Announcement

Collapse
No announcement yet.

Touring tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Greit med enveis diff om man ikke behøver bremser...
    Asgeir Kinn 1979
    RRR - RB - 4PK

    Comment


    • #17
      Når du tenker på det martin er det kansje ikke så dumt med motoren i mitten slik. Så kan vel bli litt anderledes design på bilene fremover. tror det er bedre med motor i mitten med batteri på tvers (noe som er nermere senter en langs med). En både motor og batteri på siden
      Er noen år siden produsentene gjorde akkurat det, kan ikke huske at det var noe voldsom sukksè. Og tviler vel på at vi ser det igjen på en konkuranse maskin hvert fall.
      Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
      “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

      Comment


      • #18
        Den gangen veide batteriene mere da. hvor mye veier en pakke med 6celler?

        Men du har vel rett... om batteriet og motoren er i veien så må drivingen enten over eller rundt. det blir tricky og unødvendig avansert.

        Bare se på den uber feite bilen jeg postet i går. Sykt lav og lekker.
        Last edited by MatsNorway; 9 April 2010, 16:08.
        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

        Comment


        • #19
          Originally posted by MatsNorway View Post
          Den gangen veide batteriene mere da. hvor mye veier en pakke med 6celler?

          Men du har vel rett... om batteriet og motoren er i veien så må drivingen enten over eller rundt. det blir tricky og unødvendig avansert.

          Bare se på den uber feite bilen jeg postet i går. Sykt lav og lekker.
          Får legge til at den ikke er så nyskapende da, sjekk ut siste schumachern Ingen av dem er nyskapende hvis vi ser på de siste ti års utvikling da, det finnes ikke nyskapende og revolusjonerende nå om dagen. Det finnes forbedrede utgaver av gode biler, og gode idéer gone wrong.

          Når det gjelder Tamiya-driftern tror jeg den blir bra, de har tatt en solid plattform og lekt med tyngdepunktet. Beste drifteren jeg har kjørt er TA03F, som har motoren foran framhjulene.

          Jeg er forøvrig veldig interessert i å høre hva grunnlaget ditt er for å kunne mene om Tamiya har eller ikke har fått det til. Du er interessert og engasjert, men går inn med en holdning om at du kan og skal forbedre og revolusjonere alt, da må jeg få lov til å lure på hvordan
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • #20
            Originally posted by snappy79 View Post
            Greit med enveis diff om man ikke behøver bremser...
            Bare og lære deg og kjøre med one way det...
            CRC - 3Racing - Tamiya

            Comment


            • #21
              Originally posted by Razer View Post
              Får legge til at den ikke er så nyskapende da, sjekk ut siste schumachern Ingen av dem er nyskapende hvis vi ser på de siste ti års utvikling da, det finnes ikke nyskapende og revolusjonerende nå om dagen.
              Det er vel det som er måten å gå fram om man skal lage en vinner bil. Den funka i år, da pusser vi litt på den til neste år.

              Men hva som er revolusjonerende er jo litt på øyet som ser. Losi og tigermoth har ganske anderledes design sammenlignet med de over. Har du sett noe slikt på salgsvare før? Motor i mitten og batteri på langs i mitten. vet at tamiya prøvde det for um.. 5-6år siden kansje mer, på en proto der reima gikk under motor og batteri. (bare en drivreim også)

              Eneste haken med den til losi og tigermothen har jeg blitt fortalt er korte bærearmer og laydown demper muligheten på tigermothen.

              Originally posted by Razer View Post
              Når det gjelder Tamiya-driftern tror jeg den blir bra, de har tatt en solid plattform og lekt med tyngdepunktet. Beste drifteren jeg har kjørt er TA03F, som har motoren foran framhjulene.
              tøft.

              Originally posted by Razer View Post
              Jeg er forøvrig veldig interessert i å høre hva grunnlaget ditt er for å kunne mene om Tamiya har eller ikke har fått det til. Du er interessert og engasjert, men går inn med en holdning om at du kan og skal forbedre og revolusjonere alt, da må jeg få lov til å lure på hvordan
              Har jeg sakt så mye om tamiya har fått det til da?

              Jeg kan si at ikke likte den så mye i starten pga at batteriet er så langt bak. men den er ikke lagd enda så mulig man kan velge å flytte det framover om man ønsker anderledes vektfordeling osv, det er jo fint. Dessuten tenkte jeg senere at dersom man har vekten litt langt ute fra senter så får man kansje mere/lettere flyttet vekten når man kjører. slik roll. det er kansje ikke gunstig i racing men i drifting så blir det vel kansje anderledes.

              Jeg stiller meg avventende jeg om du skulle ha fått feil intrykk.

              Kansje jeg tar å skisser opp noen tegninger med forskjellige layouts og beregner TP på de. kan bruke Xrayen min som standard layouten også blir det vel enkelt med motor i mitten og batteriet på tvers i mitten. Det er den enkleste måten å bestemme hvilken layout som har i teorien mest potensiale.

              Tror du ikke at lipo vil endre bil designet over tid alså? Det tror jeg, de er jo så lette. bare se på alt blyet som er på batteri siden på den Evolutionen.
              Last edited by MatsNorway; 9 April 2010, 21:50.
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

              Comment


              • #22
                Originally posted by Martin K. View Post
                Bare og lære deg og kjøre med one way det...
                Trodde RC land var en liten inne bane.. Jeg har alltid brukt enveis diff på lengre, high speed baner som f.eks Vast 8 i Gøteborg, eller baner uten for mye krappe 180 gradere.

                Beklager om jeg har tenkt feil her...
                Asgeir Kinn 1979
                RRR - RB - 4PK

                Comment


                • #23
                  Originally posted by MatsNorway View Post
                  Det er vel det som er måten å gå fram om man skal lage en vinner bil. Den funka i år, da pusser vi litt på den til neste år.

                  Men hva som er revolusjonerende er jo litt på øyet som ser. Losi og tigermoth har ganske anderledes design sammenlignet med de over. Har du sett noe slikt på salgsvare før? Motor i mitten og batteri på langs i mitten. vet at tamiya prøvde det for um.. 5-6år siden kansje mer, på en proto der reima gikk under motor og batteri. (bare en drivreim også)
                  Og Kyosho KX-One, HPI RS4 Pro 3 og sikkert noen til Samt at alle de tidlige touringbilene hadde motor i midten og pakka på tverra. Tamiya prototypen du nevner er jeg 99% sikker på at du egentlig mente Kyosho. KX-1 hadde pakka og motor i midten, med reima rundt. Ikke håpløst, men de hadde ikke endret hjuloppheng osv. veldig fra de tidligere TF-bilene(som ikke er så langt unna dagens design). Det betød at bilen knapt hadde vekt nok ute til å krenge, så det ble myke og rare oppsett for å få det til å funke litt. Ingen stor hit det, men det er nok OT egentlig:P

                  Originally posted by MatsNorway
                  Har jeg sakt så mye om tamiya har fått det til da?

                  Jeg kan si at ikke likte den så mye i starten pga at batteriet er så langt bak. men den er ikke lagd enda så mulig man kan velge å flytte det framover om man ønsker anderledes vektfordeling osv, det er jo fint. Dessuten tenkte jeg senere at dersom man har vekten litt langt ute fra senter så får man kansje mere/lettere flyttet vekten når man kjører. slik roll. det er kansje ikke gunstig i racing men i drifting så blir det vel kansje anderledes.

                  Jeg stiller meg avventende jeg om du skulle ha fått feil intrykk.

                  Kansje jeg tar å skisser opp noen tegninger med forskjellige layouts og beregner TP på de. kan bruke Xrayen min som standard layouten også blir det vel enkelt med motor i mitten og batteriet på tvers i mitten. Det er den enkleste måten å bestemme hvilken layout som har i teorien mest potensiale.

                  Tror du ikke at lipo vil endre bil designet over tid alså? Det tror jeg, de er jo så lette. bare se på alt blyet som er på batteri siden på den Evolutionen.
                  Vel, jeg siterer: "tror ikke tamiya har fått det riktig men ideen er vel ikke så gal."

                  Poenget mitt er at idéer og tanker rundt ting er vel og bra, men du kan ikke drive med hobbyen litt seriøst i to måneder, for så å uttale deg som en ekspert. Jeg antar at du har en utdannelse som gjør at du har lyst til å bruke den og videreføre den ned i en R/C bil, og det er kjempepositivt, det er derfor jeg synes det er litt artig med TL-01 prosjektet ditt; men du må også putte penga der orda dine kommer fra
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by snappy79 View Post
                    Trodde RC land var en liten inne bane.. Jeg har alltid brukt enveis diff på lengre, high speed baner som f.eks Vast 8 i Gøteborg, eller baner uten for mye krappe 180 gradere.

                    Beklager om jeg har tenkt feil her...
                    Vi kjørte dette i mod touring på relativt små baner før, men det var tidene da vi kjørte sånne slappe 12 turns motorer og Ni-MH celler Når børsteløst kom for fullt, gikk det for fort til at man klarte å kjøre med det effektivt og feilfritt, og det er litt tricky å fighte uten bremser.

                    Kjører man derimot inne med slapp motor, eller på stor utebane med skum, er det definitivt raskt.
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Razer View Post
                      Og Kyosho KX-One, HPI RS4 Pro 3 og sikkert noen til Samt at alle de tidlige touringbilene hadde motor i midten og pakka på tverra. Tamiya prototypen du nevner er jeg 99% sikker på at du egentlig mente Kyosho. KX-1 hadde pakka og motor i midten, med reima rundt. Ikke håpløst, men de hadde ikke endret hjuloppheng osv. veldig fra de tidligere TF-bilene(som ikke er så langt unna dagens design). Det betød at bilen knapt hadde vekt nok ute til å krenge, så det ble myke og rare oppsett for å få det til å funke litt. Ingen stor hit det, men det er nok OT egentlig:P
                      Det er da touring biler så ikke noe OT her. Må ikke være redd for å prate på forum det er jo det de er til for.

                      Originally posted by Razer View Post
                      Vel, jeg siterer: "tror ikke tamiya har fått det riktig men ideen er vel ikke så gal."
                      Det var den gangen. Jeg endrer mening fort. Se forrige post så ser du hva jeg mener. Jeg tenkte racing først, så tenkte jeg drifting og det med roll/vektforflyttning osv også kommer du og nevner at fancy vektfordeling kansje er en fin ting i drifting noe som jeg har som en støtte for at jeg kansje tenkte i riktig retning.

                      Alle må få lov til å uttale seg. Om det er feil så får de som vet mer forklare hvorfor. Fremfor å si til den personen at han ikke har drevet på i mange år så han bør ikke si noe.
                      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by MatsNorway View Post
                        Det er da touring biler så ikke noe OT her. Må ikke være redd for å prate på forum det er jo det de er til for.



                        Det var den gangen. Jeg endrer mening fort. Se forrige post så ser du hva jeg mener. Jeg tenkte racing først, så tenkte jeg drifting og det med roll/vektforflyttning osv også kommer du og nevner at fancy vektfordeling kansje er en fin ting i drifting noe som jeg har som en støtte for at jeg kansje tenkte i riktig retning.

                        Alle må få lov til å uttale seg. Om det er feil så får de som vet mer forklare hvorfor. Fremfor å si til den personen at han ikke har drevet på i mange år så han bør ikke si noe.
                        Tamiya har vunnet masse med sine touring biler, tror ikke de har vunnet på flaks eller at de ikke har hatt motstand.
                        De vant jo med TRF414M2 også, det var i prinsippet en sprita opp TA04 i sin tid med batteri på tvers og motor bak. Alle dagens biler ser nesten like ut, det har med hva som fungerer. Om ett design funker, da kopierer alle andre det. Bare se på F1, om alle biler hadde vært lakkert like ville det vært veldig vanskelig å skille de fra hverandre!
                        Så en snitt tegning av årets Ferrari og fjorårs Red Bull, de ser kliss like ut!
                        Alle bilene på grid'n i år er kopier av Red Bull som hadde den beste bilen på slutten av sesongen ifjor. Det er sånn det bare er desverre.

                        Tiden med nyskapning er over, om noe nytt skal komme bør det være så mye raskere enn allt det andre. Tamiya's TRF415 var jo egentlig en Tech Racing bil i starten som Tamiya kjøpte rettighetene til, samme med nye F104'n deres. Tamiya's dempere er også egentlig Tech Racing's design og alle er vel enige om at det ikke finnes bedre dempere enn akkurat disse....

                        Comment


                        • #27
                          Var å kjørte i Moss i går, der var det en med hot bodies bil eller noe slikt. Han røyk to drivaksler på maks to batteripakker. Han mente han røyk de uten å kjøre i veggen. De var av aluminium. Aluminium høres ut som en dårlig ide. Noen som har hatt lignende opplevelser?

                          Edit: Står vel mest på legeringen muligens.

                          Han hadde ikke noe voldsomt med power.
                          Last edited by MatsNorway; 14 April 2010, 12:05.
                          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                          Comment


                          • #28
                            Synes dette lukter niklas(bss på forumet) han kjører nosram pure evo 10.5t
                            Og er jo flere hundre typer alu.
                            Jeg har tatt 3 akslinger på tm min helt til jeg fant noen som var sterkere.
                            og husk 10,5t er veldig kraftige i bånd.
                            1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                            Comment


                            • #29
                              Han kjørte skum dekk så han hadde jo grepet til å nappe godt i akslene. Og mens jeg skriver det så husker jeg nå at han hadde en stopp mot veggen og ga på for å nappe bilen løs. kan tenke meg det gir bra med vridning på akslene da.

                              Momentet kan jeg regne ut faktisk om noen vet total giring og på hvilket turtall sånn ca motorene gir 200-300watt.
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by MatsNorway View Post
                                Han kjørte skum dekk så han hadde jo grepet til å nappe godt i akslene. Og mens jeg skriver det så husker jeg nå at han hadde en stopp mot veggen og ga på for å nappe bilen løs. kan tenke meg det gir bra med vridning på akslene da.
                                Jau, er nok der den røk! Tror jeg røk begge 2 på den måten der!

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X