Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Første test tur med Slash 4X4

    Kjøpte rullende chassis fra ebay.
    Monterte:
    -Quark pro80 comp ESC(tåler 6s lipo) http://www.quarkbrushless.com/pro_carcontrol_80b.htm

    -Quark 4t(tilsvarer 8t tåler 4s lipo) motor. http://www.quarkbrushless.com/pro_motor.htm

    -Org Slash servo,-
    -Spektrum
    -4x paddle dekk (Sand Paw).

    Har også en Mamba Monster 2200KV som må testes med 6S lipo
    Tor Ove Rue,70 mod.
    Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

    Comment


    • #62
      Originally posted by znaky85 View Post
      Hei,

      Helt ny på forumet her og innen RC. Har tenkt å kjøpe denne når jeg får nok penger. Er det sånn at man "må" ha lipo eller kan jeg cruise rundt i nimh batteriet som følger med?

      Har vært på annet forum så har skjønt forskjellen mellom dem. Grunnen til at jeg spør er at jeg syns det er vanskelig å finne batteri, lader, strømforsyning osv ihh. til lipo

      Jeg har aldri brukt annet enn NiMh i bil, funker kjempebra det. Men med lipo har man jo ofte :

      Mer Kapasitet (MAh) = lenger kjøretid

      Høyere Volt = Mere fart
      (lipo har uansett mere "pønsj" enn NiMh batteri, f.eks. 7,4v LiPo går like bra eller bedre enn 8,4v NiMh)

      Du vet sikkert mye av dette fra før ettersom du skrev du vet forskjellen mellom de, men JA NiMh fungerer veldig bra det også, bare ikke like mye "futt" som LiPo.
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #63
        Jeg vet noe, men ikke mye Så all info er velkommen til å hjelpe meg å lære mer
        Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
        Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
        E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

        Comment


        • #64
          Råder deg til å teste lipo altså. 7,4v. Da går det bra! Går også med 11,1v men da går det helt sykt. Men tærer mer på drivverk osv. For lang holdbarhet og en del fart så hadde jeg gått for 7,4v. Spinner også for mye med 11,1 på snø
          2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

          Comment


          • #65
            11.1v og kjettinger er tingen. Går alt for dårlig med 7,4v. Drivverket er dimensjonert for å tåle mamba max med 4 cellers lipo, så det går helt fint med 11.1v og det er minst 4 ganger så morro!
            Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

            Comment


            • #66
              Originally posted by jorgenms View Post
              11.1v og kjettinger er tingen. Går alt for dårlig med 7,4v. Drivverket er dimensjonert for å tåle mamba max med 4 cellers lipo, så det går helt fint med 11.1v og det er minst 4 ganger så morro!
              Kjettinger? BILDER!

              Fabiz
              Smallsize Hobbyland A/S
              Team Losi : Spektrum

              Comment


              • #67
                Originally posted by jorgenms View Post
                11.1v og kjettinger er tingen. Går alt for dårlig med 7,4v. Drivverket er dimensjonert for å tåle mamba max med 4 cellers lipo, så det går helt fint med 11.1v og det er minst 4 ganger så morro!
                Haha Da stoler jeg på deg. På vei hjem kom jeg til å tenke på, hvor/åssen dekk kjøper man til slash?
                Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by znaky85 View Post
                  Haha Da stoler jeg på deg. På vei hjem kom jeg til å tenke på, hvor/åssen dekk kjøper man til slash?
                  Kommer jo egentlig ann på hvor og hvordan du kjører.
                  Men siden vi snakker om snø, så kan du bruke Pro-Line sling shot .
                  Har ikke prøvd de selv, så jeg kan ikke si så veldig mye om hvor bra de er. Men jeg har lest at det er flere som er fornøyd med dem.
                  Traxxas Slash VXL
                  Losi Ten-T

                  Comment


                  • #69
                    I går fikk vi inn slashen på o-sæland hobby på Sandnes. Prisen tror jeg ville bli et sted mellom 3700 og 4000. Var vel egentlig meningen denne skulle bli min, men det har en tendens til å bli plutselig tomt av de blanke fine.
                    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                    O.sæland hobby

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by langtidsminne View Post

                      Har noen slike på besstilling fra Thetoyz.com, både til Slashen og Mini revoen... får de nok før helga
                      (må si jeg begynte å lure litt når det sto:
                      Sendingen er til importvurdering

                      19.01.2010 14:29, 0024 OSLO
                      Forventet behandlingstid ett døgn
                      når jeg prøvde å spore.... men leste meg fram til at det ikke var verdens undergang)



                      Gleder meg til å teste de

                      Sikler virkelig på en slik 4x4 slash også :P:P
                      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                      Comment


                      • #71
                        Når det gjelder dekk så bruker du de som følger med, og setter på kjettinger. Tenkte først på å kjøpe paddles, men når jeg ser åssen det funker med kjettinger tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe paddles. De graver rimelig godt i snøen, og kommer fort gjennom isen og ned til asfalten også. Men jeg tviler egentlig litt på at det hadde vært like morro med noe annet enn 11.1v. Må liksom ha litt turtall før det begynner å dra skikkelig.

                        Her er bilder:
                        Attached Files
                        Last edited by jorgenms; 19 January 2010, 17:56.
                        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                        Comment


                        • #72
                          Tåler de kjettingene der belastningen av 11.1?

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • #73
                            Har da kjørt rundt 10 oppladninger nå. Kanskje mer også, og de holder fortsatt helt fint. Dessuten så er det ikke no stress å bytte når de måtte ryke. Men har nå kjørt med kjettinger på rustlern en hel vinter uten at de datt av så tror ikke det kommer til å bli noe problem
                            Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                            Comment


                            • #74
                              Fett! Det må prøves, hehe.

                              Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

                              Comment


                              • #75
                                Denne har lavere bakkeklaring enn 2wd utgaven og mulighet for flere demperplasseringer så den egner seg litt bedre på hardt underlag? Ryker nok på en slik Platinum Edition tenker jeg. Er vel en god del artigere med firehjulsdrift kan jeg tenke meg.
                                Team RC Companiet - Minicupen.no
                                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X