Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri og lader osv til slash 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg aner ikke hvordan den er til å kjøre, den kom med us kontakt på strøm laderen til batteriet, handlet det i dag, driver og setter på kjettinger nå, men det tar på tida og er drit vanskelig :P så i morgen blir det prøvekjøring for første gang
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

    Comment


    • #47
      Originally posted by znaky85 View Post
      Da har jeg fått Slashen
      lest manual, der står det en del. Burde jeg få tak i "grease"? Sånn til å holde den i stand etter snøkjøring? Noe mer jeg må/absolutt burde ha?
      Gratulerer så mye med grombil!

      Rask frakt og det da

      Betalte du moms?
      HPI Baja 5T

      Comment


      • #48
        Takk takk
        Ja, valgte dyreste frakt for jeg gidder ikke vente 2 uker :P
        Ikke betalt moms enda, men kommer vel sikkert tenker jeg.
        Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
        Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
        E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

        Comment


        • #49
          Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


          Er dette greit? Og et spm til, hvor finner jeg balansebrett som passer til pluggen til batteriet? JST-XH. Eller adapter som fins og passer til et av brettene som er på hobbyking. Eller følger det med? :s

          Loddetinn, fåes det også kjøpt på clas ohlson?

          Går det an å lade 2x 11.1V 5Ah i paralell på denne laderen? Hvordan skal jeg i tilfelle koble til plugger osv? Tegning? (A)

          Åssen grease passer til å smøre kulelagre, drev osv? Hvordan merker jeg at demperne mister væske/olje. Kan noen gi en forklaring på forskjellene på demperolje? tung/lett (f.eks. 40w mot 10w) og alle andre nummer?

          Da tror jeg kanskje jeg ikke har flere spørsmål. Jo.
          Hva burde jeg lage skvettlapper av? Og evt. hvor kan jeg få tak i?
          Hvordan skruer burde man bruke når man skal skru i plast? Drille opp først kanskje?

          Da var det ikke mer og ser fram til opplysende svar
          Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
          Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
          E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

          Comment


          • #50
            Ser greit ut det der. Du trenger ikke noe balansebrett. Du kobler bare balansepluggen(e) i laderen. Skal du lade to samtidig kobler du pluggene ved siden av hverandre i 6S-kontakten, og velger 6S på laderen.

            Loddetinn får du kjøpt der de selger loddeutstyr.

            Kulelagrene er lukka, så disse får du ikke smurt. Olje/fett skal kun brukes der det er tett. Dermed skal det ikke brukes noe mellom pinion/spur.

            40W er vel tykkere enn 10W hva demperolje angår. Kan være kjekt å fylle på litt tykkere olje enn det som er standard. på 2wd-utgaven tror jeg det var 30W som var standard, då det er mulig det er samme tilfellet her.

            Isbokser er lett å lage litt av hvert av. Kan jo bruke dobbeltsidig tape eller borrelås til å feste med.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #51
              Originally posted by >Jonas< View Post
              Ser greit ut det der. Du trenger ikke noe balansebrett. Du kobler bare balansepluggen(e) i laderen. Skal du lade to samtidig kobler du pluggene ved siden av hverandre i 6S-kontakten, og velger 6S på laderen.
              Blir ikke dette vanskelig hvis pluggen til 6S har 7 kontakter og pluggen til batteriet bruker 4 :S

              Ellers så var det noen flotte svar ^^

              Hvorfor tyngre olje? Hva gjør tyngre olje? Hvordan gjør det forskjell på demping med lett vs tung olje?
              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

              Comment


              • #52
                Har akkurat mottatt min originale børsteløse Slash 4x4 1/10 og testa den med originalt 7 cellers NiHM.

                Har en gjeng med 3S LiPO liggende som passer rett in og kjøpte derfor med vifta for å kjøle ned ESC extra.

                Må denne saken gires om og hva må jeg evt bruke for 3S oppsett?


                mvh
                Alf

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X