine modeller Off-road/On-road
            -Ny MCD-pipe med myyyyye mer power enn den gamle
            -Forbedret HPI Baja pipe
            -Selvsagt har jeg ikke glemt CB heller...Elcon Cleon
            -3 forskjellige båt-piper
            Last edited by Egon; 27 February 2009, 21:20.
            sigpic
            Tlf 4691 0501

Comment

• hvis det er maks power det er snakk om så kan de kun lage potter ut i fra motorens specifikasjoner.

du kan sikkert komme emd ønsker om hvor i turtalls registeret du vil ha mas moment og effkt men til syvende og sist så er det motoren det komemr an på.
              men husk nå på at OŽneill motorene er håndprota og ikke 100% like
              dermed vil det forekomme forskjelelr selv med spesial laga potter.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• Originally posted by Egon View Post
                Venter bare på at de blir ferdige med MINE piper nå.....de vil ha en god del mer effekt enn andre piper som blir solgt i verden....grunnen er at Victory har sagt seg villig til å spesiallage piper for rc-racing.....

Har sendt nedover 7 motorer nå.....5 bilmotorer og 2 båtmotorer. Alle piper vil bli spesialdesignet med maximum power for alle disse motorene.....samt lyd etter mine spesifikasjoner osv osv osv.......

Gleder meg som en unge nå.....

Piper som nå er på gang;

-Alle FG sine modeller Off-road/On-road
                -Ny MCD-pipe med myyyyye mer power enn den gamle
                -Forbedret HPI Baja pipe
                -Selvsagt har jeg ikke glemt CB heller...Elcon Cleon
                -3 forskjellige båt-piper
                Seriøst? I så fall vil jeg gjerne ha ei potte som får motoren til å høres ut som en 500cm 4-takt crosser. DET HADDE VÆRT SAKER DET!!!!! HEHEHE

Comment

• Originally posted by Crazy beetle View Post
                  hvis det er maks power det er snakk om så kan de kun lage potter ut i fra motorens specifikasjoner.

du kan sikkert komme emd ønsker om hvor i turtalls registeret du vil ha mas moment og effkt men til syvende og sist så er det motoren det komemr an på.
                  men husk nå på at OŽneill motorene er håndprota og ikke 100% like
                  dermed vil det forekomme forskjelelr selv med spesial laga potter.
                  Riktig men ikke rellevant, selv om det alltid vil forekomme forskjeller på motorer som er håndportet så vil det ALDRI være så store forskjeller at det vil ha noen innvirkning på hvordan pipa virker på to like motorer.....dårlig er de ikke med tuningen.....

Er heller ikke enig i at det er motoren det til syvende og sist kommer an på, man kan si akkurat det motsatte også; til syvende og sist er det pipa det kommer an på.......når man har prøvd x-antall piper på x-antall motorer så lærer man utrolig fort hvor ENORM forskjell det er på de forskjellige pipene......

Og jo mer x-trem ei pipe er, jo bedre takler den en eventuelt noe "slappere" portet motor....
                  sigpic
                  Tlf 4691 0501

Comment

Riktig men ikke rellevant, selv om det alltid vil forekomme forskjeller på motorer som er håndportet så vil det ALDRI være så store forskjeller at det vil ha noen innvirkning på hvordan pipa virker på to like motorer.....dårlig er de ikke med tuningen.....

Er heller ikke enig i at det er motoren det til syvende og sist kommer an på, man kan si akkurat det motsatte også; til syvende og sist er det pipa det kommer an på.......når man har prøvd x-antall piper på x-antall motorer så lærer man utrolig fort hvor ENORM forskjell det er på de forskjellige pipene......

Og jo mer x-trem ei pipe er, jo bedre takler den en eventuelt noe "slappere" portet motor....
                    Er det så att portningen er dårlig er det ju bara å finne Dremmeln ELLER en vel tiltagem slagdrill, Åport ivei!!!!!Egon du vet vad som menas med dette!!
                    En PESSIMIST er en OPTIMIST men med erfaring!!!!
                    Kjører Leopard!!

Comment

• litt anderledels baja

hopper bort fra "potte" praten og slenger ut et bildet av en litt anderledes bajaskal tåle det meste nå!(håper jeg)
                      Attached Files
                      Last edited by mysil; 27 February 2009, 22:52.

Comment

• Originally posted by mysil View Post
                        hopper bort fra "potte" praten og slenger ut et bildet av en litt anderledes baja
                        OLD
                        Meldingen du skrev er for kort. Vennligst forleng meldingen til minst 10 karakterer.

Comment

Det er snakk om Harmoni mellom motor og potte.

ei tuned potte vil gi en motor mer feket opp i mot ei standard potte det er det ingen tvil om. å ja man kan forandre motorens karakteristik ved å sette på en annen potte men det er ikke til å komme bort i fra at
                          turtall, timing på porter og portenes areal samt eksos tempen styrer
                          hvordan pipa skal designes.

en annen og viktig ting er at ei potte blir et kompromiss. du klarer ikek å få naks ut av Turtall, dreiemoment og HK.
                          uansett hva du kaller firmaet elelr pottene.
                          naturens lover klarer vi stortsett ikke å overvinne.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• Originally posted by Crazy beetle View Post
                            Det er snakk om Harmoni mellom motor og potte.

ei tuned potte vil gi en motor mer feket opp i mot ei standard potte det er det ingen tvil om. å ja man kan forandre motorens karakteristik ved å sette på en annen potte men det er ikke til å komme bort i fra at
                            turtall, timing på porter og portenes areal samt eksos tempen styrer
                            hvordan pipa skal designes.

en annen og viktig ting er at ei potte blir et kompromiss. du klarer ikek å få naks ut av Turtall, dreiemoment og HK.
                            uansett hva du kaller firmaet elelr pottene.
                            naturens lover klarer vi stortsett ikke å overvinne.
                            ???????

Hvem iallverden har overhodet nevnt at naturens lover skal overvinnes???? Her snakker vi om å finne den mest perfekte pipa for de bestemte motorene.............

Ringnes eller Carlsberg...??
                            sigpic
                            Tlf 4691 0501

Comment

Haha

//Jonas
                              Xray M18 pro lipo
                              Spektrum DX3R

Comment

???????

Hvem iallverden har overhodet nevnt at naturens lover skal overvinnes???? Her snakker vi om å finne den mest perfekte pipa for de bestemte motorene.............

Jeg tar Carlsberg.

men skal man finne den perfekte pipa for en motor så må motorens spesifikasjoner styre utviklingen av potta.
                                å finne den perfekte potta krever garantert mye testing og bygging av potter for å finne den som gir absolutt alt.
                                jeg tror ik eman kan sette seg ned å regne ut den perfekte potta for så å bygge den. her må det bygges potter i lange baner med små frorandringer i spesifikasjonene for hver gang fo rå kunne teste hva som funker best.

hva koster det å ta frem slike potter jeg regner ike med at Victory jobber grattis. de vil vel ha betalt for tiden debruker på å utvikle potter.
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X