Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karosseri galleri

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Et nytt karoserri ferdig:







    Med noen andre karoserrier:





    Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

    Comment


    • Nice!! Men ser ut som du trenger litt offset på mustang deksle? :P

      Comment


      • Originally posted by Nitro only View Post
        Nice!! Men ser ut som du trenger litt offset på mustang deksle? :P

        Jobber med det. Har akurrat bestillt ny felger!
        Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

        Comment


        • her er mitt karroserii:
          mitt eneste og peneste!
          forran: http://dump.no/files/70d1d98a9f1b/DSC00832.JPG og
          bak: http://dump.no/files/70d1d98a9f1b/DSC01355.JPG
          Last edited by Guest; 16 February 2008, 18:38.

          Comment


          • AlienPolka

            Jau. Fikk høvla over et 1:10 M3 GT (HPI) kaross...

            Kreasjonen kaller jeg selvfølgelig for AlienPolka. Vinyl som er satt på er orginale, og de var skrekkelig dårlig..
            så jeg får nok lage noe selv.

            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • wow! ett skikkelig karrosseri!
              hvor får du tak i pearl lakken? (er det ikke det den heter a?)
              (glitter)

              Comment


              • Originally posted by xilian View Post
                Jau. Fikk høvla over et 1:10 M3 GT (HPI) kaross...

                Kreasjonen kaller jeg selvfølgelig for AlienPolka. Vinyl som er satt på er orginale, og de var skrekkelig dårlig..
                så jeg får nok lage noe selv.

                Er det ikke lurere å klippe ut karoserriet først, og deretter lakke det? Det gjør alltid jeg. ( Jeg syns det blir best) Tøfft var det!
                Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

                Comment


                • Joda.. Det lureste er å klippe ut først, men jeg foretrekker å lakke FØR klipping. Da er nemlig karossen mye "stivere"...
                  Det gjør at det er enklere å legge på/fjerne maskeringer, samt at da har man også noe å holde i når man lakker.

                  For å få ekstra glans i det blå, la jeg på et par lag Tamiya PS-53 Lame Flake.

                  Litt av poenget her er jo at man har en "normal" farge i front, som tar litt av mot slutten

                  om noen lurer er det gjort på denne måten:

                  Først maskerte jeg ut alt utenom dots'a på siden. Disse skulle være litt "møkkete", så jeg tok en svak dash sort først. litt gul fluor også en dash hvitt utenpå igjen.
                  Så tok jeg gul fluor på bak-enden, deretter lame flakes på resten.
                  Deretter tok jeg hele karossen med blått for å få til den grønne fargen. (fluor er ekstremt transparent)
                  Så var det bare å dekke hele saken med hvitt.. også ta bilde og poste her
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • Originally posted by Freetrial View Post
                    Jøss, er du her og, ja.. har hilst på deg på Plush-festival i Kongsberg en gang i tida! Du får hilse Magnus Movik fra meg, synd du ikke fikk tatt turen til åpninga på Tryvann.
                    Stilig kaross! Clean og fin (enn så lenge ja )

                    Xilian: Flott scooby!


                    Hpi Ford GT 200/235mm
                    Sier meg ferdig med dette nye karosset nå, har ikke tålmodighet til å flisespikke alle småtinga vekk - men det var likevel artig å jobbe med.


                    Min prosjekttråd

                    Comment


                    • Originally posted by ccondrup View Post
                      Jøss, er du her og, ja.. har hilst på deg på Plush-festival i Kongsberg en gang i tida! Du får hilse Magnus Movik fra meg, synd du ikke fikk tatt turen til åpninga på Tryvann.
                      Stilig kaross! Clean og fin (enn så lenge ja )

                      Xilian: Flott scooby!


                      Hpi Ford GT 200/235mm
                      Sier meg ferdig med dette nye karosset nå, har ikke tålmodighet til å flisespikke alle småtinga vekk - men det var likevel artig å jobbe med.


                      Lys og greier. 235 mm er ikke det litt stort? Åssen bil står karossen på? Tøff var den!!!
                      Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

                      Comment


                      • Takk skal du ha Den er veldig bred, ja. Satt på ekstra forlengere, men hadde fortsatt mer igjen på mitt Sprint2 chassis, og laget da ekstra spacere av 2mm lexan. Se blant annet før/etter bilde av offset og flere andre bilder på http://pegs.no/mod/rc/fordgt/
                        Min prosjekttråd

                        Comment


                        • Karosset er 200mm breit. Det er vel WB som er 235.

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • ccondrup: Nice GT der!

                            Macgyver1958: Hvor kjøpte du mustang karosset?:mrgreen:

                            xilian: Utrolig pent!
                            MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

                            Comment


                            • Jo takk, du!
                              Det er 200 foran, og mye bredere bak
                              Foran har jeg standard akslinger og felger med litt offset, det holdt fint, men bak så det slik ut før jeg gjorde noe: http://pegs.no/mod/rc/fordgt/9-offset-pre.jpg
                              Last edited by ccondrup; 17 February 2008, 22:53. Reason: typo
                              Min prosjekttråd

                              Comment


                              • Originally posted by Rocky View Post
                                ccondrup: Nice GT der!

                                Macgyver1958: Hvor kjøpte du mustang karosset?:mrgreen:

                                xilian: Utrolig pent!

                                Det kjøpte jeg på b2bonlineshop!
                                Hobao Hyper 7 PBS, Kyosho TR15 Stadium Truck m/ annen motor og trimpotte, Tamiya TT-01D, Tamiya Wild One fra 1986, 3x HBX driftebiler 1 HBX buggy, 1 HBX Bonzer, 1 HSP Brontosaurus, 1 HengLong walker bulldog.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X