Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Losi Mini Crawler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    De demperne du har linket til er til 1/10 bil,det er de som brukes på 2.2 crawlere.men det kan jo hende du får brukt dem på mrc.
    Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

    Comment


    • #32
      Da har jeg fikla litt med Losi MRC idag:

      Snudd gearkassa for å få plass til batteri.
      Montert øvre demperfester i de gamle hullene som plastplate var skrudd fast i, måtte borre fra 2 mmtil 3 mm hull.
      Montert esc på hekken og mottaker rett foran.

      Heiv på et gammelt karroseri, syns ikke det orginale er noe særlig.

      Bilen ble vesentlig bedre å kjøre, ikke like mye velte petter som før.
      Nå mangler jeg bare litt blyvekter, 4 WS og nye dempere
      Attached Files
      Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

      Comment


      • #33
        Se der ja, ble bra det Men en ting, fartsregulatoren din kan ligge litt utsatt til om du skal ut i steinrøysa og kjøre.

        Comment


        • #34
          Originally posted by paul View Post
          De demperne du har linket til er til 1/10 bil,det er de som brukes på 2.2 crawlere.men det kan jo hende du får brukt dem på mrc.
          Sorry, da har jeg linket feil! Du kan IKKE bruke de jeg linket til på MRC. My bad!

          Comment


          • #35
            Originally posted by mariuswold View Post
            Se der ja, ble bra det Men en ting, fartsregulatoren din kan ligge litt utsatt til om du skal ut i steinrøysa og kjøre.
            Thanks
            Jo, ser den. Må nok finne på noe annet med den etterhvert, men det har mest vært sofa crawling foreløpig
            Planen er å montere en servo der, så da må den vekk.
            Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

            Comment


            • #36
              Originally posted by Powerslave View Post
              Fikk biln igår, og den levde absolutt opp til forventningene

              Men svingradiusen var ikke noe å skryte av, derfor spekulerer jeg i å bygge den om til 4WS.
              Dette er hva jeg tror jeg trenger:
              Servo: http://shop.smallsize.no/product_inf...346d4e50ade979
              Styre ledd: http://shop.smallsize.no/product_inf...346d4e50ade979
              Styrestag: http://shop.smallsize.no/product_inf...346d4e50ade979
              Servo arm: http://shop.smallsize.no/product_inf...346d4e50ade979
              Forgreiner til servoene: http://shop.smallsize.no/product_inf...346d4e50ade979

              Noe mer jeg trenger? Noen som har erfaringer med 4 hjuls styring på denne crawleren?

              Lurer dessuten på hvor man kan få tak i bly vekter til å legge inn i forhjulene? Helst i Norge.
              Vet at Losi har laget noen som passer perfekt inni hjulene, men finner ikke disse hos smallsize. De er vel de eneste i Norge som selger denne biln for tiden.
              Da har jeg fått delene ovenfor, men fant ut at jeg glemte noe:

              Trenger også boltene som skal gå igjennom styrestaga, ikke så lett å få tak i så tynne og lange bolter. Burde følge med staga syns nå jeg.

              Men tror jeg har knerta mottakern
              Siden begge servoene går samme vei, svinger bak og forhjul samme vei slik at biln går sidelengs.
              Prøvde deretter å skifte om på pluss og minus på den ene servoen, men da jeg plugga inn servoen ble det helt dødt...
              Trodde det var samme prinsipp som vanlige børstemotorer, ved å skifte om på + og - så går det motsatt vei.
              Men det funka tydeligvis ikke...
              Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

              Comment


              • #37
                Du trenger en sånn en http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXAFN1&P=ML for og reversere servoen,evt en 3 ch sender og mottaker.
                Har også prøvd og bytte om + og - på servoen,endte med at den brant opp.
                Glenn Caspersen

                Div Traxxas biler.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Powerslave View Post
                  Siden begge servoene går samme vei, svinger bak og forhjul samme vei slik at biln går sidelengs.
                  Men servoen sitter jo hver sin vei, ergo burde de gjøre samme utslaget for å svinge motsatt vei.
                  Den der skjønte jeg ikke,'
                  Med et vanlig Y-skjøt, så burde det være greit.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Glenn View Post
                    Du trenger en sånn en http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXAFN1&P=ML for og reversere servoen,evt en 3 ch sender og mottaker.
                    Har også prøvd og bytte om + og - på servoen,endte med at den brant opp.
                    Okey
                    Har sett litt på 3 kanals radioer, men det virker som om de kun har en knapp på den 3 kanalen. Denne knappen må jo i minimum ha 3 stillinger for mitt bruk, nemlig venstre/midtstilling/høyre.
                    Fikk med 3 kanals til traxxas revoen min, men den har kun 2 stillinger på 3 kanalen, nemlig revers/forover.

                    Har noen av radioene nedenfor denne funksjonen(3 stillinger på 3.kanal)?






                    Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by NoBrainer View Post
                      Men servoen sitter jo hver sin vei, ergo burde de gjøre samme utslaget for å svinge motsatt vei.
                      Den der skjønte jeg ikke,'
                      Med et vanlig Y-skjøt, så burde det være greit.
                      Ja, det trodde jeg også, men da jeg monterte det fikk jeg det ikke til å stemme...
                      Det hadde funket dersom styrestaga på bakakslingen hadde stått på samme side som på forakslingen, altså i forkant av akslingen.
                      Men siden styrestaga står i bakkant av bakakslingen, blir det jo motsatt som framme. Da hjelper det ikke at servoen er snudd.
                      Dersom servoen hadde vært montert samme vei som framakslingen, hadde det blitt riktig, siden hele styremekanismen er snudd i forhold til hverandre.

                      Hehe, ble du noe klokere? Ikke så lett å forklare dette.
                      Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                      Comment


                      • #41
                        Snu servohornet og problemet er løst.
                        Kurt Johansen- Steinkjer

                        Comment


                        • #42
                          Bruk 3Racing-aluminiumdempere til Losi Mini LST. De er litt kortere enn originaldemperne og gir vesentlig bedre tyngdepunkt.
                          Kurt Johansen- Steinkjer

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by KuJo View Post
                            Snu servohornet og problemet er løst.
                            Snu det slik at hornet stikker opp isteden for ned?
                            Har testa det, men da når ikke styrestaget opp, det blir rett og slett for kort.

                            Har noen veldig lange bolter som passer, så det er mulig å gjøre det slik.
                            Men det blir veldig sårbart siden det blir såpass høyt opp i luften.
                            Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                            Comment


                            • #44
                              Lag nytt stag - billigere enn alle andre muligheter. Har gjort det, men droppet det, bilen er bedre med kun framhjulsstyring.
                              Kurt Johansen- Steinkjer

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by KuJo View Post
                                Lag nytt stag - billigere enn alle andre muligheter. Har gjort det, men droppet det, bilen er bedre med kun framhjulsstyring.
                                Bedre uten, hvordan da?
                                Syns nå sving radiusen er helt ræva.
                                Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X