Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av lader og batteri til Rustler VXL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    På utlading skal du sette volt til ca. 0.9v pr celle så for ditt 7 cellers batteri blir det 7x0.9v=6,3v. Det betyr at den vil lade ut til det er totalt 6,3v i pakken før den lader den opp igjen.

    Ang det at det ikke står ved lading er pga at den senser selv når det ikke er plass til mer strøm (men du bør ha ett øye med det så dei ikke blir overopphetet)
    Rasmus Fauske
    http://www.rc-batteri.no
    TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

    Comment


    • #62
      Hmm, satt volten ved discharging til 8.4v siden det er hva som står på batteriet, var kanskje ikke bra det? Den har hvertfall starta på lading nå. Men uansett så til neste gang burde jeg sette 6.3v i stede på discharge?
      TLR 22

      Comment


      • #63
        Satt du den til 8.4 vil den kun lade ut til 8.4volt det er ikke verre enn som så. Mao helt tomt blir det ikke.
        Rasmus Fauske
        http://www.rc-batteri.no
        TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

        Comment


        • #64
          Ja, var vel derfor discharge prosessen var relativt kort. Så neste gang så setter jeg den på 6.3v, dog står i manualen at: NiCd/NiMH: Discharge voltage cut off level: 0.85v/cell (NiCd), 1.0v/cell(NiMH) så kanskje jeg skal bruke 1v*7 altså 7v i stede? Eller går 0.9*7 altså 6.3v?
          TLR 22

          Comment


          • #65
            Om manualen sier det så bruk 7v ja

            Lenge siden jeg har brukt NiMh til noe fornuftig
            Rasmus Fauske
            http://www.rc-batteri.no
            TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

            Comment


            • #66
              Hehe, kommer nok til å gå fult over til LiPo ettervært, men i og med at jeg bare har to batterier foreløpig så er det greit å bruke begge slik at jeg får kjørt litt lengre om gangen. 3000mah 8.4v 7cells NiMh batteriet dør ut ganske fort egentlig så det er litt kjedelig, mens 5000mah LiPo 7.4v batteriet varer passe lenge nok for min del, samt at jeg har full guffe helt til esc'en sier ifra om at det begynner å bli lite strøm igjen og kutter throttle med 50%.

              Uansett, nok en gang takk for hjelpen =)
              TLR 22

              Comment


              • #67
                Ser at batteriet har står på 3190 charged capacity nå, det er jo bare et 3000mah batteri, men nå har vel batteriet aldri vært så utlada som nå, kan det være noe galt på fære? Sist gang jeg lada, stoppa den vel på 2600 charged capacity eller noe. Batteriet er varmt, men ikke slik at du får vondt av å holde i det.

                Edit: Bare glem det, den stoppa nå, 3346 charged capacity.
                TLR 22

                Comment


                • #68
                  Nytt spørsmål, sett div. biler som kjører med to batterier, er dette for å få mer "power" i bilen, eller holder bilene lenger med flere batterier? Eller kanskje en blanding?
                  TLR 22

                  Comment


                  • #69
                    Dette spørs hvordan dem er koblet opp, Enten i paralell for lengre kjøretid, Eller i serie for dobbling av effekt. Noen esc's (som Mamba Monster og div andre esc'er) takler opp til 6s lipo 22.2v. Da bruker vi ofte 2x3s på hver side for og balansere vekten istedenfor 6s elene på en side.
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #70
                      Slenger meg på her med et lite spørsmål.

                      Har nettopp bestillt meg en Rustler og ble litt deppa når jeg fant ut at det bruker så mange timer på å lade opp batteriet med standard lader. Hadde nok misforstått noen forum poster for jeg så for meg en time med lading.

                      Jeg kommer til å bestille en iMax B6ACPRO men trenger en overgang til batteriet. Kan jeg bruke en av de nedenfor for å lade batteriet i Rustleren via deans pluggen på laderen? Har ikke fått bilen så jeg vet ikke hvilken kontakt som er på batteriet.

                      Comment


                      • #71
                        Du trenger:


                        Eller bare en ny komplett ladekabel:
                        Rasmus Fauske
                        http://www.rc-batteri.no
                        TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                        Comment


                        • #72
                          Eller som meg. Lage en fra bunn av


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • #73
                            Jeg gikk for ny ladekabel til min lader, eller kjøpte traxxas pluggen og lodda den på et par med ledninger jeg hadde liggende med bananplugg fra før av.
                            TLR 22

                            Comment


                            • #74
                              Blir nok en av de du linket til rfauske. Jeg og loddebolten er ikke akkurat bestevenner

                              Får det til men blir litt for mye banning, frustrasjon og mange forsøk

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Nitrius View Post
                                Ja, var vel derfor discharge prosessen var relativt kort. Så neste gang så setter jeg den på 6.3v, dog står i manualen at: NiCd/NiMH: Discharge voltage cut off level: 0.85v/cell (NiCd), 1.0v/cell(NiMH) så kanskje jeg skal bruke 1v*7 altså 7v i stede? Eller går 0.9*7 altså 6.3v?
                                Hvor fant du dette? Jeg finner det ikke i manualen. Fulgte ikke med noe eget for batteriet. Har hentet bilen på posten nå. Den er allerede pakket opp og står på kontorpulten. De siste timene på jobb blir lang

                                Bør jeg kjøre en cycle på batteriet ved første lading slik at det får ladet helt ut og opp igjen? Jeg har samme laderen som Nitrius kjøpte.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X