Announcement

Collapse
No announcement yet.

generelle, merkeuavhengige spm angående bygging av onroad-bil.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    generelle, merkeuavhengige spm angående bygging av onroad-bil.

    Hehe,glemte helt at dette var din tråd zabbe. Så lett dette sporet av. Lite info å få her foreløpig! Kun p-preik.
    living in the fast lane

    Comment


    • #47
      ops...
      Beklager til alle jeg har fornærmet.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #48
        Re: generelle, merkeuavhengige spm angående bygging av onroad-bil.

        Tips ønskes . Nybegynner i touring. Har en Sakura xi med enkel 13,5t combo fra rc-land. Skal kjøre i Drammen. Relativt liten bane med godt grep. Hvor kan jeg finne ett "standard/basic" oppsett jeg kan bruke som ett utgangspunkt?

        Giring? Nå kjører jeg ukjent spur, men mindre enn standard 85, og 22 pinnion. Går ikke veldig fort, i og for seg greit foreløpig..., men hva kan passe? Banen i Drammen er ca samme sice som Rc-land.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Hans Wilhelm View Post
          Tips ønskes . Nybegynner i touring. Har en Sakura xi med enkel 13,5t combo fra rc-land. Skal kjøre i Drammen. Relativt liten bane med godt grep. Hvor kan jeg finne ett "standard/basic" oppsett jeg kan bruke som ett utgangspunkt?

          Giring? Nå kjører jeg ukjent spur, men mindre enn standard 85, og 22 pinnion. Går ikke veldig fort, i og for seg greit foreløpig..., men hva kan passe? Banen i Drammen er ca samme sice som Rc-land.
          Sikkert et kjedelig svar, men....
          FDR må de som kjenner banen etc komme med innspill på, men du bør antakeligvis ned et sted mellom 4 - 5.
          Om oppsett så er min erfaring fra det aller meste av RC at du bør sette opp bilen med kit oppsett til å begynne med. Gjør deg kjent med bilen. Sett på dekk som man vet funker på banen du skal kjøre på. Kjør mye! Når du har lært deg bilen og banen å kjenne, og du ligger på jevne rundetider så kan du begynne å gjøre små endringer på oppsettet. Er bilen håpløs så er det mest sannsynlig noe galt.
          De fleste biler har et gjennomarbeidet anbefalt oppsett fra leverandøren som fungerer bra.
          Last edited by RuneRG; 28 November 2012, 18:41.
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #50
            Re: generelle, merkeuavhengige spm angående bygging av onroad-bil.

            Dette er jo en relativt nylagt bane, hvor vi kun har kjørt M-Chassis tidligere, så erfaringsgrunnlaget er noe tynt . Jeg går i manualen og ser hvordan det ser ut der og tar det derfra.

            Comment


            • #51
              Jippi! Da har jeg bil liggende et sted i vestfold. Bare få henta nå.

              Tror du det er plass til å leke med touringbil i fabrikken, Hans Wilhelm?
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • #52
                Re: generelle, merkeuavhengige spm angående bygging av onroad-bil.

                Er her NÅ. Er plass til å prøve litt ihvertfall.

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X