Announcement

Collapse
No announcement yet.

NorgesCup - NC4 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Rudi Arnesen View Post
    Nei det har jeg ikke påstått, men etter 4-5 turer østover på båtløp i mer enn 20 år har jeg da funnet ut hva som svarer seg
    Hvis du har funnet en raskere vei over fjellet så bør du umiddelbart kontakte google maps og gule sider, for de er tydeligvis ikke klar over denne lynraske ruta.

    Originally posted by Rudi Arnesen View Post
    For meg må dere kjøre hvor dere vil.
    Over fjellet er det i tillegg tilnærmet ikke noe trafikk, spør de som har kjørt den veien
    Grunnen til at det er lite trafikk betyr vel at det ikke er så mye tid å spare?
    Last edited by Haralde66; 23 August 2012, 22:25.
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • #77
      Originally posted by harald1966 View Post
      Hvis du har funnet en raskere vei over fjellet så bør du umiddelbart kontakte google maps og gule sider, for de er tydeligvis ikke klar over denne lynraske ruta.


      Grunnen til at det er lite trafikk betyr vel at det ikke er så mye tid å spare?
      Jeg vet at Goggle sier at det tar 6 timer og 59 minutter å kjøre via Dalen over fjellet. Jeg bruker i snitt 6 timer fra Stavanger til Drammen når jeg kjører over fjellet. De gangene jeg har kjørt E-39 har jeg brukt innpå 9 timer. Dette henger sikkert ikke sammen med at det er kortere eller noe slikt, men trafikkbildet er anderledes. Finnes svært lite trafikk over fjellet og ingen tungtransport. Langs E-39 havner en alltid opp i rushtrafikk samt en eller annen trailer som er vanskelig å komme forbi.
      En ting er sikkert, turen over fjellet er et syn for øyet. Fantastisk natur, mange serverdigheter osv.
      Skal bli artig å høre med de tilreisende i dag hvor lang tid de forskjellige brukte. Jeg vet noen kjører fjellet og andre E-39
      MVH

      Rudi Arnesen

      Comment


      • #78
        Originally posted by Rudi Arnesen View Post
        Ikke rart dere synes det er langt til Stavanger. Å kjøre E-39 betyr 3 timer ekstra kjøring kontra over fjellet.
        Det er like enkelt å kjøre med tilhenger over fjellet
        Vi brukte ca 6 timer på E39, klarer vi fjellturen på 3-4 timer?
        Last edited by oddis67; 24 August 2012, 10:53.
        Odd-Erik Kanth-Lundem
        www.oms-p.com

        Comment


        • #79
          Originally posted by oddis67 View Post
          Vi brukte ca 6 timer på E39, klarer vi fjellturen på 3-4 timer?
          Og du sa at utgangspunktet var å overholde fartsgrenser

          Det er veldig bra gjort tatt i betraktning at jeg aldri har klart å kjøre fra Stavanger til Kristiansand på under 3 timer og 45 minutter. Det vil si at jeg måtte kjørt fra Kr.Sand til Drammen på 2 timer og 15 minutter....LOL
          Samme kan det være, folk kjører den veien de selv føler for.
          MVH

          Rudi Arnesen

          Comment


          • #80
            Til info.
            Vi dro 0715 og vil være fremme 1520 i følge GPS`n.
            N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
            MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

            Comment


            • #81
              Da var dag 1 over.
              Tusen takk til alle de som hjalp oss med å få dette i land i dag, og da spesiellt til Thor som hjalp til med problemer med pc.
              Fantastisk fin kjøring uten de store uhell. Eneste som skjedde var en kjempesmell i hydro mellom Roger Sandåker og Ståle, men dette er det som kalles racing.
              Ser frem til i Morgen
              MVH

              Rudi Arnesen

              Comment


              • #82
                Litt bilder fra dag 1 NC4
                Click image for larger version

Name:	2012-08-25-237.jpg
Views:	1
Size:	55.2 KB
ID:	778217 Click image for larger version

Name:	2012-08-25-238.jpg
Views:	1
Size:	61.4 KB
ID:	778218 Click image for larger version

Name:	2012-08-25-239.jpg
Views:	1
Size:	47.1 KB
ID:	778219 Click image for larger version

Name:	2012-08-25-240.jpg
Views:	1
Size:	50.1 KB
ID:	778220 Click image for larger version

Name:	2012-08-25-241.jpg
Views:	1
Size:	18.3 KB
ID:	778221
                N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                Comment


                • #83
                  Da var denne racinghelga over. Og med gode resultater.

                  Ole Petter Sæther1. plass i O-35 og 2. plass i O-27.
                  Rune Dyran 1. plass i O-7,5
                  Are Kvisberglien 1. plass i O-27
                  Så du kan si at vi som er i denne bilen på vei hjem, er godt fornøyd med hva vi har oppnådd i helga.
                  Takk til Rudi og co som har gjennomført et vellykket arrangemeng.
                  Click image for larger version

Name:	2012-08-26-243.jpg
Views:	1
Size:	58.3 KB
ID:	778230Click image for larger version

Name:	2012-08-26-244.jpg
Views:	1
Size:	46.3 KB
ID:	778231Click image for larger version

Name:	2012-08-26-245.jpg
Views:	1
Size:	52.7 KB
ID:	778232Click image for larger version

Name:	2012-08-26-246.jpg
Views:	1
Size:	67.8 KB
ID:	778233Click image for larger version

Name:	2012-08-26-247.jpg
Views:	1
Size:	44.5 KB
ID:	778234Click image for larger version

Name:	2012-08-26-249.jpg
Views:	1
Size:	47.4 KB
ID:	778235
                  Last edited by Are17; 26 August 2012, 17:27.
                  N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                  MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                  Comment


                  • #84
                    Ja, stor takk til Rudi & co for å ha lagt ned en kjempejobb og fått istand et vellykket arrangement. Rudi var både speaker, hoveddommer og kjørte hentebåt.Idag var det skikkelig hydroføre! lol Råeste jeg har sett. Grattis med påkal Are Er det noen som har bilder fra dagens bølge race?
                    Last edited by Haralde66; 26 August 2012, 19:30.
                    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                    sigpic
                    For n'te gang Sofus, trykk F5...

                    Comment


                    • #85
                      Ja da var morroa over for denne gangen.
                      Bilder vil bli lastet opp på klubben sin side i løpet av noen dager.
                      Takk til alle som bidro til at dette gikk seg til. Jeg tror de fleste deltakerne skjønner av vi måtte gjøre det beste ut av de resursene vi hadde. Vi er en liten klubb med få medlemmer og et slikt arrangement krever en del av oss. Det var et par situasjoner hvor vi ikke hadde bemanning i dommertårn, hentebåt osv. Jeg merket en stor tålmodighet og forståelse fra deltakerne for dette. De tilbakemeldinger jeg fikk sa meg at de som hadde reist langt for å være med hadde en kjempefin helg, og det er jo det dette handler om. Venner og morro.
                      Jeg vil rette en stor takk til Thor som reddet oss ut av de gangene dataanlegget ikke ville gjøre som jeg ville. Thor er en resurs i miljøet og vi skal alle være glad for hans engasjement.
                      Helgen bydde på mye og god racing, høye hastigheter og tight fighting. Helge Haugen imponert i O-35 med 32 runder.
                      Grunnet kommunikasjonsvikt fikk vi ikke printet ut sammenlagt lister etter lørdagen slik at ingen var helt sikre på hvordan de lå an. Dette ga en spenning under premieutdelingen.
                      Den som ble mest overrasket var nok Marius som hadde kjørt glimrende de 3 første heatene og ble litt ivrig i heat 4 med en DNS. Tross dette vant han O-15 klassen, med hakeslipp når han ble lest opp som vinner.

                      Vi i Sandnes ønsker gjerne å arrangere et løp neste år. Vi vil komme i dialog med Jæren friluftsråd for sammen å finne en plass vi kan etablere et permanent anlegg. Vi håper derfor at alle vil komme tilbake neste år til et enda bedre arrangement. Vi takker derfor dere våre venner for denne gang, og stå på under NC 5.
                      MVH

                      Rudi Arnesen

                      Comment


                      • #86
                        Takk for en flott helg hos Rudi & Co, alt gikk som smurt på vannet og på land, veldig bra gjennomført !


                        Ser det har vært mye skriverier om hvilken vei som er lurest å kjøre og jeg er 100% enig med Rudi at turen over fjellet er fantastisk, og hjemover i dag var det bare sol og glede og en utrolig natur, den veien bør alle ta hvis de ikke har kjørt der før, men jeg hadde ikke valgt den veien med bilen og hengeren til Are.

                        Det har vært mye kjapp kjøring tidligere med noen av de tidene dere oppgir her, fanden meg rart at dere ikke har mistet lappen hele gjengen !

                        Jeg brukte 7 timer og 2 minutter over fjell i dag fra kjøreplassen til Elvestadkrysset i Østfold med to pissepauser, så der har dere fasiten, jeg har ikke stått i ramma i dag, men det har gått radig unna !

                        Siden ingen andre har nevnt det foreløbig, så ble det en pokal på Sofus denne gangen også, 3 plass i Hydro gas. Harald rasket også med seg et par i andre hydroklasser og Anders tok også med seg to i offshore. Den eneste fra ØMBK som ikke fikk noen pokal mener jeg må være Ole-Bjørn.

                        Det ble ikke noe hydro kjøring i dag fordi det blåste noe sinsykt, men jeg fikk tvunget fram et hydro gas heat fordi Oddvar lå på andreplass fra i går med kun 50 poeng mere enn meg, så jeg så en mulighet i å ta han i dårlig vær. Min båt ble sjøsatt først og jeg greide å kjøre en og en halv runde føre starten gikk, de tre andre gikk rett på trynet før de hadde passert brygga etter sjøsetting. Akkurat det heatet skulle vært filmet, for det hadde blitt kortfilm !

                        Ståle ville også prøve seg alene i et hydro O15 heat, men det samme skjedde med han.

                        Selv hadde jeg ingen ting å tape i det siste O27 heatet i dag, så der klinte jeg skikkelig til og parkerte alt av Delta Forceer, Annihilatorer og Sigma 51 med min Spike, det er det morsomste heatet jeg noen gang har kjørt og det må jo ha blåst 15-20 sekundmeter og det var temmelig grov sjø. Få O35 båter som kom til mål i de neste heatene, kun Are i sitt og Ole Petter i sitt, det forteller litt om forholdene som var der i dag.

                        Takk for en flott og hyggelig helg til alle som var tilstede på NC-4 !
                        Last edited by jokko; 27 August 2012, 00:02.
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • #87
                          Da har vi fått litt omtaler i media.
                          MVH

                          Rudi Arnesen

                          Comment


                          • #88
                            Dette var nytt for meg:
                            "Heilt sidan sist på 1980-talet er det arrangert NM-rundar i Melsvatnet.
                            Siste NM-runde i modellspeedbåtracing går føre seg ved Moss den siste helga i september."
                            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                            sigpic
                            For n'te gang Sofus, trykk F5...

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by harald1966 View Post
                              Dette var nytt for meg:
                              "Heilt sidan sist på 1980-talet er det arrangert NM-rundar i Melsvatnet.
                              Siste NM-runde i modellspeedbåtracing går føre seg ved Moss den siste helga i september."
                              Ja det ble vel litt mye info for en reporter slik at det ble en salig blanding.
                              Er ikke så viktig, det viktigste er at vi får vist oss frem at vi eksisterer
                              MVH

                              Rudi Arnesen

                              Comment


                              • #90
                                Takker for en fin fin helg.
                                Må si meg enig med de andre at dette ble bra.
                                Det er to ting til å kommentere
                                1:sikerheten på brygga var veldig forbedret
                                2:vi kan si hva vi vil men Marius,Guttungen til Rudi, gjorde mye for å få dette i "land"
                                Takker så mye Marius

                                Mvh Boye

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X