Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner skal kjøpe heli

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by willyandre View Post
    har hatt div helicopter her i hus og,flydd en del sim men det er jo nervene som tar overtaket tror eg har selv en 4 kanal solo pro v2 som eg flyg ute og inne med,har og en minititan 6 kanal og en t-rex 500 titanen har gått i bakken noen ganger men bare små deler som har røket.. er stor forskjell på 4 og 6 kanaler merker eg..mye vanskeligere og fly eller så er det nervene som gjere det..
    4 kanaler er lett å fly og nesten ikke sammenlignes med 6 kanalers, 6 kanaler derimot krever mer trening. Det er ikke vanskelig å fly hvis du behersker radioen, du kan fly helt fint på simulatoren, men der ute i virkligheten kommer nervene og da er det veldig lett og overkompansere, panikk manøvrering som fører til kræsj. Derfor lønner det seg å bare stå å hoovre i begynnelsen, få satt nervene på plass, Helien på simulatoren og i verkligheten oppfører seg helt likt, kan du fly helt rått i sim så kan du det ute også Jeg gruet meg til å fly de første gangene, utsatte det litt hele tiden, turte ikke hehehe Jeg fikk ikke sove heller LOL

    Comment


    • #32
      Følte jeg hadde nervene under kontroll når jeg fløy hjemme i min bitte lille stue, endte opp med at jeg fløy relativt raskt rundt i hele stua, men mitt heli er mer nervøst i real life, enn det er i sim. Mer pendel effekt bla.

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #33
        Originally posted by Thomaseh View Post
        Følte jeg hadde nervene under kontroll når jeg fløy hjemme i min bitte lille stue, endte opp med at jeg fløy relativt raskt rundt i hele stua, men mitt heli er mer nervøst i real life, enn det er i sim. Mer pendel effekt bla.
        Jeg flyr en Aeolus 50 3D som tilsvarer Ailign T-rex 600. I sim flyr jeg T-Rex 600 og det er så og si identiske med Aeolus i virkligheten, minimanal forskjell og det er jo bare bra. Aeolus 50 3D er veldig lik T-rex teknisk. Jeg synes det er mere gøy når det er litt størelse på, men må jo fly på ett stort sted, nytter ikke med det inne i stua LOL
        Click image for larger version

Name:	IMG_1255.jpg
Views:	1
Size:	47.5 KB
ID:	771988Click image for larger version

Name:	IMG_1229.jpg
Views:	1
Size:	50.7 KB
ID:	771989

        Comment


        • #34
          Sukk, føler galskapen trenger seg på..... Flydd opp ca. 10 batteri nå (70 min) og storkoser meg, vil ha noe større, men da skal jeg nok terpe mer i sim først gitt har ikke litt kontroll over litt større heli i Sim :/

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #35
            Støtter ikke helt at 6 kanaler er mer utfordrende enn 4 kanals.
            Forskjellen er at 4 kanaleren har en enklere manøvrering av
            swashplata, og det vil nødvendigvis bli mindre presist. Spesielt
            om delene i hodet er av plast.

            Jeg ser for meg at større heli med f.eks. ccpm mixing er langt
            mer responsivt, og vanskelig å takle for en nybegynner, men
            det er jo dette vil har expo til..

            Comment


            • #36
              Originally posted by Thomaseh View Post
              Sukk, føler galskapen trenger seg på..... Flydd opp ca. 10 batteri nå (70 min) og storkoser meg, vil ha noe større, men da skal jeg nok terpe mer i sim først gitt har ikke litt kontroll over litt større heli i Sim :/
              Blade SR senere da kanskje ? Men ikke glem en ting... Går du utendørs, Så kan til og med 120SR bli utfordrende, Ikke glem at der har du naturkreftene som påvirker alle valg og styringer
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment


              • #37
                Originally posted by jstn View Post
                Støtter ikke helt at 6 kanaler er mer utfordrende enn 4 kanals.
                Forskjellen er at 4 kanaleren har en enklere manøvrering av
                swashplata, og det vil nødvendigvis bli mindre presist. Spesielt
                om delene i hodet er av plast.

                Jeg ser for meg at større heli med f.eks. ccpm mixing er langt
                mer responsivt, og vanskelig å takle for en nybegynner, men
                det er jo dette vil har expo til..
                Vanskligere er nok feil ord Litt anerledes som du sier er nok mere riktig ja. Sett på litt expo og DR så blir 600 veldig snill, har bryter DR/expo for det på radion også, så man kan prøve seg litt frem. DR gjør utslagene tregere og expo lager døgang på stikka. Jeg kjører Dr 75% og Expo 100% da er helien myk og fin
                Eneste som er noe ordntlig dritt er at jeg delene i halerotorn ryker for ingenting, plastikkdriten som sitter der er såkalt treningskit, lurer på om det er lurt å bytte det ut til metal, men da er det vel fare for at noe i hoved drevene ryker???

                Comment


                • #38
                  Originally posted by xillianto View Post
                  Blade SR senere da kanskje ? Men ikke glem en ting... Går du utendørs, Så kan til og med 120SR bli utfordrende, Ikke glem at der har du naturkreftene som påvirker alle valg og styringer
                  Trær istedenfor mæbler å kræsje i LOL Min 600 har liten påvirking av været. De siste ukene har det blåst friskt her 5-15ms så jeg var veldig tilbakeholden. Så var det en på modellfly.no som sa at vinden har liten påvirking på større helier, så jeg prøvde meg litt i frisk vind og han hadde helt rett, det lå som ett slagskip det Men det krever stor plass og da er det greit med ett lite heli for hjemme bruk og ett stort ett for ute bruk.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Thomaseh View Post
                    Sukk, føler galskapen trenger seg på..... Flydd opp ca. 10 batteri nå (70 min) og storkoser meg, vil ha noe større, men da skal jeg nok terpe mer i sim først gitt har ikke litt kontroll over litt større heli i Sim :/
                    Temlig sikker på at det blir en lett overgang for deg. Ja det her er galskap, nå er jeg på vei for å kjøpe meg ett lite heli for stueflyving LOL Jeg skal ha en T-rex 250 hehehe Kona synes dette er kjempegøy også så det blir vel henne som flyr 250 Kjøper med noen ekstra batterier, de er knall billige her, 1/4 av prisen i Norge. Deler og helier ligger ca 30% billigere her i Thailand. Kjøpte meg multi lader med det som er av plugger til 30 kr hehehe den virker bra 9.6 V batteri 2000ma til radio 60 kr.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by xillianto View Post
                      Blade SR senere da kanskje ? Men ikke glem en ting... Går du utendørs, Så kan til og med 120SR bli utfordrende, Ikke glem at der har du naturkreftene som påvirker alle valg og styringer
                      Prøvde heli ute igår, utrolig flott, syntes det var litt enklere (slapp å tenke på å kræsje i TV'en). Noen små vindkast gjorde jo opplevelsen kul! Er ikke så stor fan av at alt skal være så lett Det har man en normal hverdag til
                      Blade SR er neste planen, men når jeg prøver å fly større heli i sim har jeg problemet med at de ikke "retter" seg opp, drar jeg høyre stikka litt til høyre, så tilter heli til venstre, helt til jeg kontrastyrer det. Akkurat den teknikken får jeg ikke inn Jeg trodde forsåvidt det var det man hadde gyro til :s

                      skal også nevnes at jeg ikke har litt peiling på hva jeg driver med Learning by doing

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Thomaseh View Post
                        Prøvde heli ute igår, utrolig flott, syntes det var litt enklere (slapp å tenke på å kræsje i TV'en). Noen små vindkast gjorde jo opplevelsen kul! Er ikke så stor fan av at alt skal være så lett Det har man en normal hverdag til
                        Blade SR er neste planen, men når jeg prøver å fly større heli i sim har jeg problemet med at de ikke "retter" seg opp, drar jeg høyre stikka litt til høyre, så tilter heli til venstre, helt til jeg kontrastyrer det. Akkurat den teknikken får jeg ikke inn Jeg trodde forsåvidt det var det man hadde gyro til :s

                        skal også nevnes at jeg ikke har litt peiling på hva jeg driver med Learning by doing
                        Det er helt riktig at helien ikke retter seg opp selv, legger du det over til høyre så blir det der til du gir en annen inputt, gyroen holder orden på hale rotoren, den sørger for at ikke helien spinner vilt rundt, du slipper å korigere med rudder stikka i mange situasjoner, hvis det blaser så vet gyroen at det ikke er deg som prøver å endre kursen så det holder seg på samme sted, hvis du tar rudder hardt til venstre og slipper så vil gyroen stoppe halen akkurat der du slapp ruddern, det gjør at halen ikke svinger seg tilbake, den blir der du settern uanstt andre påvirkninger. dette gjør at du ikke trenger å bruke stikka til å kompansere normal rudder som hele tiden vil trekke til høyre for det er den veien rotoren spinner og den drar halen med seg hvis du ikke kompanserer, men det gjør gyroen for deg.

                        Comment


                        • #42
                          99% av mine kræsj i sim er fordi jeg ikke klarer å hovre/stoppe opp etter å ha flydd Altså, trenger jeg å øve på det Kompenserer for mye for ofte...

                          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                          Comment


                          • #43
                            Det er bare trening som skal til

                            Erik: mulig jeg misforsto deg, men det er en dårlig ide å kjøpe T-rex250 for å fly i stua... Den er ALT for vill for det.

                            Jeg har 40 kvadrat stue, og jeg har såvidt hatt min i lufta her for å sjekke for vibrasjoner, det var dritskummelt, og jeg KAN hovre...
                            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by roadrune View Post
                              Det er bare trening som skal til

                              Erik: mulig jeg misforsto deg, men det er en dårlig ide å kjøpe T-rex250 for å fly i stua... Den er ALT for vill for det.

                              Jeg har 40 kvadrat stue, og jeg har såvidt hatt min i lufta her for å sjekke for vibrasjoner, det var dritskummelt, og jeg KAN hovre...
                              Det blir nok ikke noe stueflyving her Sitter stort sett ute hele dagen her, er for varmt inne Jeg fant ut at 250 er for lite så jeg har sett på en KDS 450 CF kit med alt ink mottaker og krystall til radion jeg har. 1600 kr Gøy å fly rundt huset her. Det er ikke lange biten (ca 500m) å dra for å fly 600 men er litt styr hver gang Og kona har lyst til å fly Hun vil ha EL. helst i rosa LOL De har RTF der, men jeg vil bygge selv så jeg kan få satt meg ordntlig inn i mekanikken og oppsett av rotor ccpm.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Thomaseh View Post
                                99% av mine kræsj i sim er fordi jeg ikke klarer å hovre/stoppe opp etter å ha flydd Altså, trenger jeg å øve på det Kompenserer for mye for ofte...
                                Det er alle sitt største problem i begynnelse. Noen hundre krøsj så sitter det. Fly mot deg fra siden, når du nærmer deg vipper du helien bakover og gir litt gass øv på det så sitter det etter hvert, det tar tid. Det kommer du sikkert til å slite med en gang til i live flyving, da kommer det tilbake via nerver du glemmer det du kan, men kommer raskere tilbake Første gangen jeg fløy 100 meter forover brukte jeg en tank på få det tilbake LOL Jeg var så nervøs at det var like før jeg gjorde buksa LOL Jeg skalv så mye at jeg hadde problemer med å ta av canopyen og koble fra batteriet Da levde jeg

                                Lær deg å hoovre i alle rettninger, det er alfa omega. da kan du fly 80%
                                Last edited by Eirik Johannesen; 3 February 2011, 00:59.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X