John: Skjønner du er ute etter at noen skal sanksjonere. Les selv hva du skreve i en annen tråd om akkurat det samme. Det passer kanskje deg at noen gjør det nå, men ikke ellers?
Unconfigured Ad Widget
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nordisk elektro touring i Skien
Collapse
X
-
OK. Var det forbundet? Følg litt med - så vet du hvem som sanksjonerte. Det var en bot som ble anbefalt gitt til en fører, men den anbefalingen kom fra juryen, som bestod av juryleder, dommer, stevneleder og fører-representant. Det er juryen som avgjør slike saker som du her viser til.
Eksempelet som kom ble slettet ser jeg... men lar dette stå så folk skjønner at det faktisk er juryen som anbefaler straffen overfor førere.
Comment
-
Oki beklager at jeg tar så feil da men det er forbundet som ikke gidder å ta noen avgjørelser som er negative mot klubber og bare smile og være blide og holde på med brannslukkning
hva har vi forbund og sekjsonstyre til da?
og ikke minst hva har vi regler til når de ikke blir brukt?
som noen sa tidligere er ikke dette synd men tragisk!!!!!!
Comment
-
John: Det holder nå..
Bent: Det hjelper da ingen å krangle om dette her, jeg syntes du tar ting litt vel personlig. Jeg har aldri nevnt deg med navn i noen av mine uttallelser her, jeg har heller aldri sagt at forbundet bare får fikse ting. Jeg skriver bare at det kan hende det fortsatt finnes alternativer, og jeg syntes det blir litt ufint av deg og gå på meg som person direkte. Det er igjen GMBK og ikke Espen vi snakker om her. Jeg bare melder dette ut fordi jeg er webansvarlig hos GMBK. Don't shoot the messenger!!
Er det i det hele tatt mulig å pense dette over på noe litt mer konstruktivt? Finnes det f.eks alternativer? Jeg vet at 200mm Nordisk er flyttet på, kanskje man kan argumentere ovenfor Sverige (som er den vanskelige slik jeg forstår) og be om å se på alternative datoer?
Kan GMBK få lov til å kontakte Danmark, Finland og Sverige for å lete etter en annen dato? Er det for sent? Eller skal vi bare se til helvete og holde kjeft her nede i Skien fra nå av fordi vi er nord-europas mest ubrukelige arrangør?mvh, Espen Grimsgaard ('75)
[[ har en kunst-pause..
]]
Comment
-
John - grunnen til forrige tekst, var at jeg egentlig tenkte jeg kunne bruke litt av kvelden til noe annet... men;
1. Dersom det er snakk om straff/sanksjonering - slik du tydelig vis ønsker her - så er ikke det noe jeg uansett tar på ett diskusjonsforum. Dersom jeg enten gjennom vervet i seksjonen eller forbundsstyret behandler en slik sak, så er den unntatt offentligheten.
2. Regelverk finnes, også sanskjonsmuligheter/straffereaksjoner. Dersom det skal benyttes, må jo noen fremme en slik sak, og det er det mange som kan gjøre.
3. Du mener altså at det er min og andre tillitsvalgtes oppgave å anbefale straffeforfølgelser uansett for hva og mot hvem?
4. Som jeg nevnte litt tidligere - jeg missliker ansvarsfraskrivelsen som Espen kommer med, og jeg synes det er en tøff avgjørelse de har tatt så kort opp med mesterskapet. Leser du hva jeg skrev, så er det vel rimelig tydelig hva jeg mener? Jeg er sikker på at Espen godt forstår hva jeg har skrevet - det er det viktigste.
5. Jeg har ingen problemer med å foreslå en forføyning overfor førere/klubber dersom det går utover Norge. Men, dette er ikke første gang ting skjer i en klubb, så ett arrangement blir vanskelig å gjennomføre, noe jeg er sikker på at de andre nordiske landene forstår. Vi har heldigvis en rulleringsplan på nordiske mesterskap som styrer hvem som skal ha hvilke mesterskap når.
6. Når det gjelder straffer som kan ilegges av jury. Vær fullstendig klar over at det før vi satte rettningslinjer var helt andre beløp det var snakk om. Det er her snakk om å ha noen prinsipper som kan følges, men innenfor rimelighetens grenser. Stor forskjell på noen hundrelapper og 10.000,- som juryen generellt har lov til å ilegge i bøter - men som vi har satt begrensning på i vår sport, fordi vi ikke ønsker slike satser.
7. Kanskje ikke rart brannslukking må til, når noen er utrolig flinke til å starte branner og svartmale uten å ha peiling på hva de sier - noe du tydelig viste når det gjelder at forbundet bøtela en fører under NM. Jeg var til stede, også under diskusjonen til juryen, noe jeg har en rett til. Der ble det informert av juryleder at det fantes en sanskjonsmulighet, beløpet ble nevnt, og alle de andre sa "ja, da bøtelegger vi førereren". Men, jeg har jo opplevd i andre jurymøter at jurymedlemmer fraskriver seg ansvaret de har når de er med å behandler en sak, så det å si i fra seg ansvar er kanskje enklere enn å stå rakrygget og si "dette bestemte vi".
Men, kanskje du ønsker å fyre opp litt her for å få meg til å gjøre det jeg nevnte - legge inn årene? Noen er jo redd for å kjøre for fort på landeveien fordi det er mulighet for å bli straffet av "onkel politi" mens andre synes det er teit med regler fordi da kan man ikke gjøre som man vil alltid.... Ingen er feilfrie og ingen er uerstattelige
Jeg kjenner ingen som ønsker å få en bot/straff av politiet, og de aller fleste forsøker da å holde seg til regelverket, men av og til må det gjøres noe, og da benyttes regelverket.
Noe annet som jeg ofte nevner men svært mange ikke forstår, og som jeg ønsker å nevne igjen siden det blir brukt som om det er galt at de finnes er: Reglene i NMF, er det faktisk til syvende og sist førerne/utøverne som utformer, gjennom sin klubb, som igjen representerer førerne i de organer som en demokratisk organisasjon har. Det som er viktig, er bare å vite hvor de forskjellige sakene kan behandles. F.eks. kan ikke NMFs nasjonale løpsreglement eller NMFs lov behandles på Motorsportkonferansen, siden dette er regler/lover som er vedtatt på Tinget. De sportslige reglementene behandles på Motorsportkonferansen. Kanskje noen i stedet for å rope, syte og klage, skal engasjere seg i å gjøre endringer dersom det er ønskelig? Det er faktisk ikke mer farlig å fremme en sak og tale en sak på noen av disse møtene, enn det var tidligere på ett klubbhus når det nå oppløste NrcBf hadde sine årsmøter.
Men, til syvende og sist, det har aldri kunnet blitt dokumentert så mange lisensierte førere i Norge som nå og så mange klubber som har førere og/eller aktivitet, så noe riktig har skjedd de siste årene, og jeg tror ikke dette hadde skjedd uten at ting ble strukturert og at vi har greid å gjøre oss kjent utenfor ett svært lite og innelukket miljø. Dessverre er det svingninger i enkelte klasser som slår feil vei, og spesiellt har dette vært i elektro touring (modified). Mens det i andre klasser er god opptur, og andre steder litt +/-.
Avslutter kveldens skriving med å ønske alle - ja, alle - en god 17. mai
Comment
-
vel noen tror på systemet og andre ikke dette er sånn det har vært bestandig men en ting er sikkert det har altid også vært diskusjoner rundt systemet det forige systemet virket ikke det heller .. dette systemet er for omfattende og det er min mening da
god 17 mai sverige her i come fint med fri dager vi kan bruke til tull :PHave no Fear FAT man is here
(57modell)
Comment
-
HEi hei, sakte i svingene nå.......
Det er ikke Espen alene som har måttet ta avgjørelsen om å desverre si ifra oss Nordisk, den ble tatt av ett ensteming styre i GMBK.
Vi har vist det lenge , ja, men når også jeg måtte reise vekk den tiden, så vi ingen mulighet what so ever til å grie dette, sorry, vi legger oss flate i GMBK, men det måtte desverre bli slik.XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
Xray T3, LRP, Tekin
Grenland Modellbil Klubb
Comment
-
@ Bent med andre ord forbund og seksjonstyre har ingen ting de skulle ha sagt eller kunne ta tak i selv?
Men hva har vi forbund og seksjonstyre til da?
Det jeg mener er at siden vi har et regelverk så må det kunne brukes, hva har vi det til for da??
Og du er klar over hva jeg mener med brannslukkning, og hvis du ikke er det kan jeg godt nevne dette så det kommer fram om hvordan enkelte klubber ikke klarer å følge reglene med tanke på løp og det rundt dette!
Og hva du personlig føler for jaja dette blir nevt hver gang det kommer frem noe som er mindre hyggelig og det blir diskusjon om ting
BMRK har tatt opp dette med løp og arangement flere ganger og ingen forbedring skjer hva er galt da? at en fører stiller spm og regler og hva som skjer?
Du sier at det alldri har vært mere løste lisenser men hvorfor er det så få på løp da? klubber går ut å sier at flere må melde seg på siden det er så få påmeldte?
Det som er så synd er at mange er enige i dette men ikke tørr å si det for da blir du stemplet og sett rart på!!!! siden man ikke er enige med de høye herrer!!!!!!!!
Men uansett ha en fin 17 mai
Comment
-
Sitat Lara:
"Men da her vi jo et regelverk som er fint å bruke og da mener jeg ikke bare sanksjoner mot førere med også mot klubber men tviler på at forbundet tørr å bruke det mot en klubb!!!!!"
Dette er exempel på oppgulp!.......du skulle nok inderlig likt om dette hadde skjedd?....ikke sant!
Du som har masse kompetanse og tid, du kan vel legge breisia til og orge et sånt arrangement borte hos dere da?...eller her?Tor Arne Nicolaisen GMBK
Lei av å knuse motstandere!
Comment
-
Har nå sendt mail til forbundene i de nordiske landene og bedt pent om en flytting av løpet en uke, det skal ikke kræsje veldig med de andre lands terminlister så hvis vi bare krysser fingrene alle sammen nå så får vi det kanskje til allikevel.mvh, Espen Grimsgaard ('75)
[[ har en kunst-pause..
]]
Comment
-
Hvis det blir flyttet en uke frem så kræsjer det med
KO Grand Prix som flere av oss har tenkt å kjøreRoger Berntsen 1969 Mod
Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit
Comment
-
Går det noen andre store løp i nærheten av Norges lande grenser i sommer da?
Kutta ut fuel delvis for å satse på Nordisk i sommer, og har nå en sesong uten mål og mening forran meg
jiippi....
Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
“When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 8,163
Active Members: 1
Welcome to our newest member, gaffelape.
Unconfigured Ad Widget
Collapse

Comment