Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynnerklasse?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by SHY View Post

God helg!
    Og 2 stk av med har vært i top 20 i EM..... muppet...

Og vinneren Thomas Anderson var dette ant første eller andre år i ptcc og den "lille" på venstre siden Alexander Andersson (sønn av Åke Andvance Anderson) men som sikkert SHY vet så var ptcc en privat sponset cup....
    Last edited by Guest; 9 October 2009, 16:37.

Comment

19 års grense

Det er ikke bare de yngre som kunne tenkt seg en enkel klasse
      Det er nok flere "voksne" som kunne tenkt seg å kjørt litt løp, men som ikke har tid/lyst/råd til å satse fullt.
      Last edited by BT50; 9 October 2009, 18:08.
      Gammel mann med m-chassis

Comment

Det er greit det, men da må man dele den i to aldersgrupper! Akkurat som med OMKs "Kaos" klasser, en for barn og en for voksne.

Voksne menn med penger VIL ta fullstendig av med oppgraderinger, sånn erre bare...

Selv med blank 540 er det voksne tullinger som kjøper 20x motorer for å finne en som går ekstra bra...
        Last edited by SHY; 9 October 2009, 20:30.
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

Besøk mitt showroom

Comment

Det er greit det, men da må man dele den i to aldersgrupper! Akkurat som med OMKs "Kaos" klasser, en for barn og en for voksne.

Voksne menn med penger VIL ta fullstendig av med oppgraderinger, sånn erre bare...

Selv med blank 540 er det voksne tullinger som kjøper 20x motorer for å finne en som går ekstra bra...
          Nå har jeg lovt meg selv å ikke blande meg i diskusjonen, siden jeg mener at det ikke finnes en fullgod løsning uansett hvor du snur hen.

men; ang. voksne menn med 20 motorer, hva med handout og merking?

Jeg er keen på å hjelpe til med å få igang en artig klasse for mosjonister og nybegynnere, og da helst med utstyr man kan i ha i butikk til enhver tid, men da må det være noe fornuftig. Tamiya F1 er sikkert gøy, men ikke er Tamiya i seg selv hverken lett tilgjengelig eller fornuftig priset, og jeg mener det bør inkluderes flere merker i en slik klasse.

En klasse jeg har sett litt på fra USA er jo denne retro muskelbil klassen dems, der de kjører en spesiell type hjul og muskelbilkarosserier. Det gir deg en mulighet til å ha grommere biler enn M-chassiene, men fortsatt karosseri, dekk og motorer som begrenser hvor drøyt det blir. Det er en klasse der du kan dra fram den gamle et eller annet merke touringen du kjørte i 2002, og ha det gøy. Noen seriøse førere får du alltid, men fordelen er at disse vil over i mer seriøse klasser. En slik klasse med alt av snåle karosserier vil kreve noen regler og ildsjeler, men jeg tror den ville gjort at muligheten for å ha litt forskjellige karosserier i butikkene blir mye større...

Ellers håper jeg på at noen drar i gang World GT med litt slapp motor, så har jeg en litt roligere klasse enn 1:12 jeg kan dukke opp og kjøre for moro
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

Comment

Originally posted by Stusdal View Post
            Det er en formel bil eller to på gang i den søre delen av landet og...
            Da husker du kanskje min Tamiya F103 med 13,5T Børsteløs som jeg kjørte med på Sør-Cup på Vigrestad ?
            Jeg vant faktisk Kaos klassen med den....
            Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
            Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
            TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

Comment

Tamiya, HPI og Corally lager og selger F1 biler nå (sjekk svenske forumet, link fra Saabens post)

Besøk mitt showroom

Comment

Tamiya, HPI og Corally lager og selger F1 biler nå (sjekk svenske forumet, link fra Saabens post)
                Alle tre er, dessverre, ganske så ukurante. De er veldig forskjellige, felger går ikke om hverandre regner jeg med osv. Hvordan skal du få et jevnt regelverk?

Jeg tror virkelig det er kule biler og en kul klasse, men ikke i en tråd om nybegynnerklasse.
                Last edited by Razer; 9 October 2009, 21:29.
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

Comment

Originally posted by djegga View Post
                  Da husker du kanskje min Tamiya F103 med 13,5T Børsteløs som jeg kjørte med på Sør-Cup på Vigrestad ?
                  Jeg vant faktisk Kaos klassen med den....
                  Med 2 startende

Som Stusdal sier, F1 er på gang her. Kommer til å kjøre den i Sør-Cupens Kaos klasse, der alt er lov. Har ingen forhåpninger om å vinne mot bl.a 1:12 track og 1:10 track, først og fremst ha det morro og sammenligne tider. Hadde vært artig om klubber innen NC dro i gang klubbløp med Formel 1. Er vell bare 3-4 biler å velge mellom (?), og om man setter regler om motortype, så kunne den klassen vært virkelig artig å prøve ut
                  Corally RDX PHI09' || KO Helios || Speed Passion || Corally Lipo || Sorex

Comment

Originally posted by Kezman View Post
                    Med 2 startende

Som Stusdal sier, F1 er på gang her. Kommer til å kjøre den i Sør-Cupens Kaos klasse, der alt er lov. Har ingen forhåpninger om å vinne mot bl.a 1:12 track og 1:10 track, først og fremst ha det morro og sammenligne tider. Hadde vært artig om klubber innen NC dro i gang klubbløp med Formel 1. Er vell bare 3-4 biler å velge mellom (?), og om man setter regler om motortype, så kunne den klassen vært virkelig artig å prøve ut
                    Hehe, ja.. Men nå hadde faktisk motstanderen Associated TC4, 11,5BL, 7,4 LiPo og spectrum.... Han ble ivertfall varm i toppen når han ikke vant... Beskyldte alle som var for sabotasje, braste inn i kommentatorbua og skjelte dem ut, og i tillegg var hans 11 år gamle sønn med og var vitne til dette. Jeg måtte nesten le litt altså, da han hadde vært ganske kjepphøy før løpet...

Men det sier sitt da, når F1 med 13,5BL, 7,2nimh, traxxas AM radio og drittservo slår en Associated TC4 med 11.5BL, 7,4LiPo og spectrum på våt bane med 1,5 runde! Jeg mener at F1 er en verdig klasse, men da som er Tamiya klasse grunnet deletilgang og slikt.

og ang motorer, så er vell Tamiya stock motor den ekte blank motoren!
                    P.S, Speedpassion har faktisk en F1 Spec BL motor..
                    Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                    Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                    TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

Comment

Originally posted by djegga View Post
                      Hehe, ja.. Men nå hadde faktisk motstanderen Associated TC4, 11,5BL, 7,4 LiPo og spectrum.... Han ble ivertfall varm i toppen når han ikke vant... Beskyldte alle som var for sabotasje, braste inn i kommentatorbua og skjelte dem ut, og i tillegg var hans 11 år gamle sønn med og var vitne til dette. Jeg måtte nesten le litt altså, da han hadde vært ganske kjepphøy før løpet...

Men det sier sitt da, når F1 med 13,5BL, 7,2nimh, traxxas AM radio og drittservo slår en Associated TC4 med 11.5BL, 7,4LiPo og spectrum på våt bane med 1,5 runde! Jeg mener at F1 er en verdig klasse, men da som er Tamiya klasse grunnet deletilgang og slikt.

og ang motorer, så er vell Tamiya stock motor den ekte blank motoren!
                      P.S, Speedpassion har faktisk en F1 Spec BL motor..
                      Ikke alle som tåler å bli slått nei:P

Men der kom du med poenget mitt du og, verdig og kul klasse, men hverken allsidig eller spesiellt nybegynnervennlig i form av tilgang. Nå som Hobbysportbutikkene forsvant er ikke akkurat Tamiya det helt store heller....:S
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

Comment

SHY... kunne du ikke brukt dette bilde til å illustrere, istedenfor å bruke et svenskebilde?

Eller er det for tuchy tema.....
                        Attached Files

Comment

Gutter nå skal jeg fortelle dere hvor og hvordan dette funker

På klubb løpa i Kvinesdal (og i SørCupen), har vi klasser for alle.
                          Der er en klasse med fri bil og blank 540motor - skjeldent der er gutter over 16 som kjører der. En og annen voksen kar dukker opp innimellom, men de må da også få begynne et sted.

Så har oss en klasse hvor alt er fritt, så lenge det er en elektro bil. Her dukker det opp mye kule biler, buggyer, 10x, formel osv.

Også har vi en klasse tilsvarende SuperStock klassen. Denne er dog delt i to, der de som ønsker svi av masse penger kjører for seg og "mosjonistene" for seg. Det funker veldig bra, men her har det også gått som i SS, dvs. det går for fort.

Så har vi også mod klassen, med nc regler med unntak av at man kan kjøre skum om man vil. Også er det vel lavere vektgrense

Dette funker veldig bra, men også her skjer rekruteringen på klubb basis og ikke i regi av cupen.

I lille kvinesdal hadde vi i fjor oppmøte på 12 eller 13 biler i mod - og det er vel langt mer enn noe annet sted i landet!?

Oss som vil kjøpe formelbil her nede, gjør det for de vi digger F1. Racing, det får vi i mod
                          Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                          “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

Comment

Originally posted by JohnLara View Post
                            SHY... kunne du ikke brukt dette bilde til å illustrere, istedenfor å bruke et svenskebilde?

Eller er det for tuchy tema.....
                            Hvem er det bilde av ??
                            Arild (1980)Radøy RC
                            BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

Comment

rekrutteringsklasse

Dette er en debatt som er nødvendig og spennende å følge for oss noget uerfarne på forumet. Det finnes tydeligvis mye kunnskap og erfaring der ute som burde brukes til noe helt annet enn å slå hverandre i hodet med.

Har en sønn på 6 år som elsker å kjøre modellbil. Kjører M-shassis rett ut av boksen, og maser hver dag om å reise på banen for å kjøre. Kjører godt til å være 6 år, er lærevillig og leken. Kjører snart fra far sin
                              Hadde vært hyggelig å ha han med meg på tur når jeg sjøl skal kjøre NC, men ser ikke helt at tilbudet finnes for han i denne settingen.

Til sommeren skal vi i Valdres arrangere en åpen dag på banen for barnefamilier. Der skal vi kjøre løp ala "kom med den bilen du har". Alle får premier og klokka glemmer vi hjemme. Vi lover bare lystig speakertjeneste. Vi skal grille, låne ut M-shassis biler og vise fram ulike biltyper.

Noen med erfaring fra lignende arrangementer?

PS:Folket i Kvinesdal ser ut til å ha mye positivt på gang. Kanskje jeg tar med guttungen til sommeren.
                              Last edited by Tommy Hansen; 9 October 2009, 23:15.
                              Tommy Hansen 71 mod / VMBK
                              XRAY T4 / Tamiya TRF 416X
                              Ko Propo EX-10 Eurus

Comment

I KAOS klassen gir OMK alle 1. plass

Besøk mitt showroom

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X