Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z Stock race?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

La til det du sier under "Dempere", samt endret litt på teksten til hvilke body som er lov.

Alle bilene som fra AtomicMods sin oversikt, har 90mm hjulavstand og HM motorfeste er disse:

VW Golf R32
    VW Golf GTI
    Lancia Delta HF

Har da ikke tatt med forskjellige farger, bare den første jeg har funnet.
    Sammen med de 4 som allerede er nevnt, så kan man ha 6 totalt forskjellige biler på banen. Synes ikke det er stor nok forskjell mellom R32 og GTI til at det kan kalles 2 forskjellige biler.

Da blir det i prinsippet ikke en enhetscup når det gjelder karosseri, men heller når det gjelder chassi.
    Da kan folk velge litt fritt.

Skal undersøke med Mini-ZRacser.com
    Last edited by NoBrainer; 23 October 2011, 16:30.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Det var en liten fulg som kvittret til meg i går at foam dekk kan fungere bra på parkett....
      Kanskje det kunne vært testet ut slik at folk også kan kjøre MR-03 i stua si??

Har lagt til noen linker også

EDIT: Redigert "regelposten" min kraftig, håper de bilene kan brukes om hverandre.
      Last edited by NoBrainer; 23 October 2011, 16:46.

Comment

Kjempe jobb du gjør her Lasse!

håper virkelig dette blir noe av!
        Skumdekk funker greit på parkett. Problemet støv på gulvet.
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

Comment

Hører rykter om at Golf er 94mm, så jeg leste nok feil
          Dermed må Golf bort fra lista.

Har dobbeltsjekket med AtmoicMods sin liste og det ser ut til å stemme.

"regelposten" oppdatert

EDIT: Men da kommer tanken min på....det er mange 90mm karosserier da som kunne vært brukt.
          Litt kjipt at zabbe ikke vil kjøre Toyota, men hadde det da gått med en Porsche Cup?
          86mm RM chassi istedet, slik at folk kan kjøpe en vanlig MR-03 og bruke RM feste slik det er installert fra fabrikk. Eller samme reglene??

Men da blir det bare Porsche altså...

Porsche 935 Turbo Martini Racing
          Porsche 935 Turbo Jagermeister
          Porsche 934 RSR Valiant-Kremer
          Porsche 934 RSR Black
          Porsche 934 RSR Red
          Last edited by NoBrainer; 23 October 2011, 18:58.

Comment

kom på en ting, innstillingene på bilen.

Konfigurasjon av bilen: Det skal være det samme oppsettet på alle bilene som deltar i konkurransen.
            De 3 bilene som vinner skal alle sjekkes og det vil bli gjennomført vilkårlige tester ut igjennom konkurransedagen.

Oppsettet er som følger:

Så skal det liksom komme et bilde her over hvordan oppsettet skal være.
            Der kommer man til en enighet.
            Men skal ha et bilde slik at man ikke skal kunne misforstå.

Legger dette til "regelverket" og så må det komme en slags poengiving for løpene, slik at vi kan kåre løpsvinnere og sammenlagt vinnere.

Oppdatert første post med "mitt" regelverk istedetfor det amerikanske
            Last edited by NoBrainer; 23 October 2011, 19:25.

Comment

Jeg er selvfølgelig veldig klar for en porsche cup!
              Men da møter vi vel kanskje på problemer rundt tilgjengelighet...

-
              Röhrl

Comment

ja, fant ut det etter at jeg fant delene. Var veldig få av dem på lager noe sted....
                Kanskje lettere med Vitz'n da vel....

Forresten, noen kommentarer til "regelverket" i første post her??
                Bortsett fra eventuelle skrivefeil
                Last edited by NoBrainer; 23 October 2011, 20:14.

Comment

Ser ut i fra noen poster av motorgrafer at det skal litt til å matche den dårlig ytelsen til Kyosho stock motor.
                  Vurderer om man kan lage en startavgift som gir deg en motor i tillegg.
                  Altså da en av de to angitte i første post.

De som da har vært med før, får litt billigere startavgift, trenger ikke få motor hver gang.

Comment

Da gjenstår det egentlig bare å skaffe biler, noen steder å være samt en del folk til å kjøre disse bilene

-
                    Röhrl

Comment

Hva synes du om "regelverket" så langt?

Skal man satse på en type karosseri eller hvem som helst av de jeg har listet opp?
                      Skal man satse på orginal motor eller en slik 70T?

Ja vi må absolutt få til noe. Men hvis man får ryddet opp her, så kanskje vi kan få til en deal hvor man skaffer noen "billige" biler til de som skal være med?? Hvis det er mulig å få tak i da?

Comment

Regelverket er bra!

På en måte er det gøy med helt like biler, da det vil være forskjell på "handlinga" på de forskjellige karosseriene.
                        Selv synes jeg det er gøy med variasjon.
                        En annen ting er at man kommer jo til å kjøre istykker disse karosseriene etterhvert. Da bør det være mulig å ha noen å velge mellom, ikke minst på grunn av tilgjengelighet.

-
                        Röhrl

Comment

ja jeg har også tenkt på variasjon.
                          Har laget en "stor" diskusjon på Mini-ZRacing.com angående dette og de kommer ikke frem til at et karosseri er bedre enn det andre.

De fleste har el havnet på at Vitz og Abarth er "best" siden de ikke tar så godt i vantene...
                          Fit er jo sjelden, så den kommer vi nok ikke til å se. Lancia er litt lettere å få tak i.
                          Beetle ruller og Mini tar i vantene. Men ingen har noen klare fordeler i forhold til hverandre, ulempene veies opp ved andre ting, slik som at Beetle ofte havner på hjula igjen og de andre har andre egenskaper.

Men det er litt morsomt med en "kliss lik" bil for alle. Da blir det mere kjøringen som avgjør og ikke bilen og akkurat nå er Vitz og Mini relativt lett å få tak i.

Comment

Har oppdatert med bilde av konfig og av startavgift.
                            Samt endret litt her og der....slik som poengsum....

Sikker på at du ikke vil ha KUN Toyota Vitz RS og da heller bruke bilen til andre karosserier når du ikke kjører konkurranse?

Comment

Er noe sånt jeg ser for meg. Men jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe nytt vits karosserie, når du har ødelagt det originale

-
                              Röhrl

Comment

hm...

Jeg kan ikke noe for at du parkerer i mitt idealspor....
                                Kanskje hvis du kjørte det idealsporet alle andre kjører, så hadde du sluppet å bli truffet. Du setter jo ikke på nødblinken en gang...

Men ja, med et slik regelverk så kan kanskje folk velge litt.
                                Må bare få inn et eller annet om at dette ikke får lov til å være racing karosserier eller er ikke det nødvendig siden bare de karosseriene som er listet opp som er godkjente?

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X