Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanvittig enkel skalabil - Tamiya CC-01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Puss det fint vekk. Holder i massevis.

    I front har jeg kuttet linker med skrue igjennom.
    Bak har jeg kuttet de orginalefestene og brukt styrene til å lage festestykket. Kan sikker bruke treverk for alt jeg har testet.
    Eneste med isboks er vel at den plasten er kanskje litt feit for å lime?

    Hva du bruker forran og bak er opp til deg. Du har sikker noe gammelt liggende et eller annet sted som kan brukes.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #47
      Har fått fikset angrepsvinklen litt på bilen



      Samt justert litt på styreutslaget, da denne bilen ikke skal brukes i noen konkurranser. Har også satt inn en 55T RC4WD motor.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #48
        Originally posted by Kesku View Post
        Hei Jonas. Har en XC stående jeg også, men den har jeg ikke restaurert ennå. CC-01 har jeg imidlertid en del av og der er det en liten men viktig mod du må gjøre for å få akseptabel svingradius – kanskje det er likt på XCén. Her er link til den og del andre CC-01 mods: http://www.rccrawler.com/forum/showthread.php?t=182426

        Her er hva du skal gjøre: Fjern sperretappen i fremhjulsopphenget, den begrenser styringen:

        [ATTACH=CONFIG]41418[/ATTACH]
        Da har jeg brukt romjula på å bygge meg en CC01 Unimog. GPM styring, universalakslinger, styrehuber, king pins, linker og nedre bakre demperfeste. Pinnen på C-huben er fjernet, og GPM styrehubene tillater maks styreutslag uten større modding av chassis. 3Racing lyssett med rygge- og bremselys. Mudpluggers på originale felger, med ca 60-70g bly i hvert hjul. Fullt kulelagret. Mamba Max regulator med CC BEC. RC4WD 55t motor. 3S 2,2Ah Turnigy batteri. Sperre både foran og bak, og ganske akseptabel svingradius.

        Har også et par 80mm GPM dempere liggende som jeg vurderer å bruke foran for å få heisa den litt, men da må bærearmer og c-huber modifiseres, og tror ikke jeg gidder det med det første. Ellers så savner jeg muligheten for å kunne kjøre saktere, så tenker å kjøpe meg en 3:1 eller 4:1 GRU.

        XC og CC er jo omtrent akkurat samme greiene, med unntak av at plasseringen på servo er motsatt vei. Ser det står 1993 på chassiet, 2008 på karosseriet og 2010 på esken bilen kom i. Så med unntak av at servoarmen har blitt lengre er det vel ikke de helt store endringene som har skjedd.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #49
          65T motoren synes jeg gikk ganske bra med 3S.
          Har 55T selv i nå, får prøve det før jeg eventuelt setter i 65T igjen.
          Skal ha meg litt ekstra deler til mine 2 CC-01 etterhvert jeg også, men holder den orginal først
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #50
            Men den på 65T vil vel ikke klare å gå så mye saktere enn den på 55T? Jeg syns den originale motoren på 27T klarte å kjøre like sakte som den på 55T, men like sterk var den selvsagt ikke. Toppfarta med 55T og 3S er jo det dobbelte av hva man trenger på en sånn bil egentlig. Men å gå ned til en fjerdedel tror jeg blir litt lite, så derfor er jeg usikker på om jeg skal gå for 4:1 GRUen. Evnt kan jeg jo gå ned til 35 eller 45T motor med 4:1. Skulle gjerne hatt litt bedre brems også.

            Mud pluggerne var ikke så mye å skryte av på snø, men de ser i det minste skalariktig ut. Lurer på om jeg ikke skal fjerne litt av innlegget så de blir litt mykere. Tre runder med bly rundt felgen gjør jo at det blir litt trangere inni dekket.
            Last edited by >Jonas<; 4 January 2011, 20:26.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #51
              Ved å gire ned får du bedre brems.
              Men får du plass??
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #52
                Motoren vil jo komme 18mm lenger bak, så litt av batterikassa må ofres. Nå har jeg regulatoren montert på plata over batteriet, så den må nok muligens også flyttes.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #53
                  Her kommer en liten videosnutt, tatt opp med mitt flotte 66 kroners minikamera. Batteriet gikk tomt så siste fil i dagslys ble korrupt, så fikk ikke benytta den. Dermed ble det i overkant mye film fra kameraet montert på planet. Skal få fiksa en brakett slik at det kan stå inne i hytta. Som man kan se så er det fint lite klistremerker på den. Alt må jo klippes/skjæres ut, så i halvmørket på hytta hvor jeg fullførte bilen uten hverken god saks eller skalpell ble jobben utsatt på ubestemt tid. Støtfangeren som egentlig tilhører en LC er påmontert for å beskytte mot frontkollisjoner med iltre bilister. En mørkekjøringvideo er underveis.
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • #54
                    Etter "massivt" press fra zabbe, så måtte jeg gjøre om linkene på denne, fikk samtidig juster wb til litt mer i senter.





                    Så fikset jeg "beskyttelse" til bilen, kun 1 mm biltema gummimatter som er limt på med dekklim.



                    Håper det hindrer den værste sanden å komme inn i bilen, samt at jeg syntes det faktisk så bedre ut.



                    Nå er det gjort så mye med denne bilen, at nå tror jeg neste er pussing og lakkering en uke jeg får utrolig god tid.
                    Nå er alle modifikasjoner jeg ville ha inn, implementert og jeg er fornøyd.

                    Såklart skal styringen byttes ut med alu, men det er bare økonomi som hindrer meg i.

                    Men jeg har stjålet alt fra den litt lange Pajero'n, så der må jeg lage nytt....
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X