Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til valg av driftingbil :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Nei,igrunn ikkje..men får jo deler på rcland.no og,so kan jo bestille når ting ryker..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #32
      Ja hvis man får deler til denne bilen der også så er det jo ikke krise. Da skal jeg se om det blir bestilling en av de nærmeste dagene.

      Comment


      • #33
        Husk og kjøp karoseri til den sakuraen og de må være 44cm langt
        den andre sakuren er bare 34cm lang,og husk og kjøp body reamer til karoseriet.
        Er litt skeptisk til de lipo pakkene han linker til ser de er ingen balanserings
        kontakt som eks Jst xh ,dærer en fremede balanserings kontakt jeg ikkje kjener til
        er også skeptisk til den Feetech servoen som følger med i julesetet.husk at servo armen som
        følger med orginalt har som regel en kort singel plastik arm ,de er sikker for kort så da må
        du kjøpe en lenger servo arm i plast.har ingen peiling på hvem som selger de til Feetech servoer
        de gjør heller ikkje rcmart

        Der er foresten en ferdig bygd sakura nå på finn http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=38826177

        Comment


        • #34
          stort sett alle vanlige 190mm karosseri passer.balanseringa er internt i batteriet her,so må ha balanseringskabel som en plugga i batteriet under lading.servoen bruker hitec spline.
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #35
            her e kabel til balansering av batteriet:http://www.ebay.com/itm/Team-Orion-I...-/160593725899
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #36
              Carish hva synes du om bilen han linket meg som er ferdigbygget? Jeg har vurdert den en stund nå også og den har vel sikkert bedre elektronikk? Hva betyr at batteriet er litt blåst?

              Comment


              • #37
                Du må sikker hurtige deg viss du skall kjøpe den jeg linket til
                før den blir solgt,viss du er skeptisk til batteriet hadde jeg
                spurt om jeg kunne få kjøpe bilen uten lipo batteriet,og trekt
                de i fra bilens pris,og sakt til han at han kan selge batteriet utenom

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Geirsha View Post
                  Hva betyr at batteriet er litt blåst?
                  Oppblåsningen er generering av metangass og skjer gjerne fortere hvis batteriet blir varmt, siden karbonet og hydrogenet i cellene da reagerer kjappere med hverandre. Oppblåst LiPo skjer gjerne hvis du lader batteriet ut for kjapt over sin C rating ved at last trekker for mye strøm, eller at det blir ladet for mye ut, uten low voltage protection som har stoppet cellevolt på 3V+. Hvis han har latt dem ligge oppladet over lenger tid kan de også blåse seg opp, og mister bare litt levetid av det. Hvis oppblåsningen er forårsaket av litt overutladning, kan det også være fint brukbart videre.

                  Hvis du har en god lader kan du foreta en kontrollert ut- og balansert opplading av det og se om det blåser seg opp og/eller blir varmt i prosessen. Hvis det gjør det er det søppeldynga neste. Ellers burde det gå an å bruke det videre.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X