Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynnerklasse?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har en TL-01 :P

Vil gjerne prøve meg i en "useriøs" klasse med den før jeg skaffer meg noe råere.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

Originally posted by Xmas View Post

Det trengs jo ikke starte en ny klasse på landsbasis for og håpe på økt rekrutereing men klubbene kan jo hver for seg åpne for klasser som er aktuelt i sitt nermiliø.
      X2!

Også er det dette med aldersbegrensning da.
      Selvom jeg kjørte løp et par vintre på begynnelsen av nittitallet, så vil jeg se på meg selv som nybegynner.
      Jeg har nok mest sansynlig ingen verdens ting å gjøre i verken mod eller ss.
      Men ut fra forslagene som kommer her, så er jeg for gammal til å ikke bruke sykt mye penger for å kjøre noen løp, som jeg absolutt ikke hører hjemme i...

Kanskje en Old-boys serie. Kun lov med TA02 og rallyblock
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

Comment

arg!

Så du forslaget mitt da? Super Street ^^

Unga kjører i kaos til de får fart nok til å stille opp i denne nybegynner klassen, hva nå den blir. Aldersbegrensing er for store folke mengder.

Jeg kjører gjerne mot deg i TA-02 med min TL-01.
        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

OK, her trengs det endel avklaringer:
          -hva er en nybegynner?
          -hva er en rekrutteringsklasse?

Har deltatt i slike diskusjoner i sånn ca. 25 år nå... og det vi typisk gjør er å vikle oss inn i kompliserte regelverk. Hadde bare den og den klassen hatt akkurat denne regelendringen, ja da hadde nok alle villet kjørt den! Nope...

Det er ikke noe feil med klassene som eksisterer i dag. Det vi mangler er mer fokus på det sosiale miljøet. Dette er jo for mange en sport (meg inklusive). Men vi må ikke glemme at for de aller, aller fleste er det kun en hobby! Og en hobby er for avkobling og trivsel!

Jeg har sett ørten forsøk på nybegynner / rekrutteringsklasser... men ingen særlig vellykkede.

Og vi kan nok dessverre som Jarle sier ikke lenger regne med at butikkene drar igang noe her.

Hovedproblemet er etter min mening at vi mikser aldersgruppene for mye.

Min definisjon på en nybegynner er en ung person, under 19 år. Som ikke tidligere har kjørt RC-bil. Dette er også hovedsatsningsgruppen for NIF og Motorsportforbundet - og det som gir klubbene mest støtte fra kommunene.

RC-miljøet er blitt alt for spesialisert OG forgubbet. Alderssnittet er 10 år høyere nå enn for ti år siden. Vi må legge MYE bedre til rette for ungdommen. Og ikke grave oss ned i masse regler. Lag et SVÆRT enkelt og ganske åpent regelverk. Og skjerm dette fra voksne gutter med stor lommebok. Og de som har drevet med RC i flere tiår...

Ja, jeg vet at vi er få i Norge. Men jeg mener tiden er moden for å prøve ut dette!

Og jeg mener dette er nok regler:
          -F1 bil i 1:10 skala
          -blank 540 motor
          -tom. 19 år
          -alle får premie

Videre kan man gjøre kreative & morsomme ting som:
          -2 finaler. Andre finale startes med omvendt resultat fra første
          -snu kjøreretningen i andre finale
          -"chase" / utslagningscup
          -handicap, alle over 10 år starter en runde bak de yngste
          (evt. også slippe til oldies som Jarle 3 runder bak :- )

... utover det er det bare kaos og masse, masse moro!

P.S. Hadde det ikke vært for at det er ulovlig skulle jeg gjerne ha lagt det opp slik at alle under 20 år som meldte seg inn i OMK fikk en bil som velkomstgave...
          Last edited by SHY; 12 October 2009, 14:44.
          Life's too short to go slow! www.ymr.no

Besøk mitt showroom

Comment

Originally posted by Trønder-Stig View Post
            Imøteser gjerne en forklaring på hva du egentlig mener med dette.

Spørr SHY... var bare et bilde for å illustrer ting her hjemme, og ikke for å dra inn svensker.

Har min egen mening om dette og kan godt utdype den for deg, men dette er ikke stedet for å komme med sur oppgulp om sponsedeførere eller de som plukker på øverste hylle og som dominerer noe som skal være en rekkruteringsklasse.... og som det finnes andre klasser de hører mere hjemme i.

Comment

SHY:

Så du vil starte en klasse med en type bil som omtrent ikke går å kjøre på annet en bane?

Som i tillegg ikke går få kjøpt over disk omtrent.

Som jeg er for gammel til.

Skal jeg bare sprette rett opp i modified da?

greit det. one moving cicane coming up.

Må ha lisens da?
              Hvordan fikser jeg det?
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

Kanskje nybegynnerklassen ikke nødvendigvis blir en Matsklasse. Uten at du trenger ta deg nær av det…

Comment

Originally posted by MatsNorway View Post
                  SHY:

Så du vil starte en klasse med en type bil som omtrent ikke går å kjøre på annet en bane?

Som i tillegg ikke går få kjøpt over disk omtrent.

Som jeg er for gammel til.

Skal jeg bare sprette rett opp i modified da?

greit det. one moving cicane coming up.

Må ha lisens da?
                  Hvordan fikser jeg det?
                  Ehm, hvis du skal være med i konkurranse, som jo kjøres på bane, hva er problemet med at bilene bare går på bane?
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

Comment

Originally posted by zabbe View Post
                    X2!

Også er det dette med aldersbegrensning da.
                    Selvom jeg kjørte løp et par vintre på begynnelsen av nittitallet, så vil jeg se på meg selv som nybegynner.
                    Jeg har nok mest sansynlig ingen verdens ting å gjøre i verken mod eller ss.
                    Men ut fra forslagene som kommer her, så er jeg for gammal til å ikke bruke sykt mye penger for å kjøre noen løp, som jeg absolutt ikke hører hjemme i...

Kanskje en Old-boys serie. Kun lov med TA02 og rallyblock
                    Støtter denne, med lite tid til kjøretrening hadde dette vært min klasse også.
                    Geir 2.'
                    Tamiya M03 forever og litt T3

Comment

Jeg synes aldersbegrensningen bør følge min alder år for år.

Comment

Originally posted by tesdal View Post
                        Kanskje nybegynnerklassen ikke nødvendigvis blir en Matsklasse. Uten at du trenger ta deg nær av det…
                        Det fins jo ikke en klasse for de eldre uten erfaring.
                        uten aldersgrense så hadde det vert ok for meg.

Originally posted by Razer View Post
                        Ehm, hvis du skal være med i konkurranse, som jo kjøres på bane, hva er problemet med at bilene bare går på bane?
                        Tenkte bare på at de yngre kansje ikke har bil til å kjøre bort på banen hver dag.
                        Last edited by MatsNorway; 12 October 2009, 16:43.
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

Man kan melde seg på i hvilken som helst klasse så lenge man ikke er redd for å kjempe om sisteplass?

Comment

Hvordan får jeg lisens?
                            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

Hos NMF. Hverken dyrt eller vanskelig å få, men sjelden nødvendig for klubbløp.

Comment

ok, lisens får vente.
                                Da må jeg bare finne en tråd eller side hvor det står når det er løp i oslo/akershus området så er jeg i gang som moving cicane. Trenger og ett sedan kaross om noen har for en billig penge.
                                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X