Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miljøbensin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Shell V-power har ingen effekt på en vanlig motor dette er testet ut på en vanlig standard bil i en Impreza subaru med org 235 hk ble effekt økningen 15 hk.
    Har selv testet ut div pumpe suppe med div oktantall på mine modda 35cc cmb og 35cc Mathe båt motorer ikke mye å hente. Aspen race fuel var vell den som fungerte best 99 og 102 okt.
    Det som fungerte var da jeg brukte suppe iblandet 20% ren nitrometan.(2 dl pr 0.8 liter suppe)
    Last edited by Martin Holst; 28 November 2008, 19:42.
    Martin Holst (1967)
    www.mhrcboats.piczo.com
    Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

    Comment


    • #47
      Bensin

      Hei, det er veldig inntresangt og se her hva som blir skrevet om diverse bensiner og oljer.

      Jeg må ærlig si jeg ikke har testet disse bil motorene, men jeg har en mengde timer i vår Dyno benk på kart motorer 60cc, 85cc, 100cc og 125cc.

      Og jeg kan med 99.99% si att det er lite eller ingen effektøkning å bruke Aspen racing, Elf racing bensin framfor 95 eller 98 pumpebensin.

      Men det er en fordel å bruke racing fuel, her får du alltid en god/lik kvalitet, dvs den forbrenner som den skal, noe vi ikke kan si om pumpe bensin bestandig, og bruker du racing bensin, spesielt på motorer som har høye turtall (20000 RPM) bør man også stille tenningen, hvis ikke man gjør det vil man ofte få en skjærings.

      Oljer.
      Helsyntetiske oljer bør man bruke på store kubikk motorer som 125cc.
      Delsyntetiske oljer bør man bruke på mindre motorer. Om du først har brukt helsyntetisk olje og skal gå over til delsyntetisk - husk og vask din motor grundig med bensin, hvis ikke så kan du være uheldig og få en skjærings. Og det koster.

      Vi annbefaller også ikke å bruke en R olje, selv om det står Racing på den, vår erfaring med disse oljene er att oljen levrer seg i lagre og gjør att motoren jobber hardere. Etter att vi ofte har skrudd disse opp ser vi tydelig tykt lag med olje som har levret seg som en grøt - og da går det ikke fort.

      Vi har også motorer som har 15000 RPM med 2% oljeblanding.

      Når det gjelder miljøbensin, så har vi desverre ikke noen erfaring med det.

      Ønsker dere mere effekt, bør det gjøres andre steder enn bensin....

      Dette er vår erfaring etter mange timer i Dyno rom og 20 år med racing.

      Vh
      Ole Henrik
      Pitstop Motorsport
      Last edited by alfano; 28 November 2008, 20:52.
      The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
      www.serpentnorge.no

      Comment


      • #48
        Har brukt Shell advance racing M olje på mine båtmotoer i alle år har ikke hatt noe problem med levring av olje i lagre.pleier å åpne mine motorer i ny og ne.Det sitter/er satt i TN9/C3 lagre i mine motorer.
        Rpm`n ligger på 18400 på min modda 35 ccm Cmb og 18080 på 260 Zenoah`n (denne har jeg lagd justerbar tenning på)
        Last edited by Martin Holst; 29 November 2008, 01:55.
        Martin Holst (1967)
        www.mhrcboats.piczo.com
        Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

        Comment


        • #49
          Hei Martin.

          Shell Racing M er en god og bra Racing delsyntetisk olje som du ikke får kjøpt på bensinstatsjoner. Fortsett med det - følg bare med på hvordan stempelet er nå du åpner den, shell soter litt i forhold til Elf.

          Shell er også en klar olje, så du må være sikker på att din kanne er blandet, kjøper du Elf, så er den farget og det er lettere og se om kannen er ferdig blandet eller ikke.

          Ole Henrik
          Last edited by alfano; 29 November 2008, 08:07.
          The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
          www.serpentnorge.no

          Comment


          • #50
            Ja den soter litt på toppen av stemplet. men det er jo bare med på å kjøle stempelkrona.
            Martin Holst (1967)
            www.mhrcboats.piczo.com
            Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

            Comment


            • #51
              Ja bare den ikke soter for mye, da det er vanskelig og se stempelet når du tar av pluggen og skal se fargen. Eller så er Shell M og X CIK godkjente gode oljer, og disse blir mye brukt ute på internasjonale løp.

              Men for de som kjører mye løp og tar opp sine motorer ofte, så er ikke sotingen noe problem med disse oljene.
              Kan også trygt annbefalle ELF 909 semisyntetisk olje farge rød og Elf 976 helsyntetisk farge blå, dette er knall fine oljer som soter mindre eller ingen ting.

              Vh
              Ole Henrik
              Last edited by alfano; 29 November 2008, 10:50.
              The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
              www.serpentnorge.no

              Comment


              • #52
                man vil ikke merke noen forskjell på effekten i RC motoren selv om man fyller på 114 oktan. race suppe.
                ganske enkelt fordi vi har fats tennings tidspunkt. og forgassere som overhode ikke gjøre jobben velkdig godt. til det er de for enkle. de levere bensin å det er det.

                at de har målt en økning på 15hk i en Subaru Impreza overasker meg over hode ikke.
                moderne insprøytnings systemer og tennings anlegg jobber kontinuerlig med å optimali sere forbrenningen for å klare avgass kravene og ssamtidig gi så god effekt som mulig.
                tenningen forandres kontinuerlig. på turbomotorer justeres ofte turbotrykket elektroinisk.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • #53
                  Du har helt rett Jan-Ivar
                  Cmb 35 cc båt motorer leveres med justerbar tenning dette har jeg også på min Modda Zenoah g260 båtmotor.begge disse motorene har jeg gjort ganske mye med .
                  Det er også mere energi i 1 liter i 99 okt Aspen race fuel enn i 1 liter 98 men klart utslaget er jo ikke enormt. men som det er når man tuner motorer så er det litt her og litt der som gir utslag.
                  Begge skutene mine gjør over 100 på 98 okt.så er det ikke noe problem.
                  Mere okt i bensinen gjør jo bare at man kan kjøre med høyere komp uten at man får selvanntenning.og høyere komp gir mere torq.
                  Det jeg mente med innlegget lenger opp på denne siden så har allverdens bensin typer ingen effekt på en org standard motor.som feks en stock zenoah.
                  Last edited by Martin Holst; 29 November 2008, 21:06.
                  Martin Holst (1967)
                  www.mhrcboats.piczo.com
                  Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

                  Comment


                  • #54
                    95 okt.V-Poweren er ikke mer power i enn vanleg 95oct.
                    Hovedoppgaven til 95okt.V-Power er å løse opp dritten som har satt seg på og i dysene/ventiler for å få oppnå en finere og betre drivstoff tåke som igjen fører til betre forbrenning og utnyttelse av drivstoffet.
                    Dette vil selvsagt føre til mer power.
                    V-Poweren holder også bilens ventiler/dyser rene.

                    Sjå dette.


                    Konklusjonen må vel da vere at V-Power kan med fordel brukes i våre rc motorer .
                    Last edited by Stalle; 30 November 2008, 20:59.
                    As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
                    Spektrum DSM racing system, MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .W/Re-load`s Edition TS Reedcase 30.5cc

                    Comment


                    • #55
                      jeg kjører kun 99 oktan SHELL V-POWER
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                      alt under 1200 cc er en startmotor.
                      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                      Comment


                      • #56
                        Jeg bruker V-Power 95, da vi ikke har 99 her....
                        As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
                        Spektrum DSM racing system, MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .W/Re-load`s Edition TS Reedcase 30.5cc

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Stalle View Post
                          Jeg bruker V-Power 95, da vi ikke har 99 her....
                          fyll 98 regular viss du føler for å kjøre på høyest mulig oktan.
                          Den V-poweren er nok kun svada... Oktan er oktan.
                          De påstår noe rensende lurium oppi. Men hvem trenger det på en piska 2t?
                          "Utvikla i samarbeid med Formel 1 teamet til Ferrari" ØØØH!! Ser for meg en F1 bil med Shell V-power 95 okt! En F1 motor trenger heller ingen hestekur for å rense dyser/eksoskanaler. osv...
                          Min signatur.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Crazy beetle View Post
                            man vil ikke merke noen forskjell på effekten i RC motoren selv om man fyller på 114 oktan. race suppe.
                            Er du sikker på det?, på en trening var en som "lånte" bensin av kanna mi en gang,
                            og han skjønte ikke hvorfor motoren hans plutselig gikk bedre.
                            Frank Lyder Clementz Kodal RC
                            HARM SX-3, og masse annet...
                            www.tktrading.no
                            www.radiostyrt.no

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Muren Motorsport View Post
                              fyll 98 regular viss du føler for å kjøre på høyest mulig oktan.
                              Den V-poweren er nok kun svada... Oktan er oktan.
                              De påstår noe rensende lurium oppi. Men hvem trenger det på en piska 2t?
                              "Utvikla i samarbeid med Formel 1 teamet til Ferrari" ØØØH!! Ser for meg en F1 bil med Shell V-power 95 okt! En F1 motor trenger heller ingen hestekur for å rense dyser/eksoskanaler. osv...
                              Vel, hvis du innehar noe mer viten om V-power 95el.99 og kan dokumentere det så send det inn til shell og vis dem, ellers blir det berre svada av dine påstander.
                              På våre 2taktere er det vel også en fordel med drivstoff som ikke soter ettersom sot isolerer og virker som slipemiddel.
                              Jeg har brukt både v-power 95 og 98 oct. og lagt merke til en liten forskjell i soting, og har brukt samme olje/blanding og iallefall prøvd å kjøre med samme turtall for deretter å demontere motor for å se resulat.
                              Derfor bruker jeg V-power 95.m/Panolin .
                              Men for all del, alle må mene det de vil, men jeg respekterer mer de påstander som er begrunnet/utprøvd. Amen


                              PS. Muren Motorsport skriv:
                              "Utvikla i samarbeid med Formel 1 teamet til Ferrari" ØØØH!! Ser for meg en F1 bil med Shell V-power 95 okt! En F1 motor trenger heller ingen hestekur for å rense dyser/eksoskanaler. osv..."


                              Hvis du har trodd at F1 motor går på v-power har du misforstått
                              Last edited by Stalle; 3 December 2008, 21:33.
                              As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
                              Spektrum DSM racing system, MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .W/Re-load`s Edition TS Reedcase 30.5cc

                              Comment


                              • #60
                                Begrunne? tror du F1 teamet kjører 95 V-pover? En f1 motor tviler jeg på soter ned pga. daukjøring. Jeg personlig fant aldri sot på mine FG motorer. kjørte på shell 98okt å en grell olje fra snellingen (Driver kun med motorcross) Dette emne kan sikkert diskuterest til det evige... Men alle selskap vil vel skryte av att de har det ypperste!
                                Min signatur.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X