Announcement

Collapse
No announcement yet.

Banebredde for Mini-Z?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

HAHAHA

Pappaperm og hobby i samme settning har jeg hørt før, men det skal jeg se før jeg tror.

Men kulelager og kulediff er etter min mening de oppgraderingene som bare må til.
    Dekk er forbruksvare og det er forskjellige dekk som fungerer på Regupol og på RCP bane.
    Så er det demperen bak og noe smått i forstillinga, så har du racerbil.

Men sånne gærninger som Rune og Thomas veit jo alt om dette.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

er bare optimistisk jeg
      det er greit å ha et par experter på mini-z området for tips og råd...
      living in the fast lane

Comment

EX versjonen av MR-02 er en bra bil ser det ut til.
        Elektronikken er RA-18E. Det ser da ut til å være den samme som i MR-03. Dette er gull, da man slipper den forferdelige forsinkelsen på reversen som MR-02 ASF hadde.

Den bør være en del billigere enn MR-03!
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

Comment

egentlig ikke, det er kun et par hundrelapper forskjell i pris hos kyosho.no. noen andre steder disse kan kjøpes hos? var mest opptatt av at EX har motor montert foran bakaksel.dette sporer fullstendig OT.
          på jobben skal vi bygge om et datarom til møterom. dette betyr at ca.60kvm med tunge treplater og tilhørende teppeplater skal kastes. kan dette være av interesse for noen som baneunderlag? skal sjaues bort ganske snart.

Click image for larger version

Name:	DSC_0030.jpg
Views:	1
Size:	38.8 KB
ID:	774399Click image for larger version

Name:	DSC_0029.jpg
Size:	39.2 KB
ID:	774398Click image for larger version

Name:	DSC_0028.jpg
Size:	45.7 KB
ID:	774397
          living in the fast lane

Comment

Litt på tynn is her, men følger det ikke med mm-feste til mr03 også? Samt forskjellig bredde på forstillinga?
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

Comment

Helt korrekt.
              Det følger med MM og RM feste, samt smal og bred forstilling.
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

Comment

ganske artig hvordan banebredder diskuteres her.
                Akkurat som jeg skulle gjort det selv.

hihi

Comment

Originally posted by RuneRG View Post
                  Banebredde. Gamlebanen min hadde minstebredde 50cm, og opp til 120cm. Smaleste banebredde var i sjikana, mens bredeste var i en rask sving ut på langsida. Langsiden har jeg stort sett holdt på 90+.

Det funker utmerket med bane på 50 - 70cm. Ballerudbanen er 70cm over hele.
                  Blir spennende å se hvordan jeg får lagt opp dette, men jeg har jo da bestilt 30cm bare for å være sær. Neida, det var prisen og størrelsen som avgjorde faktisk.
                  Men da blir det jo alt fra 60-90cm rundt banen, så det kan jo bli bra.

Comment

Kom igjen gutta!

Finn en billig og komplett Kyosho Lap-Z telleverk til meg så er jeg klar. Enten en 600mm eller en slik 1000mm, selv om den på 600mm er nok greiest for meg.
                    Må jo være en eller annen der ute som har en de ikke bruker lengre vel...

For her skal det kjøres!

Comment

Kyosho Mini-Z Racer Beginner's FAQ primer all you need to know about mini-z

Har banen kommet?
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

Comment

Neida....men den kommer snart....håper jeg....

Har veldig lyst til å kjøre litt, eller kanskje kjøre masse.

Comment

Men sitter å leser litt på Lap-Z og de har jo ikke gjort noe siden 2005.
                          Det er 6 år uten en eneste patch av noe slag.
                          Fortsatt så bruker de COM-porten til å snakke med systemet.

Er det slik at man kan lage dette selv eller?

Comment

Så langt så finnes det flere "leverandører" av selve programvaren, men det jeg virkelig mangler er jo maskinvaren.
                            Selve programvaren fra Kyosho koster jo bare 99,- så det er jo ingen utgift.

FlipSideRacing har jo kul programvare da.

For hvis jeg skal kjøpe "ferdig" kyosho deler og sette sammen selv, så blir det dyrere enn å kjøpe ferdig sett såklart.
                            Men jeg vil gjerne bruke transponderen til Kyosho, slik at jeg kan bruke den andre steder også.

Comment

Software er gratis.
                              Har i mange varianter, både med og uten prating.

Venter på svar fra en nå som vurderer å selge en 60cm tellebro. (Den tar lett opp til 80 cm banebredde)
                              Mini-ZNorway.com
                              Speedy PigZ Raceway

Comment

Etter at Lap-Z ble kjøpt av kyosho skandinavia, så har det ikke skjedd stort.
                                Ang software så har det skejdd masse, men ikke med originalprogrammet. Et som funker knall, og er gratis, finner du her.

Systemet bruker COM port. Det går greit over USB med en overgang.

kyosho har siden kommet med et eget opplegg som heter IC tag. Prisnivået på dette vet jeg ikke, men jeg hører stadig om misforøyde brukere. De sliter med feiltellinger.
                                Mini-ZNorway.com
                                Speedy PigZ Raceway

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X