Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg er fornøyd hvertfall Klart å ødelegge mutteren til slipper clutchen. Stein som setter seg fast nedi der :s

    Eller så vet jeg om flere rundt om i verden som ødelegger "rear stub axle carrier", den er visst veldig svak.
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

    Comment


    • Jepp. De to problemene du listet opp der Lars, er de to eneste probleme jeg har hatt. Carrier'en er billig å kjøpe ny, 2,5 $ for en topakkning og problemet med stein i slipperclutchen kan løses ved å kjøpe undertray.
      Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

      Comment


      • får jo lyst på den når jeg hører hvor lite deler som går
        Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

        Comment


        • Hehe, er en god bil Kan jo søke på google og se rundt på diverse andre utenlandske forum

          Forresten, som alle vet, pro-line undertray har ikke fått den beste review'en. Men hva hvis du klipper vekk alt over chassiset og får på et overtray/outerwears? Da vil det vel funke som bare juling?

          Hvilket dekk/felg lim bruker dere for å lime dekk til felg?
          Last edited by znaky85; 3 August 2010, 12:42.
          Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
          Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
          E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

          Comment


          • Det du eventuelt kan gjøre Acces er å kjøpe rullende chassis fra selgere på ebay.com
            Da slipper du å beatle ekstra for radioen, og kan sette inn den elektronikken du foretrekker.
            Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

            Comment


            • Originally posted by znaky85 View Post
              Blir vel 2S i gress tenker jeg meg, men skal uansett kjøpe noen 12t og 52t så jeg får girt ned litt evt.
              Ved å gå ned på spur drevet vil du gire opp.

              Originally posted by Access View Post
              Er folket fornøyd med Slash 4x4? noen som har klart å kjøre sunn noe? har hørt den er veldig sterk.
              Bortsett fra den gedigne designfeilen med den åpne inngangen rundt senterakslingen, så er det en solig bil (dog et stykke igjen til sin tohjulsdrevne bror). Skal man kjøre offroad er nok undertray eneste løsning. Jeg har kjørt istykker både motor og senterdiff, nettopp fordi møkk kommer inn rundt senterakslingen og tetter hjullageret. Originalmotoren er ikke akkurat overdimensjonert for Slashen med bruk av 3S, så Traxxas anbefaler å gire ned et hakk.
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • Originally posted by ryu82 View Post
                Fram og bakover fungerer plutselig ikke! Når jeg putter inn batteri(samme om det er lipo eller nimh) lyser det grønt på bil. Så går det over til å blinke 1 rød pause 2 rød pause 3 rød pause om og om igjen. Får ikke skrudd av og bare styring fungerer. Noen som skjønner noe av det?
                Høres ut som powerknappen sitter fast...

                Comment


                • Originally posted by >Jonas< View Post
                  Ved å gå ned på spur drevet vil du gire opp.
                  Kanskje jeg misforstår men høyere tall (med henhold til gear chart bilde), betyr ikke det å gire ned? I dette tilfelle er jo 12/52 å gire ned i tilfelle ifh til stock?
                  Click image for larger version

Name:	gear chart slash.jpg
Views:	1
Size:	23.9 KB
ID:	769484
                  Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                  Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                  E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                  Comment


                  • Høyere girutveksling (tall) der er lavere giring.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • Da tenker jeg rett Blir vel 12/54 da på 3S, eller hvor lavt kan jeg gå til jeg ikke burde mer, hvis dere skjønner.

                      Og går det an å få tak i 9-11T 32P pinion til Slash i Norge?
                      Last edited by znaky85; 3 August 2010, 20:46.
                      Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                      Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                      E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                      Comment


                      • 11/54 går ikke, med mindre man trimmer bort litt plast slik at man får justert motoren lavt nok. Traxxas har vel ikke større spur enn 54T heller? Alternativt kan man jo kjøpe en større og sterkere motor hvis man sliter med varme og giring. Får vel en brukbar hos Hobbyking for $30-40.
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment


                        • Blæh....
                          Jaja. Får se hvordan det går med varme og slikt først etter jeg har gjort det jeg skal, med 12T.
                          Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                          Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                          E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                          Comment


                          • Unyttig spm.
                            Last edited by znaky85; 25 August 2010, 19:54.
                            Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                            Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                            E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                            Comment


                            • Jeg har kjørt endel på 3s 5000 35C lipo med orginal giring nå. Det går som fy...men er litt slitsomt at den skal opp på bakhjulet hele tida Hærja litt på asfalt i går og fikk et par seriøse kræsjer som utrolig nok gikk bra! Men etter litt spinning og drifting rundt på parkeringsplasen oppdaga jeg at det ene forhjulet hadde skikkelig slark. Jeg trudde det var mutter som hadde løsna, men den satt.
                              Det er kanskje ikke så lurt å kjøre bajas på asfalt...blir vel litt slitasje i understell. Så da er det igang å skru igjen og prøve å finne ut hvor slarken kommer fra. Blir litt skruing når man kjører idiot, men er verdt det hehe. Trur jeg skal holde meg unna afalt framover og heller kjøre litt offroad.

                              Comment


                              • høres ut som om du burde skjekke kulelagra på det hjulet som slarker:P hadde samma på min,, da var kulelagra i deler xD

                                TM
                                ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X