Ja det er på ingen måte umulig.
Det å være jevn er vel min akilleshæl. Å klare gode rundetider er en ting, men det å ikke gjøre feil/ holde fokuset er værre. Der er det kun trening som hjelper.
Banerekorden hjemme er forøvrig nå 4.907
Jevnheten er det dog værre med når bilen er satt opp for å klare de rundetidene, men jeg måtte bare prøve.
Slærk.
Hvor mye slærk er det egentlig i kulelagre? Mine slærker mot seg selv og mot akselen. I tilleg slærker knokene mot kingpinen. Kingpinen slærker i chassiet
Knokene slærker mot styrestaget. Som om ikke det var nok, så slærker styrestaget mot servoen. Kyosho sine styrestag slærker mer mot servoen enn det alu styrestaget jeg har.
Slærk.
Går det egentlig ann å bli kvitt slærken i den slærkete forstillinga? Eller er mr02 bare slærkete? Det er egentlig mest slærk i de slærkete kulelagrene. Slærker dyre kullagre mindre enn slærkete billige
ut i fra visse utsagn om kjørestil og antall kræsj, så tror jeg det eneste som hjelper er hvis vu sveiser 6mm syrefast rør rundt hele bilen...
Kanskje det slutter å slærke så mye.......
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Men får å liksom virke seriøs, de billige kulelagrene som en viss person kjøpte uten min "tillatelse" gar vesentlig mere slærkete og ikke nødvendigvis like enn de jeg kjøpte av Rune.
Så det kan jo være noen forskjeller og / eller at du faktisk bare trenger noen nye som ikke er helt skambankt....
Slærk.
Hvor mye slærk er det egentlig i kulelagre? Mine slærker mot seg selv og mot akselen. I tilleg slærker knokene mot kingpinen. Kingpinen slærker i chassiet
Knokene slærker mot styrestaget. Som om ikke det var nok, så slærker styrestaget mot servoen. Kyosho sine styrestag slærker mer mot servoen enn det alu styrestaget jeg har.
Slærk.
Går det egentlig ann å bli kvitt slærken i den slærkete forstillinga? Eller er mr02 bare slærkete? Det er egentlig mest slærk i de slærkete kulelagrene. Slærker dyre kullagre mindre enn slærkete billige
Ja her var det mye slærk
En enkel måte å bli kvitt den berømmelige slærken er å kjøpe billige kulelager fra Reflex Racing. Disse er blandt de mest presise. http://reflexracing.3dcartstores.com...-Set_p_71.html
Problemet tror jeg ligger i at du må slakke hjulmutterene en del for å ikke knipe lagrene.
Lag deg "crunch spacers".
Legg 1,5 - 1,7 mm spacer mellom lagrene. Disse må være slik at de kun treffer innerkanten på lagrene.
Dette er ca standardmål på spacere som funker.
TRP felger: 1,5 mm
Atomic: 1,6 mm
PN Delrin: 1,5 mm
PN last: 1,7 mm
Har et par tre negative grader camber på hjulet i yttersving, Så det kan jo hende det hjelper med 4graders knoker...
Tror det er en kombinasjon av kjipe, slitte lagre og mangel på anticrunch-spacere.
Er ikke helt sikkert det går fortere om bilen blir mer presis. Dessuten vil jeg da ha mindre å skylde på. Tror jeg går for sånn jeg har det jeg
Det går som regel fortere når bilen blir mer presis. Greit å bli kvitt følelsen av at når du ber bilen gjøre noe så gjør den ikke, gjør ikke, gjør ikke, gjør masse.
Jeg jobber med å få produsert opp spacere som passer, men er jammen ikke lett å få sånt på mål som er presise nok.
2 spørsmål som ikke har noe å si på hvordan jeg knuste deg i natt...
1) Motorfeste til Reflex Racing. Jeg manglet den forsenkede skruen som skal holde motoren, men hadde til det H-plata.
Brukte du de blanke skruene til motoren kanskje?
2) Hvor mye bevegelse får man på en 94mm MM motorfeste? Det blei mye mindre bevegelse etter at jeg satt min opp i 94mm.
Har du noe særlig bevegelse? sideveis er jo greit, men opp og ned?
Jeg fikk ikke med de blanke. Bare tre korte, hvorav en er til motoren.
Ikke så mye bevegelse opp og ned nei. Hvertfal ikke om du ikke kutter bort litt av karosserifeste. Sett på ett
karosseri og se under, så skjønner du hva jeg mener...
Comment