Har lagt opp ledninger og gjort klart for RX18. Mangler noen kabler og konnektorer for tårn og kanon, men det kommer. Tatt bort kobling til det andre batteriet, lar bare en stå i.
Har grunnet 1 strøk, tar ett til før jeg legger på natogrønn hvor jeg har brukt putty.
Dropper LED bak, har mistet den ene. Den ene i front virker ikke, så dropper de osgå. Men det er LED i front på hver side, som funker og som jeg planlegger å koble til.
Flyttet IR LED til over kanonløp. Litt knotete å få den festet, får håpe den sitter.
Ladet batteriet, og testet den litt på stue gulvet. DET var andre saker.
Ser ut til å gå bra, bare synd den RX18 som sitter i er defekt. Går bakover på begge, og forover på det ene beltet. Vel, ny RX18 er på vei.
Gjenstående arbeid:
- Ny RX18
- kable opp for IR battle system
- kable opp for tårn og kanon
- kable opp for front LED
- lage feste for ladeplugg under sjåførluke
- male nato grønt på putty
HL Red = HE Purple
HL Black = HE Pink
they are for the main gun traverse
HL Blue = HE Gray
HL Yellow = HE Brown
HL Brown = HE White
HL Green = HE Light green
Har sett på denne tråden og fulgt "oppskriften" for wiring. Men måtte gjøre en liten endring. Byttet disse for at recoil skulle gå riktig vei:
HL Yellow = HE White
HL Brown = HE Brown
Synes også det er rart HL Green skal til HE light green. HL Green er slik jeg har lest, til LED. HE light green er til recoil. Uansett så funker dette. Men da har jeg ikke noen utganger til LED. Dette løste jeg ved å koble front og rear LED på smoke unit og bruker smoke switch som bryter. Tror jeg tok bakre LED. Disse sluttet å virke plutselig...vet ikke hva slags type LED de er, men svarte ble de. Må sjekke de opp litt nærmere.
Det som mangler nå er turret motor. Denne får jeg ikke til å funke.
Samme problem som med pershingen jeg holder på med. Why?
Her er det ingen wiring problemer. Tester med batteri rett på motor og det funker. Tester jeg med andre kabler fra RX18 til tårn motor, så funker det ikke.
Så hvorfor funker ikke det via RX18? Drar jeg spaken, så hører jeg på speaker at det skjer noe, men tårnet snur seg ikke...
Veldig irriterende med tårnet. Kun det jeg har igjen før den er "ferdig" og klar for sin jomfrutur. Tenkte også teste en liten IR kamp mot pershingen som funker. Men gidder ikke skru sammen leo'n før jeg får tårnet til å snu seg.
Nå har jeg testet litt med forskjellig utstyr.
1. testet alle 3 senderne jeg har mot M26 som fungerer. -> Alle senderne fungerer med alle funksjoner, også turret movement.
2. koblet opp ett annet receiverboard og rx18 mot batteriet (se vedlegg), og koblet turret motor mot turret pins på CN9 connector. -> Ingen bevegelse, testet turret motor mot LE og RE og da beveger turret motor seg.
3. RX18, har testet 2 forskjellige og begge virker (med unntak av LE som bare går bakover på den ene rx1.
Så da vet jeg ikke hva... Måler jeg på utgangen for turret motor på CN9, måler jeg 4.6V. Kobler jeg til motor, så måler jeg 0V. Bevegelse på stikka gir ingen endring i volt.
Jeg har sett meg blind på svart og rød til turret motor, men man skal se på pins i CN9 fra venstre mot høyre. Svart og rød er for LED.
Da fumker alt. Skal prøve den ute i morra. Må snu polaritet på motorene så de går forover når stikka dras opp. Men den går.
Dog tror jeg det trengs litt trimming av gear, og litt tilpassning av roadwheels. Må også se på return rollers.
Men må teste den litt nå.
BB
Testet Leo'n ute. Det er noe som må gjøres med den for at den skal gå bedre. Noe som ikke helt stemmer. Mulig return rollerne må senkes litt, må sjekke om beltet går opp i upper hull. Må nok lade batteriet også.
Men etter å ha fått orden på kabler og koblinger, så ser det lovende ut.
Fikk ikke tatt noe video, men noen bilder fikk jeg tatt.
Fant ut hvorfor den går litt dårlig. Front idler sitter høyt, og M26 beltet er tykkere enn det som satt på Leo'n opprinnelig. Da går beltet oppi upper hull. Har slipt opp litt under upper hull hvor beltet tar i og lagt inn en skive i festet mellom lower og upper hull. Nå ser det ut til at beltet går bedre. Hvis det fremdeles er litt trangt så får jeg legge på en skive eller 2 til.
Alle return rollers sitter bra og trengs ikke gjøres noe med.
Nå er det bare å vente på at kulda skal avta litt så den kan testes ute.
Comment