Announcement

Collapse
No announcement yet.

NorgesCup - NC4 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Må bare innse at 2012 blir et dårlig år for mitt vedkommende.BHRT ligger og med knekt rygg... Hus , familie og unger tar de 24t som er i døgnet.... Begynner å få det fleste prosjektene på plass no , slik at jeg kan konsentrere meg mer om båt... ifjor startet jeg båtene første gang på NC1 på fredagen...kanskje litt drøyt, hvis en skal hevde seg i NC.... JEG VAR IKKE I TYSKLAND!!!!!

    Når det gjelder Nc løp er det bare å innse at løp på Vestlandet ikke har den samme oppmøte som sør/østlandet...

    Comment


    • #47
      Originally posted by Frode Lundgren View Post
      JEG VAR IKKE I TYSKLAND!!!!!
      Da har vi fått avklart det Frode

      Du skjønner at jeg spurte en eller annen på treningen på lørdag om du hadde vært i Tyskland og vedkommende svarte ja, men han kan selvfølgelig ha trodd at jeg mente en annen. Grunnen til at jeg spurte var at jeg så at du sto oppført på en liste som co-pilot for Thom på noen VM papirer som ble fremvist på en møte vi hadde i klubben i mars

      Ellers hadde det jo vært hyggelig å truffet deg igjen, men vi ses kanskje til året
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • #48
        Originally posted by jokko View Post
        Da har vi fått avklart det Frode

        Du skjønner at jeg spurte en eller annen på treningen på lørdag om du hadde vært i Tyskland og vedkommende svarte ja, men han kan selvfølgelig ha trodd at jeg mente en annen. Grunnen til at jeg spurte var at jeg så at du sto oppført på en liste som co-pilot for Thom på noen VM papirer som ble fremvist på en møte vi hadde i klubben i mars

        Ellers hadde det jo vært hyggelig å truffet deg igjen, men vi ses kanskje til året

        Det var ikke Frode Lundgren, men Frode Lindegård, Sofus.....
        "You don't need balls to get to the Worlds"
        sigpic nå fusjonert med: www.offtopicracing.com

        Comment


        • #49
          Originally posted by Black Pearl View Post
          Det var ikke Frode Lundgren, men Frode Lindegård, Sofus.....
          Ja da, ja da formann, jeg legger meg helt flat Frode meg her og Frode meg der, det er ikke så greit for en gammal gubbe å holde orden på ungdommen, tror jeg skal slutte å skrive jeg og heller bare kjøre båt, for det er det jeg er god på
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • #50
            Jeg fant feilen revisor Sofus

            Click image for larger version

Name:	Påmeldte NC 4 - 2012.jpg
Views:	1
Size:	46.2 KB
ID:	778149
            N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
            MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

            Comment


            • #51
              Originally posted by Rudi Arnesen View Post
              Jeg forstår det, men alle har vel ikke vært i Tyskland.
              Frode har kjørt til løp på sør og østlandet i minst 2 tiår så vi kan trygt si han har kjørt noen kilometer for å være med.
              Hva er grunnen til at det nesten bare er østlendinger og sørlendinger som deltar når Sandnes arrangerer løp? Hvor er alle vestlendingene?
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • #52
                Originally posted by harald1966 View Post
                Hva er grunnen til at det nesten bare er østlendinger og sørlendinger som deltar når Sandnes arrangerer løp? Hvor er alle vestlendingene?
                Enkelt og greit så henger dette sammen med at vi kun er noen få personer som har kjørt løp tidligere og kun et fåtall av de i klubben ligger på det nivået av utstyr du og jeg har
                I år er det 3 personer fra Sandnes som kjører og det er jo en forbedring i forhold til i fjor.
                Personlig har jeg ikke kjørt eller skrudd på noen av mine båter på 1,5 år grunnet huskjøp og mangel på verksted. MEN pass opp, verkstedet er snart klart så fra neste år blir jeg(sammen med Marius) å se i absolutt alle klasser.
                Vår klubb teller 14 personer. 3-4 personer kjører forbrenningsmotor og har utstyr som egner seg til løp. Resten kjører elektro eller RTR båter.
                Det går opp og ned med medlemsmengden og hva som er inn av typer båt. Nå har RTR og elektro overtatt og det må vi bare akseptere.
                En annen ting som kan nevnes og jeg har sagt det tidligere: Måten vi formulerer oss på forumet kan på noen virke skremmende. Vi snakker som om det er en selvfølge å delta i Vm, Em osv. Videre så tar vi det som en selvfølge at alle bruker like mye tid og penger på dette som du og jeg.
                Vi må bare akseptere at noen kun er med for å ha det morro med modelbåt.
                Jeg synes vi skal være fornøyd med at Sandnes stiller med såpass mange deltakere som vi gjør.
                Når det gjelder videre oppover vestlandet vet vi jo hvordan det står til i Bergen (i følge Frode). Haugesund og opp mot Bergen finnes jo mange som kjører båt. Håper noen av disse tar seg en tur ned for å kikke på, er jo tross alt bare 2 timer kjøring.
                MVH

                Rudi Arnesen

                Comment


                • #53
                  Ja vi får håpe det ihverfall kommer noen for å se på og at de får lyst til å bli med neste gang.
                  I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                  sigpic
                  For n'te gang Sofus, trykk F5...

                  Comment


                  • #54
                    Til dere som har tilgang å rette opp ting på forbundets side !

                    Jeg har i kveld hatt Steve på telefon, han er medlem i Arctic RC i Harstad og de er som kjent igjen medlemmer i forbundet. Steve og Ken har tenkt å melde seg på til NC-5 og Steve ringte meg fordi han hadde problemer med å komme inn til påmeldingsskjemaet. Jeg veiledet han, men han kom ikke inn. Nå hadde han nettopp fått seg ny pc, men det skulle vel ikke være noe problem. Jeg fikk han til å trykke på den berømte F5 knappen, men det hjalp heller ikke. Hva kan dette skyldes ?

                    Videre oppdaget jeg at når man er inne på denne påmeldingen og skal velge klubb, så er heller ikke Arctic RC lagt inn der.

                    Det hadde jo vært kult om disse gutta som skal kjøre ca. 200 mil hver vei til NC-5 også hadde fått vist fram hvilken klubb de kjører for, i sitt første NorgeCup løp !

                    Håper at der kan få ordnet dette snarest !

                    PS ! Tror ikke vi andre skal klage over at det er langt å kjøre til og fra løp !

                    BEKLAGER, JEG SKULLE JO LAGT DENNE HENVENDELSEN UT I TRÅDEN FOR NC-5 !
                    Last edited by jokko; 19 August 2012, 20:09.
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by jokko View Post
                      Til dere som har tilgang å rette opp ting på forbundets side !

                      Jeg har i kveld hatt Steve på telefon, han er medlem i Artic RC i Harstad og de er som kjent igjen medlemmer i forbundet. Steve og Ken har tenkt å melde seg på til NC-5 og Steve ringte meg fordi han hadde problemer med å komme inn til påmeldingsskjemaet. Jeg veiledet han, men han kom ikke inn. Nå hadde han nettopp fått seg ny pc, men det skulle vel ikke være noe problem. Jeg fikk han til å trykke på den berømte F5 knappen, men det hjalp heller ikke. Hva kan dette skyldes ?

                      Videre oppdaget jeg at når man er inne på denne påmeldingen og skal velge klubb, så er heller ikke Artic RC lagt inn der.

                      Det hadde jo vært kult om disse gutta som skal kjøre ca. 200 mil hver vei til NC-5 også hadde fått vist fram hvilken klubb de kjører for, i sitt første NorgeCup løp !

                      Håper at der kan få ordnet dette snarest !

                      PS ! Tror ikke vi andre skal klage over at det er langt å kjøre til og fra løp !

                      BEKLAGER, JEG SKULLE JO LAGT DENNE HENVENDELSEN UT I TRÅDEN FOR NC-5 !
                      Artic RC er lagt til som klubb i paameldings skjemaet.

                      Han maa sjekke sin egen maskin hvis han ikke faar opp paameldingen. Firewall eller andre sikkerhetsting og tang....


                      ...
                      Stein Tumert N-217
                      Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                      CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                      Comment


                      • #56
                        Takk Stein, det var raskt ekspedert
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Rudi Arnesen View Post
                          En annen ting som kan nevnes og jeg har sagt det tidligere: Måten vi formulerer oss på forumet kan på noen virke skremmende. Vi snakker som om det er en selvfølge å delta i Vm, Em osv. Videre så tar vi det som en selvfølge at alle bruker like mye tid og penger på dette som du og jeg.
                          Når en bruker alt en har av tilgjengelig tid, og ikke minst økonomiske midler, for å satse seriøst i en sport er jo målet å gjøre det best mulig, så er det nok forskjell på meg og han som "leker" med båt, ja... Og dette skal jo også være NMSBF`s offisielle forum, og forbundet ivaretar så vidt jeg har forstått sporten!
                          Selv i Østfold og alle andre klubber har vi medlemmer som bare er med fordi det er gøy, og som ikke driver med racing. Men vi fremmer jo sporten, og på den måten får vi stadig med nye. Og tro meg; slikt kommer ikke av seg selv. Det handler om å vise frem hva dette er, være aktiv i media og på nett, promotere, få tak i de som kanskje finner dette interesant, og legge ned masse gratisarbeid i det en lever og ånder for. Mange svarer på de utroligste spørsmål, både i offentligheten her, på PM og mail, og bruker masse tid på å hjelpe alle og dele erfaring, enten de er kommende racere eller hobbykjørere. Folk vi ikke engang kjenner som kommer innom brygga og viser interesse får kanskje tilogmed lov til å prøve redskap til 20-30,000!
                          Kanskje noen av oss (og sikkert spesielt meg selv, som i virkeligheten er myk som en 6-pakk Lambi) "skremmer bort" noen, men da er nok heller ikke denne sporten noe for dem likevel...? Men trenger de hjelp ang. hobbyskuta si, så får de like god hjelp som om det hadde vært en "fullblods"!

                          Skal dere ha et levende racingmiljø i klubbene, så må noen fronte klubbene og sporten i regionen og vise frem, markedsføre og lokke til seg mulige intereserte.
                          Jeg synes det er bra at Sandnes er på vei opp, så stå på videre! Med litt aktiv jobbing for å få enda mer vekst, så bør deres klubb ha et stort potensial til å dobble medlemstallet og firedobble antall aktive iløpet av ganske få år!

                          Lykke til med NC4! Jeg er sikker på at det blir kjempebra, for arrangere kan dere!

                          Og med dette tar jeg en lengre pause fra forumet. Dere finner meg på FB hvis det er noe.
                          I`m BACK!

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Stein Tumert View Post
                            Artic RC er lagt til som klubb i paameldings skjemaet.

                            Han maa sjekke sin egen maskin hvis han ikke faar opp paameldingen. Firewall eller andre sikkerhetsting og tang....


                            ...
                            Jeg har også problemer med dette, og det viser seg at flaskehalsen ligger hos nettlevrandøren.

                            Ikke alle nettlevrandører tillater Formdesk og kjøre. Telenor ser ut til og funke...Broadnet funker ikke, sikkert flere her som virker/ikke virker.


                            For min del løste jeg dette med og logge meg inn på internett med mobilen som modem (Telenor)
                            Last edited by novice h 15; 19 August 2012, 19:15.

                            Comment


                            • #59
                              Da har startlister kommet. I offshore er det 28 heat. Til sammenligning var det 48 heat på NC-1.
                              Da er det potensiale for å bli tidlig ferdig på søndag slik at de som skal kjøre langt kommer seg hjem og arrangørene rekker pakke ned utstyret før det blir for seint. Hvordan tenker dere å gjøre det på søndagen Rudi? Blir det fullt trykk for å bli tidlig ferdig, eller planlegger dere å ha pause midt på dagen?
                              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                              sigpic
                              For n'te gang Sofus, trykk F5...

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by novice h 15 View Post
                                Jeg har også problemer med dette, og det viser seg at flaskehalsen ligger hos nettlevrandøren.

                                Ikke alle nettlevrandører tillater Formdesk og kjøre. Telenor ser ut til og funke...Broadnet funker ikke, sikkert flere her som virker/ikke virker.


                                For min del løste jeg dette med og logge meg inn på internett med mobilen som modem (Telenor)
                                Du kan ringe eller emaile Broadnet og be de legge Formdesk til website som er tillatt i Proxy serveren deres. Ser ingen grunn til at de ikke skulle la Formdesk kjoere.


                                ...
                                Stein Tumert N-217
                                Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                                CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X