Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z Stock race?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ikke vær så vanskelig nå da
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

Comment

Originally posted by zabbe View Post
      Ikke vær så vanskelig nå da
      Ja Rune, ikke vær så vanskelig.
      Zabbe kan alt om det å være vanskelig så han veit når du er det....
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Hjulmuttere i metall. Yeay or nay?

-
        Röhrl

Comment

Originally posted by zabbe View Post
          Hjulmuttere i metall. Yeay or nay?
          Noen god grunn for å ha med det?

Comment

Grunn til å tillate er vel holdbarhet. Lettere å stramme riktig mye.

-
            Röhrl

Comment

ja hvorfor ikke
              Det er jo ikke nødvendig men.
              Det blir vel kanskje billigere i lengden

Comment

Finnes det noen andre body som er narrow, 0N forran og bak i dekk og som har mer eller mindre samme tyngdepunkt da?
                Gjerne beregnet for HM motorfeste. Og da såklart 90mm wb

Comment

Ang karosserier har jeg lite å bidra med altså.

Men dette med option deler har jeg noen meninger om.
                  Deler som åpenbart må byttes pga slitasje er ting man bør ha mulighet for å skifte ut. Hjulmuttere, t-plater, felger og sikkert mer som dukker opp. Det meste av dette er vel allerede dekket av regelverket.
                  Tilgjengelighet på motorfester bør også sjekkes opp, da disse knekker relativt fort. Har sett en del defekte motorfester rett fra esken. Skruene blir satt inn før plasten er herdet, slik at de ofte er smeltet fast i plasten. Skal man da bytte T-plate så knekker hele f.skapen.

Dekk. Det å kontrollere om dekk er dreiet ned eller slitt ned er umulig, og heller ikke nødvendig mener jeg. Det vil alltid være en fordel med små dekk på baner med godt grep. Man bruker da de mest tynnslitte dekkene man finner, eller får en med dekkdreier til å hjelpe seg.
                  Alternativet er jo å gå for enhetsdekk, med utdeling av dekk før eventuelle løp.

Servodrev bør også kunne byttes ut til alu av et eller annet fabrikat. På MR-03 er det et drev som er svakt, og som egentlig etter den erfaringen mange nå sitter med bør byttes ut.

Det bør også settes inn et punkt om FET.
                  Er det tillatt med bytte av FET om de originale ryker? Vi vet at disse brenner opp oftere på 03 enn noen annen Z. Får man satt på motortilkoblingen skjevt så slipper sjelen ut av dem på et blunk.
                  Hitachi 3010 FET er vanskelig å få tak i her på berget, og er uforholdsmessig dyre. Fairchild FET'er (8088 etc) er billigere, og vil desverre gi en stor fordel mot original FET'ene.
                  Bytte av kort er uaktuelt så lenge de lar seg reparere. Nytt kort koster omtrent det samme som ny bil.

Hva med maksimumsvekt?
                  Er det lov å bruke blylodd etc?

Og. Hvorfor forsinkelse på rygging?
                  kan man vurdere standard settings istedet?
                  Vil det alltid være med folk som har med seg programmerer?

Jeg prøver ikke å være vanskelig, men kaster bare ut av meg en masse svada sånn utpå natta

Fyr løs
                  Last edited by RuneRG; 29 October 2011, 02:20.
                  Mini-ZNorway.com
                  Speedy PigZ Raceway

Comment

Dette må jo bare bli kule løp!
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

Comment

Den posten tok knekken på meg.

Jeg er ingen god sjåfør og ei heller har jeg gode nerver til å komme langt i noen konkurranser, men er gjerne med fordi jeg kan bli litt bedre og ha det gøy.
                      Du Rune, har jo konkurrert en stund og har sett dette og jeg er litt glad for at du tar det opp, men....

Om det er slitte dekke eller om de har blitt dreiet ned, det driter jeg i.
                      Om du har byttet FET'r, det driter jeg i.
                      Om du har metall eller delrin drev i styringa, det driter jeg i.
                      Om du har lodd under, det driter jeg i.

Nå er vi vanvittig nære på en "Modified" bil med 70T motor....Der vil ikke jeg være.

Så enkelt er det for min del....Skjønner jo at i min naive verden så skal folk bare stille opp med en bil og ha det gøy. Men både Zabbe og Rune er jo litt mere jordnære der og skjønner at folk sikkert ikke kommer til å gjøre det. De kommer sikkert til å modifisere alt som går an for å vinne hvert bidige løp. Det er sikkert bare jeg som ønsker at folk skal være med istedetfor å bruke en masse penger på modifisering slik at man kan vinne.

Tror jeg trenger en kaffe jeg

Comment

Ehh. Tror du drar det litt langt nå lasse.
                        Jeg er helt enig i at dette skal være stock. Problemet oppstår når t-plata knekker. Er ingen som gidder å kjøpe en ny org som knekker igjen med en gang.
                        Spesifiserer vi at man kan bytte til carbon, så slipper vi unna masse tune diskusjoner.
                        De originale hjulmutterene dør også, følger med to ekstra i pakka, men når disse er brukt opp så bytter man til metall.
                        Dekk blir desverre det som er igjen for tuning. Tror, med trykk på tror, at dekk ikke har så mye å si på så høye og smale biler uten demping.
                        Annet enn høyden. Er bare å sette minimumshøyde ved start, så er det løst...
                        Jeg har polert kingpinnene, smørt diff og demper, satt i kulelager og det er det. Når t-plata knekker, så ljøper jeg det som er tilgjengelig.

Klar for race!

-
                        Röhrl

Comment

Jeg er ikke klar for race....

Comment

Fordi vi er kranglete, eller fordi du ikke har bil?

-
                            Röhrl

Comment

ja

Kranglete er ikke riktig å si.
                              Dere påpeker bare fakta, som jeg sikkert ikke har så lyst til å se på.

Det regelverket som jeg har begynt på har jo med seg de slitedelene. De delene som fort knekker.
                              Bortsett fra da styregir, FET'r og motorfeste.
                              Og ja jeg hadde tenkt at det skulle være en pc som kunne brukes til å sjekke topp 3 og noen andre eller hvis noen skal sette konfig på bilen sin.

Men jeg er nok vant til at det skal være litt gøy for at jeg skal gidde. Jeg har ikke noe spesielt talent for å kjøre fort. har heller ikke noe mål om at dette skal gå fort. Men dere trekker fram ALT som kanskje kan gå feil eller som kanskje skal kunne modifiseres.
                              Ergo er vi veldig nærme Modified med 70T motor.

Comment

Er ikke enig. Jeg mener at det jeg kommer med av forslag er for å sikre at det ikke blir en mod klasse.
                                Prøve å unnga at det blir som i scale kjøringa veit du

-
                                Röhrl

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X