Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av lader og batteri til Rustler VXL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    LiPo kan du klattlade som du vil. NiMh mister stort sett en del effekt etterkvart om du ikke få ladet det helt ut i mellom ladingene.

    Ang ladestrøm så er det ulikt fra batteri til batteri og ikke alle NiMh pakker eller LiPo pakker tåler like høy ladestrøm. Så les anvisingene som følger med batteriet så går alt bra
    Rasmus Fauske
    http://www.rc-batteri.no
    TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

    Comment


    • #47
      Så det er lurt å få lada ut NiMh batteriene innimellom, men si at en ikke har muligheten til å lade ut batteriet, det er ikke noe krise om det blir lada da? Skjønner at det blir dårligere om man gjør dette ofte, men en gang i blant skader vel ikke? Og selv om du lader et halvferdig batteri, så greier vel disse computerladerne og stoppe når batteriet er fulladet?
      TLR 22

      Comment


      • #48
        Joda det går bra det, du kan også kjøre cycle av NiMh pakken via laderen om den kan det samme som B6AC Pro laderen.
        Rasmus Fauske
        http://www.rc-batteri.no
        TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

        Comment


        • #49
          Originally posted by rfauske View Post
          du kan også kjøre cycle av NiMh pakken via laderen om den kan det samme som B6AC Pro laderen.
          Hva vil det si å kjøre cycle av NiMh batteriet? Eller tenker du på storage eller discharge batteriet via computerladeren?
          TLR 22

          Comment


          • #50
            Dvs å lade den helt ut også opp igjen. Men for å være helt ærlig så bryr jeg meg lite om det for mine egne batteri siden nye har uansett blitt såpass rimelig. Får jo bedre batteripakke enn den NiMh pakken som følger med bilen for rundt 350,- ( http://www.rc-batteri.no/forsiden/ge...-hardcase.html )

            Men bare pass på å lade den helt ut til tider så går nå det bra
            Rasmus Fauske
            http://www.rc-batteri.no
            TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

            Comment


            • #51
              Var en del mere futt i LiPo 7.4v batteriet kontra 7cells 8.4v NiMh batteriet gitt. Bilen gjorde hvertfall wheelies ganske enkelt med LiPo, noe den ikke helt greier med NiMh batteriet. Med 11.1v LiPo så tar vel bilen sikkert nesten salto.
              TLR 22

              Comment


              • #52
                med 11.1v tar den backflips i ca 50% utslag på gassen :P Samt du har rissiko for og sprenge dekker om du klemmer inn i friluft.
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #53
                  Om det er samme ESC som i Slash 4x4 så bør en ha ett blikk med temperaturen under kjøring med 3S. Jeg har i hvertfall slitt litt med overbelastning/ødeleggelse av den som følger med min når jeg har kjørt en del med 3S uten så mye pause. Men det er morro
                  Rasmus Fauske
                  http://www.rc-batteri.no
                  TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                  Comment


                  • #54
                    ja em skall ikke ha fullt utslag hele tiden... men så blir ikke det noe lett jobb heller....

                    Derimot kan jeg kjøre opp til 6s på min uten at noe blir varmt... Men har ikke originalt oppsett heller da :P
                    Last edited by KjetilT; 27 August 2010, 07:13.
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #55
                      Følger med et ekstra pinion gear, hva vil jeg oppnå ved å sette på det kontra det som sitter på originalt? Mer toppfart og litt mindre akselerasjon?

                      Originalt er det 25/83, og ved å bytte til dette nye pinion gear'et blir det 28/83.

                      Blir litt off topic, men det får gå, håper jeg.
                      TLR 22

                      Comment


                      • #56
                        Høyere toppfart, dårligere akselerasjon og en varmere motor grunnet høyere belastning.
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment


                        • #57
                          du kan bruke den alternative ved 7.4 vil jeg tro... Men ville ikke gjort det ved 11.1v iallefall... da er faren for varm motor stor.
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • #58
                            Okay, får se om jeg tester det ut.

                            Over til noe batteri spørsmål igjen, når det kommer til å bruke discharge funksjonen på computerladere, ser jeg bare kan velge mellom 0.1 til 1amp, hva blir riktig å sette discharge til når batteriet er et NiMh på 8.4v 3000mah 7cells?

                            Og når man bruker Discharge/Charge cycle funksjonen, hvor mange cycles er normalt? Sto på 1 som default er det greit?

                            Edit: Discharge/Charge cycle, om den står på 1, så er det slik at den tømmer batteriet helt og lader det til fult en gang? Derved 1 cycle? Flere cycles så tømmer og lader den opp batteriet flere ganger?
                            Last edited by Nitrius; 27 August 2010, 13:27.
                            TLR 22

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Nitrius View Post
                              Edit: Discharge/Charge cycle, om den står på 1, så er det slik at den tømmer batteriet helt og lader det til fult en gang? Derved 1 cycle? Flere cycles så tømmer og lader den opp batteriet flere ganger?
                              Står den til en vil den først lade den ut ja (kan godt lade ut med 1a) også vil den lade den opp på nytt.
                              Rasmus Fauske
                              http://www.rc-batteri.no
                              TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                              Comment


                              • #60
                                Okay, en ting til, ved discharging får jeg både valgt amp og volten til batteriet, mens ved charging får jeg bare valgt amp'en, hvorfor er det slik?
                                TLR 22

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X