Greit med enveis diff om man ikke behøver bremser...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Touring tråden
Collapse
X
-
Er noen år siden produsentene gjorde akkurat det, kan ikke huske at det var noe voldsom sukksè. Og tviler vel på at vi ser det igjen på en konkuranse maskin hvert fall.Når du tenker på det martin er det kansje ikke så dumt med motoren i mitten slik. Så kan vel bli litt anderledes design på bilene fremover. tror det er bedre med motor i mitten med batteri på tvers (noe som er nermere senter en langs med). En både motor og batteri på sidenTeam Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
“When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Comment
-
Den gangen veide batteriene mere da. hvor mye veier en pakke med 6celler?
Men du har vel rett... om batteriet og motoren er i veien så må drivingen enten over eller rundt. det blir tricky og unødvendig avansert.
Bare se på den uber feite bilen jeg postet i går. Sykt lav og lekker.Last edited by MatsNorway; 9 April 2010, 16:08.ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Får legge til at den ikke er så nyskapende da, sjekk ut siste schumachernOriginally posted by MatsNorway View PostDen gangen veide batteriene mere da. hvor mye veier en pakke med 6celler?
Men du har vel rett... om batteriet og motoren er i veien så må drivingen enten over eller rundt. det blir tricky og unødvendig avansert.
Bare se på den uber feite bilen jeg postet i går. Sykt lav og lekker.
Ingen av dem er nyskapende hvis vi ser på de siste ti års utvikling da, det finnes ikke nyskapende og revolusjonerende nå om dagen. Det finnes forbedrede utgaver av gode biler, og gode idéer gone wrong.
Når det gjelder Tamiya-driftern tror jeg den blir bra, de har tatt en solid plattform og lekt med tyngdepunktet. Beste drifteren jeg har kjørt er TA03F, som har motoren foran framhjulene.
Jeg er forøvrig veldig interessert i å høre hva grunnlaget ditt er for å kunne mene om Tamiya har eller ikke har fått det til. Du er interessert og engasjert, men går inn med en holdning om at du kan og skal forbedre og revolusjonere alt, da må jeg få lov til å lure på hvordan
Comment
-
Det er vel det som er måten å gå fram om man skal lage en vinner bil. Den funka i år, da pusser vi litt på den til neste år.Originally posted by Razer View PostFår legge til at den ikke er så nyskapende da, sjekk ut siste schumachern
Ingen av dem er nyskapende hvis vi ser på de siste ti års utvikling da, det finnes ikke nyskapende og revolusjonerende nå om dagen.
Men hva som er revolusjonerende er jo litt på øyet som ser. Losi og tigermoth har ganske anderledes design sammenlignet med de over. Har du sett noe slikt på salgsvare før? Motor i mitten og batteri på langs i mitten. vet at tamiya prøvde det for um.. 5-6år siden kansje mer, på en proto der reima gikk under motor og batteri. (bare en drivreim også)
Eneste haken med den til losi og tigermothen har jeg blitt fortalt
er korte bærearmer og laydown demper muligheten på tigermothen.
tøft.Originally posted by Razer View PostNår det gjelder Tamiya-driftern tror jeg den blir bra, de har tatt en solid plattform og lekt med tyngdepunktet. Beste drifteren jeg har kjørt er TA03F, som har motoren foran framhjulene.
Har jeg sakt så mye om tamiya har fått det til da?Originally posted by Razer View PostJeg er forøvrig veldig interessert i å høre hva grunnlaget ditt er for å kunne mene om Tamiya har eller ikke har fått det til. Du er interessert og engasjert, men går inn med en holdning om at du kan og skal forbedre og revolusjonere alt, da må jeg få lov til å lure på hvordan
Jeg kan si at ikke likte den så mye i starten pga at batteriet er så langt bak. men den er ikke lagd enda så mulig man kan velge å flytte det framover om man ønsker anderledes vektfordeling osv, det er jo fint. Dessuten tenkte jeg senere at dersom man har vekten litt langt ute fra senter så får man kansje mere/lettere flyttet vekten når man kjører. slik roll. det er kansje ikke gunstig i racing men i drifting så blir det vel kansje anderledes.
Jeg stiller meg avventende jeg om du skulle ha fått feil intrykk.
Kansje jeg tar å skisser opp noen tegninger med forskjellige layouts og beregner TP på de. kan bruke Xrayen min som standard layouten også blir det vel enkelt med motor i mitten og batteriet på tvers i mitten. Det er den enkleste måten å bestemme hvilken layout som har i teorien mest potensiale.
Tror du ikke at lipo vil endre bil designet over tid alså? Det tror jeg, de er jo så lette. bare se på alt blyet som er på batteri siden på den Evolutionen.Last edited by MatsNorway; 9 April 2010, 21:50.ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Trodde RC land var en liten inne bane.. Jeg har alltid brukt enveis diff på lengre, high speed baner som f.eks Vast 8 i Gøteborg, eller baner uten for mye krappe 180 gradere.Originally posted by Martin K. View PostBare og lære deg og kjøre med one way det...
Beklager om jeg har tenkt feil her...Asgeir Kinn 1979
RRR - RB - 4PK
Comment
-
Og Kyosho KX-One, HPI RS4 Pro 3 og sikkert noen tilOriginally posted by MatsNorway View PostDet er vel det som er måten å gå fram om man skal lage en vinner bil. Den funka i år, da pusser vi litt på den til neste år.
Men hva som er revolusjonerende er jo litt på øyet som ser. Losi og tigermoth har ganske anderledes design sammenlignet med de over. Har du sett noe slikt på salgsvare før? Motor i mitten og batteri på langs i mitten. vet at tamiya prøvde det for um.. 5-6år siden kansje mer, på en proto der reima gikk under motor og batteri. (bare en drivreim også)
Samt at alle de tidlige touringbilene hadde motor i midten og pakka på tverra. Tamiya prototypen du nevner er jeg 99% sikker på at du egentlig mente Kyosho. KX-1 hadde pakka og motor i midten, med reima rundt. Ikke håpløst, men de hadde ikke endret hjuloppheng osv. veldig fra de tidligere TF-bilene(som ikke er så langt unna dagens design). Det betød at bilen knapt hadde vekt nok ute til å krenge, så det ble myke og rare oppsett for å få det til å funke litt. Ingen stor hit det, men det er nok OT egentlig:P
Vel, jeg siterer: "tror ikke tamiya har fått det riktig men ideen er vel ikke så gal."Originally posted by MatsNorwayHar jeg sakt så mye om tamiya har fått det til da?
Jeg kan si at ikke likte den så mye i starten pga at batteriet er så langt bak. men den er ikke lagd enda så mulig man kan velge å flytte det framover om man ønsker anderledes vektfordeling osv, det er jo fint. Dessuten tenkte jeg senere at dersom man har vekten litt langt ute fra senter så får man kansje mere/lettere flyttet vekten når man kjører. slik roll. det er kansje ikke gunstig i racing men i drifting så blir det vel kansje anderledes.
Jeg stiller meg avventende jeg om du skulle ha fått feil intrykk.
Kansje jeg tar å skisser opp noen tegninger med forskjellige layouts og beregner TP på de. kan bruke Xrayen min som standard layouten også blir det vel enkelt med motor i mitten og batteriet på tvers i mitten. Det er den enkleste måten å bestemme hvilken layout som har i teorien mest potensiale.
Tror du ikke at lipo vil endre bil designet over tid alså? Det tror jeg, de er jo så lette. bare se på alt blyet som er på batteri siden på den Evolutionen.
Poenget mitt er at idéer og tanker rundt ting er vel og bra, men du kan ikke drive med hobbyen litt seriøst i to måneder, for så å uttale deg som en ekspert. Jeg antar at du har en utdannelse som gjør at du har lyst til å bruke den og videreføre den ned i en R/C bil, og det er kjempepositivt, det er derfor jeg synes det er litt artig med TL-01 prosjektet ditt; men du må også putte penga der orda dine kommer fra
Comment
-
Vi kjørte dette i mod touring på relativt små baner før, men det var tidene da vi kjørte sånne slappe 12 turns motorer og Ni-MH cellerOriginally posted by snappy79 View PostTrodde RC land var en liten inne bane.. Jeg har alltid brukt enveis diff på lengre, high speed baner som f.eks Vast 8 i Gøteborg, eller baner uten for mye krappe 180 gradere.
Beklager om jeg har tenkt feil her...
Når børsteløst kom for fullt, gikk det for fort til at man klarte å kjøre med det effektivt og feilfritt, og det er litt tricky å fighte uten bremser.
Kjører man derimot inne med slapp motor, eller på stor utebane med skum, er det definitivt raskt.
Comment
-
Det er da touring biler så ikke noe OT her. Må ikke være redd for å prate på forum det er jo det de er til for.Originally posted by Razer View PostOg Kyosho KX-One, HPI RS4 Pro 3 og sikkert noen til
Samt at alle de tidlige touringbilene hadde motor i midten og pakka på tverra. Tamiya prototypen du nevner er jeg 99% sikker på at du egentlig mente Kyosho. KX-1 hadde pakka og motor i midten, med reima rundt. Ikke håpløst, men de hadde ikke endret hjuloppheng osv. veldig fra de tidligere TF-bilene(som ikke er så langt unna dagens design). Det betød at bilen knapt hadde vekt nok ute til å krenge, så det ble myke og rare oppsett for å få det til å funke litt. Ingen stor hit det, men det er nok OT egentlig:P
Det var den gangen. Jeg endrer mening fort. Se forrige post så ser du hva jeg mener. Jeg tenkte racing først, så tenkte jeg drifting og det med roll/vektforflyttning osv også kommer du og nevner at fancy vektfordeling kansje er en fin ting i drifting noe som jeg har som en støtte for at jeg kansje tenkte i riktig retning.Originally posted by Razer View PostVel, jeg siterer: "tror ikke tamiya har fått det riktig men ideen er vel ikke så gal."
Alle må få lov til å uttale seg. Om det er feil så får de som vet mer forklare hvorfor. Fremfor å si til den personen at han ikke har drevet på i mange år så han bør ikke si noe.ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Tamiya har vunnet masse med sine touring biler, tror ikke de har vunnet på flaks eller at de ikke har hatt motstand.Originally posted by MatsNorway View PostDet er da touring biler så ikke noe OT her. Må ikke være redd for å prate på forum det er jo det de er til for.
Det var den gangen. Jeg endrer mening fort. Se forrige post så ser du hva jeg mener. Jeg tenkte racing først, så tenkte jeg drifting og det med roll/vektforflyttning osv også kommer du og nevner at fancy vektfordeling kansje er en fin ting i drifting noe som jeg har som en støtte for at jeg kansje tenkte i riktig retning.
Alle må få lov til å uttale seg. Om det er feil så får de som vet mer forklare hvorfor. Fremfor å si til den personen at han ikke har drevet på i mange år så han bør ikke si noe.
De vant jo med TRF414M2 også, det var i prinsippet en sprita opp TA04 i sin tid med batteri på tvers og motor bak. Alle dagens biler ser nesten like ut, det har med hva som fungerer. Om ett design funker, da kopierer alle andre det. Bare se på F1, om alle biler hadde vært lakkert like ville det vært veldig vanskelig å skille de fra hverandre!
Så en snitt tegning av årets Ferrari og fjorårs Red Bull, de ser kliss like ut!
Alle bilene på grid'n i år er kopier av Red Bull som hadde den beste bilen på slutten av sesongen ifjor. Det er sånn det bare er desverre.
Tiden med nyskapning er over, om noe nytt skal komme bør det være så mye raskere enn allt det andre. Tamiya's TRF415 var jo egentlig en Tech Racing bil i starten som Tamiya kjøpte rettighetene til, samme med nye F104'n deres. Tamiya's dempere er også egentlig Tech Racing's design og alle er vel enige om at det ikke finnes bedre dempere enn akkurat disse....
Comment
-
Var å kjørte i Moss i går, der var det en med hot bodies bil eller noe slikt. Han røyk to drivaksler på maks to batteripakker. Han mente han røyk de uten å kjøre i veggen. De var av aluminium. Aluminium høres ut som en dårlig ide. Noen som har hatt lignende opplevelser?
Edit: Står vel mest på legeringen muligens.
Han hadde ikke noe voldsomt med power.Last edited by MatsNorway; 14 April 2010, 12:05.ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Han kjørte skum dekk så han hadde jo grepet til å nappe godt i akslene. Og mens jeg skriver det så husker jeg nå at han hadde en stopp mot veggen og ga på for å nappe bilen løs. kan tenke meg det gir bra med vridning på akslene da.
Momentet kan jeg regne ut faktisk om noen vet total giring og på hvilket turtall sånn ca motorene gir 200-300watt.ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Jau, er nok der den røk! Tror jeg røk begge 2 på den måten der!Originally posted by MatsNorway View PostHan kjørte skum dekk så han hadde jo grepet til å nappe godt i akslene. Og mens jeg skriver det så husker jeg nå at han hadde en stopp mot veggen og ga på for å nappe bilen løs. kan tenke meg det gir bra med vridning på akslene da.
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment