Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ser etter min første stein kryper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    hadde tenkt å ha det der som du sier men det er ikke noe hull i chassiset til å feste det med.
    living in the fast lane

    Comment


    • #32
      Da har jeg kommet litt videre: plassert batt lenger ned (fikk det til ja), ESC og RX har fått egen kasse med lokk på (er det lurt å ha på lokket?) og WB er skrudd ned til 285mm for en Chevy Blazer 1980 body er i tankene og vekta er lagt inn i hjula. Begynner å bli fornøyd nå. Frem til chevyen blir bestilt og til den faktisk er i hus skal jeg ta en titt på min TA05 (må få ordnet lakkeringen av karosseriet men er ute etter litt spess farge). slenger opp noen pics.
      Click image for larger version

Name:	DSC00138.jpg
Views:	1
Size:	49.0 KB
ID:	771926Click image for larger version

Name:	DSC00143.jpg
Views:	1
Size:	42.9 KB
ID:	771927Click image for larger version

Name:	DSC00142.jpg
Views:	1
Size:	40.6 KB
ID:	771928Click image for larger version

Name:	DSC00141.jpg
Views:	1
Size:	45.8 KB
ID:	771929Click image for larger version

Name:	DSC00140.jpg
Views:	1
Size:	52.8 KB
ID:	771930
      living in the fast lane

      Comment


      • #33
        Ser bedre ut nå.
        Knall jobba!
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #34
          driver og leker meg med fargevalg til lokket og lurte på hvordan er det å få til matt svart på lexan??
          litt off topic, tenker på å bestille en sånn en til ta05: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=10440
          noen som har erfaring med dette?
          living in the fast lane

          Comment


          • #35
            klarte ikke å dy meg så da er det en d-box i bestilling (kanskje litt feigt når jeg tenker etter).
            for matt effekt på lexan skal dette være tingen: http://www.tamiya.com/english/produc...lear/index.htm
            er inne på denne versjonen men med matt svart i stedet for rødt.
            Click image for larger version

Name:	scorpionpartsix001.jpg
Views:	1
Size:	67.8 KB
ID:	771936

            så blir det nok jarl sine Chevy Fender Flares etterhvert.
            Last edited by cybercowboy; 18 January 2011, 21:32.
            living in the fast lane

            Comment


            • #36
              endelig har jeg klart å klore til meg en chevy, takk til Shortlux for det. Satt og lekte meg litt med fargevalg og tror jeg havner på noe slikt:Click image for larger version

Name:	Blazer_black-yellow.jpg
Views:	1
Size:	57.1 KB
ID:	772156

              lurte også på om disse går rett på: http://4x4rc.no/chevy_fender_flares_stk/P_309
              living in the fast lane

              Comment


              • #37
                leirevaktene går mer eller mindre rett på.
                Eneste som er en ulempe er at hjulbuen blir veldig liten. Så det kan for hendet at du burde utvide hjulbuen et par milimeter for at dekka skal ha det bra.

                Hva slags chassi / aksler er det på den du har kjøpt da?
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #38
                  Hehe, bildet under er bare hentet fra google for at jeg kunne leke meg med å fargelegge. Er kun karosseriet som er innkjøpt med noen nye dekk for testing
                  er fortsatt x-trail chasiss som gjelder. har for såvidt satt styreservo oppe i ramma.

                  men når du først spør etter chassis så har jeg fått meg en M01 montecarlo.
                  Last edited by cybercowboy; 3 March 2011, 11:51.
                  living in the fast lane

                  Comment


                  • #39
                    Da har jeg endelig begynt litt på karosseriet. Siden jeg fikk den pre cut pre hullet må jeg lage festene slik at de passer. Det har vist seg å være enkel sak. Grunnet stramt tidsskjema har ikke denne fått mye oppmerksomhet i det siste får se hvordan det utvikler seg nå som sola har begynt å titte frem.
                    Click image for larger version

Name:	DSC00255.jpg
Views:	1
Size:	51.9 KB
ID:	772556Click image for larger version

Name:	DSC00256.jpg
Views:	1
Size:	44.9 KB
ID:	772557
                    living in the fast lane

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by cybercowboy View Post
                      driver og leker meg med fargevalg til lokket og lurte på hvordan er det å få til matt svart på lexan??
                      Matt svart på lexan får du ved å spraye Tamiya PS-55 på utsiden av karosseriet.

                      Før:



                      Etter:

                      sigpic Kenneth Skulstad
                      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                      Comment


                      • #41
                        og hvor kjøper du ps-55? den er jo nesten ikke å oppdrive her til lands.
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • #42
                          Sist jeg sjekket hadde de den på Hobbysport på Sandvika Storsenter.

                          Selv endte jeg opp med å kjøpe den hos Tamiya-Model, men det anbefales ikke hvis du har planer om å lakkere på denne siden av sommeren, jeg ventet i månedsvis før den dukket opp. Kun båtfrakt på spraybokser...
                          sigpic Kenneth Skulstad
                          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                          Comment


                          • #43
                            ahaa, skal innom IKEA på Slependen om ikke lenge og da passer det fint å stikke innom Hobbysport. Pleier å unngå å dra til sandvika senteret. Blir bare sliten av å traske rundt, digert det der.
                            living in the fast lane

                            Comment


                            • #44
                              http://www.modellers.com/ kan kanskje ha
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #45
                                Har sluttet med å stole på norske nettbutikker og lagerbeholdningen for lengst men man vet jo aldri.
                                Matt svart var påtenkt i begynnelsen men har slått det litt fra meg etterhvert siden den ville vel ripes opp ganske kjapt?
                                Da måtte jeg vel hatt matt hvit også....
                                living in the fast lane

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X