Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miljøbensin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miljøbensin

    Hei

    Var ute og kjørte i dag og traff to andre som også var det.
    Stussa litt på at de brukte kanner med miljøbensin på sine Zenohaèr.
    Mener at en ikke skal bruke denne bensin på Zenoha sine motorer, men et raskt søk på google viser det seg at mange bruker nettopp denne bensinen, både 2% og 4% oljeinnblanding.
    Er det jeg som tar helt feil eller ?
    As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
    Spektrum DSM racing system, MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .W/Re-load`s Edition TS Reedcase 30.5cc


  • #2
    har ingen eerfaring med miljøbensin.

    men vbet at Mange i Danmark kjører på Aspen miljøbensin.

    på en standard motor kan det kansjeh funke men skal man som fler og fler av oss gjør sette i trimma motorer er nok ikke olje i miljøbensina god nok.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • #3
      Crazy, kjører du 95 eller 98?
      Foreløpig standard FG Monster Hummer H2

      Comment


      • #4
        98 her i gården i alle fall.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Jeg kjører 95 på min.

          Sist jeg hørte Crazy beetle brukte han 99 oktan på shell, Vpower.

          Comment


          • #6
            nå kjører jeg på 95 oktan bly fri. SHELL selvfølgelig.

            har testa 99 oktan Shell V-Power. det ga ineg effekt økning. like sota var det også.
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • #7
              Jeg har testa miljøbensin. Motorlyden ble litt mer spraklete (skarpere totakterlyd) og merket ikke så mye på effekten. Måtte bare justere litt på nålene så var den kjøreklar.

              Ikke stol på olja i miljøbensinen. Kjøp 4-takt miljøbensin og bland drinken selv. Da kan man kanskje også kjøre miljøbensin på trimma motor når olja ikke lenger er et problem.

              Grunnen til at MM fraråder å bruke miljøbensin er vel at de ikke orker de få som er uheldige med oljeprosenten i dette, tror jeg. Føre var.

              Om det plutselig er et spørsmål om hva som er mest skånsomt så må det bli miljøbensin. Skal visst ta bedre vare på pakninger etc. i motoren på grunn av mindre "løsemidler" ifølge Aspen. Om dette er sant eller et salgsargument vet jeg ikke. Men dette er vel heller rettet mot folk som vil at kantkleppern skal vare i flere år fremfor oss RC folk som ofte bytter motor.
              Last edited by Motörhead; 16 May 2008, 17:46.
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • #8
                Hva er poenget med å kjøre miljøbensin da??
                Hvorfor ikke holde seg til man VET funker som det skal? Miljøbensin har en helt annen kjemisk framstilling også uten at det trenger å ha noe å si for det vet jeg ikke. Det er også forskjell på kvaliteten på bensin. Miljøbensin er IKKE den beste når det gjelder kvalitet sammenlignet med "vanlig" 95 blyfri hvis det er noe man kan kategorisere som "vanlig" da. For all del, piss på tanken for min del jeg vet ihvertfall at JEG ikke kommer til å bruke noe annet enn 95 blyfri med 5% panolin.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by REED272 View Post
                  Hva er poenget med å kjøre miljøbensin da??
                  Hvorfor ikke holde seg til man VET funker som det skal? Miljøbensin har en helt annen kjemisk framstilling også uten at det trenger å ha noe å si for det vet jeg ikke. Det er også forskjell på kvaliteten på bensin. Miljøbensin er IKKE den beste når det gjelder kvalitet sammenlignet med "vanlig" 95 blyfri hvis det er noe man kan kategorisere som "vanlig" da. For all del, piss på tanken for min del jeg vet ihvertfall at JEG ikke kommer til å bruke noe annet enn 95 blyfri med 5% panolin.
                  Jeg ser heller ikke grunnen til å kjøre med noe annet enn 95 eller 98oktan.

                  Jeg sier bare at det er olja det går på. Så lenge motoren får smøring og ikke overoppheter så er det egentlig samme hva du fyller på så lenge oktantallet er slik motoren er designet for.
                  sigpic
                  If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                  If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                  Comment


                  • #10
                    miljøbensin

                    Har brukt aspen miljøbensin i bil og båt i mange år. Helsyntetisk olje. Fordeler - samme effekt, ikke lukt, kan ha modellen innendørs uten at kona går bananas, slipper å blande inn olje, god kanne på kjøpet.
                    Bjørnar Brun (-75)
                    TWM cub 1/4scala m/Fuji 24EI, Mini Titan, Cessna EPO, Spektrum DX7, DX5.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by b-brun View Post
                      Har brukt aspen miljøbensin i bil og båt i mange år. Helsyntetisk olje. Fordeler - samme effekt, ikke lukt, kan ha modellen innendørs uten at kona går bananas, slipper å blande inn olje, god kanne på kjøpet.
                      Vær obs på at aspen 2t bensinen er iblandet 2% olje. Motoren din skal ha 4%. Det er en risiko for at den kan skjære seg.
                      sigpic
                      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                      Comment


                      • #12
                        Det er ikke bare en RISIKO for at den skjærer seg, den GJØR det. Ganske fort også.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by REED272 View Post
                          Det er ikke bare en RISIKO for at den skjærer seg, den GJØR det. Ganske fort også.
                          I Danmark kjører veldig mange med Aspen i tanken uten problemer.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Crazy beetle View Post
                            I Danmark kjører veldig mange med Aspen i tanken uten problemer.
                            Hvorfor er dette egentlig så stort fenomen blant LS folk i danmark? Hvorfor ikke i Norge eller Sverige?? Noen som vet?
                            sigpic
                            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                            Comment


                            • #15
                              Hva ER miljøbensin??? Hvordan i svarte fremstiller de den?? ett eget raffineri som fremstiller bensin miljøvennlig?? svada.... Fant litt info http://www.aspen.se/Files/PDF/ovrigt...spen_Light.pdf orker ikke lese nå er natt..
                              Last edited by Muren Motorsport; 27 May 2008, 23:33. Reason: info
                              Min signatur.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X