Etter at jeg fixa pn70t'en min, så har den trøbla i std motorfeste. Virker som festet klemmer for hardt, slik at det blir mer friksjon eller noe. Vet ikke om den var sånn før, da jeg ikke kjørte den i org motorfeste før den røyk.
Har ikke du bestilt deg en pn70? Isåfal har du en oppgave
Vurderer CTP70T også, men hva om det ikke ordentlig passer i motorfeste som skal brukes....
Eller at det går altfor varmt.
CTP70T må uansett kjøpes inn.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Det følger ikke med annet enn en ekstra fjær til toppdemperen.
Altså ingen andre fjærer enn de svarte forran.
Det følger heller ikke med noen pre-load stykker til toppdemperen.
Det følger med 2 stk plastikkshims som kan brukes et eller annet sted. Reglene skal ikke begrense hvor du setter dem hen.
Det følger med 6T-9T pinion og tilhørende motorfester.
Alt det andre som følger med er enten erstattning for de eksisterende delene eller til Wide utgaven.
Så her blir det ikke mye forskjell fra bil til bil.
Etter det jeg skjønner, så kjøp kulelager og T-plate med en gang...T-plata bøyer seg så bilen subber i innerskjermene.
Kulelager er jo åpentbart hvorfor du skal kjøpe.
etter en liten og konstruktiv samtale med zabbe i går...eh..natt, så lurer jeg litt på denne klassen.
Både zabbe og jeg elsker å tukle og skru og bytte ting.
Vi elsker også å kjøre.
Det finnes sikkert flere der ute som er litt like oss.
Det som var tanken, er at vi ikke nødvendigvis tror at en super modifisert bil vil gjøre det noe spesielt mye bedre enn en "standard" bil hvis man gjør noen grep.
Tanken var da.
1) Bilen skal være narrow (ergo blir det også lov å kjøre noe annet enn MR-03N. Da blir vel MR-01 og MR-015 også godjent ihvertfall)
2) Motor skal minst være 70T. Kan da bruke alt høyere T enn 70T og orginal Kyosho uten termisk sikring.
3) Felger og dekk forran og bak skal være narrow (8.5mm)
4) Det skal være HM motorfeste. Plast eller alu.
5) Hjulavstand skal være 90mm eller kortere.
6) Absolutt alt av modifiseringer er lov på chassi og demperoppsett.
7) Man kan modifisere karosseriet, men det skal ha sin opprinnelige form og det skal være hardplast. Kun kjøre med gummihjul som ikke inneholder silikon.
Håper da at flere kan være med.
Håper at all "juksing" vil kunne ungås da reglene er såpass åpne at det bilr rett og slett vanskelig å klare å "jukse".
Håper at folk som kjøper ny bil bare kan bli med.
Håper at de som har en gammel bil liggende, tar den frem og blir med.
Håper da på at racing skal bli gøy og ikke bare dyrt.
Håper at man kan se mange forskjellige biler på banen.
Uansett, nå håper jeg at jeg bare mangler litt svart, så er Vitz'n ferdig lakkert og jævlig.
Blei langt fra pent, men det blir pent langt fra. Utrolig irriterende når lim ødelegger den allerede dårlige lakkeringen.
Men det skal brukes, så etter neste helg så spiller det vel liten eller ingen rolle lengre.
Så på søndag kveld, så kommer nok banen min opp igjen. Da må jeg få testet litt. Sett hvordan det fungerer.
Comment