Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynnerklasse?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by RogerB View Post
    Og første Norges Cup runde i SS på Beitostølen ble vunnet av en annen god nybegynner
    Helge Schnellfahrer heller ikke så dårlig?
    Hehehe kjørte helge ss.. ekke mulig pppppokal plukkern.. var målet og se hvor mange runder han kom foran de andre da eller??

Det blir som om at Rune karlsen skulle kjørt i amatør klassen i øs..
    Ønsker du og bli team førere for nye Serpent 811??
    sigpic
    Robert@rcsenteret.no

Comment

• Originally posted by RogerB View Post
      Og første Norges Cup runde i SS på Beitostølen ble vunnet av en annen god nybegynner
      Helge Schnellfahrer heller ikke så dårlig?
      rett og slett en KONGEKOMMENTAR!!!

Jeg hadde aldri trodd at det skulle være så mye styr med skumhjul i SS. Når elementer som produsenter, produksjonsuke, skumblanding blir tema, så spørs det om ikke flere til neste runde velger mod igjen.

Min oppfatning var på Beito at rundetider på ss var like mod tidene, om ikke også lavere.

Sett opp motorstørrelse i SS til 13.5 eller 17.5 så får man en klasse med mindre fart, det var dette som skulle skille ss og mod i utgangspunktet!
      Geir 2.'
      Tamiya M03 forever og litt T3

Comment

• Originally posted by Schnellfahrer View Post
        For å skyte inn litt om 10,5 kontra 13,5 og 17,5 turn i nybegynnerklassen superstock:

Leste på redrc.net at i thailand kjører man med 10,5 turn og tidligere verdensmester Surikarn vant????

Ikke værst for en nybegynner nei
        I thailand kjører dem jo gummihjul, så kunne godt ha kjørt 10,5t jeg da. Men siden de kjører med skumhjul i Norge, holder jeg meg til værstingklassen modified.

Og uansett hvordan du vrir og vender på det, er og vil alltid superstock være en nybegynnerklasse, og ifølge pappa ble skumdekk tillatt i superstock for at det skulle være lettere for nybegynnerene.

Adrian

Comment

• Hehe, skumdekk er raskere en gummi, og ting som går fort er ikke for nybegynnere. Var det ikke noen som pratet på at rundetidene er rett bak modified i ss?

Kan tenkte meg det på innebaner ivertfall.
          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Originally posted by Fantaboy View Post
            I thailand kjører dem jo gummihjul, så kunne godt ha kjørt 10,5t jeg da. Men siden de kjører med skumhjul i Norge, holder jeg meg til værstingklassen modified.

Adrian
            Er igrunn helt enig i dette utsagnet
            Eneste som fortsatt hadde vært kulere i mod,er at det er "mætt av power"

Trur nok det på mange måter er mindre styr i mod,fordi vi har mer en nok fart uten at vi må gire hardt,time motor,Ha pakker på 40C o.l ,og kjøpe spesiell regulator(stock spec) for å henge med.

Og så er det bare å kjøpe sorex28 og JB blå innlegg,så har du dekk som funker stort sett overalt.
            Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

Comment

• Originally posted by Jørgensen View Post
              Er igrunn helt enig i dette utsagnet
              Eneste som fortsatt hadde vært kulere i mod,er at det er "mætt av power"

Trur nok det på mange måter er mindre styr i mod,fordi vi har mer en nok fart uten at vi må gire hardt,time motor,Ha pakker på 40C o.l ,og kjøpe spesiell regulator(stock spec) for å henge med.

Og så er det bare å kjøpe sorex28 og JB blå innlegg,så har du dekk som funker stort sett overalt.
              Vel, i Mod må det vel også gires riktig, times, ha riktig regulator, gode batterier, riktige dekk osv osv osv for å henge med, eller ??
              Nå var det vel 40 påmeldte i SS (med skumhjul ja) til weekend-racet i helgen, så noen har vel "funnet ut noe" ?
              Synes det er fint jeg at vi kan mønstre 2 fullverdige elektroklasser
              Trygve Bull Freng/58
              www.lmbk.no
              XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

Comment

• hvor kan jeg få tak i Sorex28 og jb blå i Norge. Vil teste det i morgen. Noen som kan skaffe meg det til i morgen kl 18?

Ellers så var det vel a-d finale i SS i helgen så noe må jo fungere med rekruteringen?
                --** Team MAGIC **--
                www.speedstore.no
                Gekko, Team Magic, K-Factory, Tekin(kommer), H.A.R.D

Comment

• Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                  Vel, i Mod må det vel også gires riktig, times, ha riktig regulator, gode batterier, riktige dekk osv osv osv for å henge med, eller ??
                  Nå var det vel 40 påmeldte i SS (med skumhjul ja) til weekend-racet i helgen, så noen har vel "funnet ut noe" ?
                  Synes det er fint jeg at vi kan mønstre 2 fullverdige elektroklasser

Vi må gire riktig,så ikke motor blir for varm og sånn. Men vi trenger ikke
                  gire hardt for å få fart nok,som jeg skjønner det blir gjort i superstock.(Nå er vel det spesielt utendørs)

Ang regulator,så trenger vi kun en som tåler ned til 4-5turn. Men har skjønt i superstock,så må man ha stock spec regulator for å henge med??

I mod klarer du deg fint med 25C batt. Trur de fleste i superstock bruker batt med mest mulig C,40-45C?

Og når det gjelder dekk,bruker jeg kun en combo: Sorex 28,JB blå innlegg,og GM felger.(Disse kommer ferdiglimt)

Men jeg syns det er kult at det er mange som kjører superstock,fordi det blir knallhard konkurranse der.
                  Men det er bare synd at den har blitt ødelagt som nybegynner klassen,for hvis en nybegynner stiller opp i superstock inne blir han nok mere skremt enn hekta på å fortsette.
                  Så jeg er enig i at det trengs enn ny nybegynner klasse....
                  Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

Comment

• Originally posted by andreas_dahl View Post
                    hvor kan jeg få tak i Sorex28 og jb blå i Norge. Vil teste det i morgen. Noen som kan skaffe meg det til i morgen kl 18?

Ellers så var det vel a-d finale i SS i helgen så noe må jo fungere med rekruteringen?

Jeg er enig i at tilgang på Sorex28 og JB blå er dårlig i norge.
                    Mens skumdekk kan man få kjøpt nesten overalt.

Minicar Racing skaffer ferdiglimte Sorex28 m/JB blå innlegg og GM felger.
                    Det skal være på lager snart,hvis det ikke allerede har kommet?

Comment

• Originally posted by andreas_dahl View Post
                      hvor kan jeg få tak i Sorex28 og jb blå i Norge. Vil teste det i morgen. Noen som kan skaffe meg det til i morgen kl 18?

Noen som kan skaffe jaco dekk til i morgen torsdag skal teste på banen i Spydeberg??? dette er for dumt Andreas.... bare for at du sitter på et lager av skumdekk og selger dette via sjappa di, så klarer du vel å holde deg saklig med dette....

Hvor mange nye var det i SS og mod da?

Og som vinneren sa i starten på denne tråden så er SS IKKE en billig og ikke enn nybegynner klasse lengre siden det krever mere av utstyret i SS enn i mod... og skal man "leke" racing så kan man totalt blåse et sykt budskjett i SS ved å makse med dekk og motorer ect ect...(nye dekk til hvert heat og finale som for eks er dreid helt ned)

Men som helge og den tidligere verdensmesteren som han skaset og klippte om... 149 stk i en klasse... og de kjørte med gummi...

Comment

• [QUOTE=andreas_dahl;354448]hvor kan jeg få tak i Sorex28 og jb blå i Norge. Vil teste det i morgen. Noen som kan skaffe meg det til i morgen kl 18?

Denne kombinasjonen Jørgensen prater om her er nok det beste alternativet,og de har solgt det på Micromonsters,ditt er det bare å ringe og snakke med noen hyggelige karer som sikkert kan hjelpe deg,usikker på om de har dekkene på lager nå,men de kan helt sikkert skaffe de ganske raskt,hvis de ikke kan skaffe deg de så kan jeg prøve å hjelpe deg(vi er en del som kjenner han som setter i sammen GM felger-blå JB-Sorex 28 dekk)han holder til i Danmark så de er ikke langt unna
                        Roger Berntsen 1969 Mod
                        Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
                        Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

Comment

• Nybegynnerklasse?

Som tråden startet med : Nybegynnerklasse?
                          Finn en nybegynner klasse da.
                          Slutt med det her maset vedrørende ss og mod.
                          Norge er et lite land og her må vi vel bare prøve og se hva folk liker..
                          Personelig foretrekker jeg og kjøre på skum da dette er noe enklere å få til og fungere.
                          Jo fler vi er i en klasse jo mer moro er det og det er vel det som er poenget.
                          Sånn som jeg ser det er vel m-chassi en fin nybeynnerklasse for de som er så opptatt av penger.
                          Jeg startet med rc sent i fjor vinter og hoppet rett i ss klassen , det har funket greit for meg.
                          Man trenger ikke det råeste utstyret uansett som nybegynner .
                          Som nybegynner trenger man fokus på og lære seg og kjøre så kan utstyret komme etterhvært...
                          Rekrutering kommer ikke av og lage klasser som er super billig og går super sakte. Rekrutering kommer av seg selv det hvis en ting er populær og mange driver med det.
                          Og desverre for alle dere skumhatere er det ss klassen som er mest populær i disse dager.
                          Xray T2 009 ss XrayT2 009 mod Xray NT1 Futaba 4pk
                          Revo 3.3
                          sigpic

Comment

• Originally posted by vimsa View Post
                            Som tråden startet med : Nybegynnerklasse?
                            Finn en nybegynner klasse da.
                            Slutt med det her maset vedrørende ss og mod.
                            Norge er et lite land og her må vi vel bare prøve og se hva folk liker..
                            Personelig foretrekker jeg og kjøre på skum da dette er noe enklere å få til og fungere.
                            Jo fler vi er i en klasse jo mer moro er det og det er vel det som er poenget.
                            Sånn som jeg ser det er vel m-chassi en fin nybeynnerklasse for de som er så opptatt av penger.
                            Jeg startet med rc sent i fjor vinter og hoppet rett i ss klassen , det har funket greit for meg.
                            Man trenger ikke det råeste utstyret uansett som nybegynner .
                            Som nybegynner trenger man fokus på og lære seg og kjøre så kan utstyret komme etterhvært...
                            Rekrutering kommer ikke av og lage klasser som er super billig og går super sakte. Rekrutering kommer av seg selv det hvis en ting er populær og mange driver med det.
                            Og desverre for alle dere skumhatere er det ss klassen som er mest populær i disse dager.
                            Amen! Men jeg liker fortsatt ikke skum :P Hater ikke, bare liker ikke heller :P
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

Comment

• SS er jo ikke noen nybegyner klasse sånn som det er i dag.. Skal man ha en klasse for nybegynere som også skal holdes billig må man klasse inn egene motorer, regulatorer, batterier og dekk. kanskje en vekt grense på 1700g. da stiller alle likt og fordelen av og kjøpe lette og dyre biler blir borte

Det vil alltid være sånn at de som har mest penger og satser harest har det raskeste/beste utstyret enten om vi driver med Rc eller bueskyting.
                              Ønsker du og bli team førere for nye Serpent 811??
                              sigpic
                              Robert@rcsenteret.no

Comment

• Originally posted by Razer View Post
                                Amen! Men jeg liker fortsatt ikke skum :P Hater ikke, bare liker ikke heller :P
                                Enig med deg
                                Gammel mann med m-chassis

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X