Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av lader og batteri til Rustler VXL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Funker denne: ImaxRC B6ACPRO Computer Balansererlader 12VDC/220AC ? Skulle helst hatt ny lader idag, og mikronor som bare er 15min unna har denne inne til 600kr.
    TLR 22

    Comment


    • #17
      Kopi av Imax B6AC. Får den til 390,- hos Throttlestore (blir sendt som brev, så da tar jo ikke frakttida lang tid). Dog, disse er bare på 50W/5W, så da ville jeg heller valgt den jeg nevnte over som er på 80W/10W.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #18
        Du kan også bruke lader + strømforsyning da....

        Denne er da grei..

        ImaxRC B6ACPRO Computer Balansererlader 12VDC/220AC

        ImaxRc B6ACPRO Computerlader, drives både fra 12volt DC (11-18volt) og 220V AC.

        Tilgjengelighet: På lager

        Men som sagt, Litt sterkere er bare bra og ha...
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #19
          Den du nevner xillianto er jo den jeg nevnte. Greit at den kanskje ikke har så mye power, men igjen så er den vel langt bedre enn veggladeren som fulgte med bilen? Orker ikke å vente 9timer en gang til, hehe. Og så lenge det tar 1-2timer å lade batterier så er jeg mer enn fornøyd. Vil denne ImaxRC B6ACPRO funke da?

          Ellers har de: ImaxRC B6PRO til 500kr, sikkert en litt dårligere utgave igjen, men jeg bryr meg ikke så mye akkurat nå, vet egentlig ikke hva jeg skal se etter. Jeg er som sagt bare på jakt etter en lader som kan lade både NiMh og LiPo samt at den forhåpentligvis bruker mye kortere tid enn veggladeren jeg har nå.
          TLR 22

          Comment


          • #20
            hvor stort er batteriet ditt ? Vist det er under 5000 mah så tar du det på 1 time. (du setter ladespenning på samme styrke som batteri på Nihm)
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #21
              Batteriet jeg har nå er 3000mah, men har tenkt å kjøpe et til, muligens det blir LiPo men ikke sikker, og da kunne jeg tenkt meg et på akkurat 5000 eller mellom 4-5000mah en plass.
              TLR 22

              Comment


              • #22
                Ved lipo, Må du sjekke hva du får plass til... desto mer mah, desto lengre... samme med seller, Desto flere seller, Desto tykkere..

                Men ved Nihm så er den lik.
                Kanskje like så bra og slå til med ett lipo når du først kjøper batteri ? Men ikke kjør under 25c på bilen din. f.eks 2s (7.4v) 4000 mah 25c

                Bilen takler 3s lipo (11.1v) men den blir ett udyr med det batteriet :P
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #23
                  Ja har hørt det, tenkte mest på et 7.4v lipo batteri i 4-5000mah en plass. Men til det så vil den ImaxRC laderen funke?
                  TLR 22

                  Comment


                  • #24
                    jada, Den vil lade batteriet på ca 1 time... Hør med butikken om du får plass til 5000 mah, tror ikke det... men 4000 skal passe fint.

                    Du bør/må også kjøpe ett balanserings brett til lipo om ikke dette følger med laderen.

                    Tror også du må sette opp Lipo-Cutoff på bilen, les i manualen for dette... tror ikke den står på som standard.
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #25
                      Ut fra det jeg kan se så har du plass til 140mm L x 48mm W x 32mm H. Dette betyr at du har passe med plass til batterier litt over 5000mAh om du vil det. Husk å kjøpe hardcase batterier så dei tåler litt juling.

                      B6ACPro laderen er inkl innebygget AC adapter, det er ikke B6PRO laderen. Derfor er også prisene litt ulike for disse laderene.

                      Har selv brukt B6ACPro med 5300mAh 3S pakker til Slash 4x4'en min og dette virker flott (tar dog litt tid siden du har maks 50Watt lading)
                      Rasmus Fauske
                      http://www.rc-batteri.no
                      TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                      Comment


                      • #26
                        Da var et stk. PolyQuest 5000mah 7.4v LiPo batteri(Passer akkurat nedi, dog måtte fjerne noe skumgummi som satt bak i batterirommet) og en lader av typen B6PRO med ac adapter kjøpt, samt male/female traxxas plugger. Fikk også med en overgang av noe slag på balansering greia på LiPo batteriet.
                        Last edited by Nitrius; 25 August 2010, 16:09.
                        TLR 22

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by xillianto View Post
                          (du setter ladespenning på samme styrke som batteri på Nihm)
                          Ser at jeg ikke helt skjønner hvordan denne laderen funker, hehe. Uansett ifølge manualen som fulgte med laderen, så er den en option for å "charging lithium battery in the balance mode" dette er vel modusen jeg skal bruke? Eller skal jeg bare velge vanlig lading, eller "Fast-charging"? Og til slutt, hvordan vet jeg hva A(amp?) innstillingen skal stå på?
                          TLR 22

                          Comment


                          • #28
                            Regner med du har balancer brett, Og vil annbefale og balansere så ofte så mulig. Helst alltid, Så bruk Lipo balancing
                            | Spektrum DX8|
                            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                            Comment


                            • #29
                              Har balancing brett ja, men som sagt, hvordan vet jeg hva a(amps) skal stå på? Ser ut som jeg kan velge alt fra 0.1a til 5.0a.
                              TLR 22

                              Comment


                              • #30
                                Laderen din er så liten at du kan lade med maks ladestrøm siden dette kun er 1C (1 ganger kapasiteten til batteriet)
                                Rasmus Fauske
                                http://www.rc-batteri.no
                                TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X