Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z Porsche Cup (86mm RM)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho Mini-Z Porsche Cup (86mm RM)

    Mini-Z Porsche Cup

    Vi ønsker nå litt forandringer og dermed en bil som er litt anderledes å kjøre i forhold til 98mm bilene som vi kjører i dag.
    Derfor faller valget på RM bil og da kan det bli skikkelig artig med en Porsche Cup.
    En smal MR-03 med luftkjølt motor i hekken. Blir ikke særlig mye råere enn det.

    "Kravene" er:
    Kyosho Mini-Z MR03 Chassis Set, eller MR-01, MR-015, MR-02**

    Kyosho Mini-Z MR015/MR03N RM Porsche 934 RSR Turbo White Body Set eller lignende 934'r


    Fronten, her kan man f.eks. bruke:
    PN Racing Mini-Z MR03 SCC Front Extra Long King Pin (2 pcs)
    PN Racing Mini-Z MR03 Front Suspension Low Down Spring Set (5 Pairs)

    Rompa, kan man f.eks. bruke:
    PN Racing Mini-Z Precision Gear Differential 64P 53T
    PN Racing Mini-Z PNWC 70 Turn Offcial Stock Moto
    PN Racing Mini-Z MR015/MR02 RM Motor Mount (Orange)
    PN Racing Mini-Z MR03 High Clamp Force T-Plate Mount (Orange)
    DPS er tillatt

    Generelt:
    PN Racing Mini-Z MR015 MR02 Ball Bearing Set (7pcs)

    Giring:
    12T pinion
    53T Spur

    Tanken var at disse modellene var "godkjente". Alle er Narrow og alle bruker RM motorfeste. Men vi her starter med 934 her.







    Hvis du skal kjøpe et ferdig lakkert karosseri, så er det ofte støpt i farget plast. Denne plasten er veldig sprø og du må regne med sprekker og annet som knekker.
    Men alle finnes i nytt hvitt karosseri som ikke er satt i sammen og som burde lakkeres.
    Disse karosseriene er bedre å bruke til dette formålet.


    Felger som kan være brukbare. Tror det skal være +1 offset forran og bak. Kan også bruke +1.5 i front hvis du får det til.

    Framfelger:
    PN Racing Mini-Z MR015/MR02 White Front Wheel Rim +1 Offset
    PN Racing Mini-Z MR015/MR02 Black Front Wheel Rim +1 Offset
    Atomic Mini-Z Front Dish Wheel +1 offset (white)
    Atomic S6 19mm Front Wheel +1.0 Offset (white)
    Atomic S6 19mm Front Wheel +1.5 Offset (white)
    Atomic S6 19mm Front Wheel +1.0 Offset (Black)
    TRPScale MiniZ MR03/MR02 Front Rims Offset +1 (White)

    Bakfelger:
    PN Racing Mini-Z MR015/MR02 White Rear Wheel Rim +1 Offset
    PN Racing Mini-Z MR015/MR02 Black Rear Wheel Rim +1 Offset
    Atomic Mini-Z Rear Dish Wheel +1 offset (white)
    Atomic S6 20mm Rear Wheel +1.0 Offset (white)
    Atomic S6 Rear Wheel +1.0 Offset (Black)
    TRPScale MiniZ MR03/MR02 Rear Rims Offset +1 (White)

    Generelt karosseri:
    Dette skal være orginalt utvendig. Ingen ekstra hull eller modifisering av hjulbuer.
    Du kan fint trimme vinduet i taket innvendig for å lette bilen for litt toppvekt.
    Det skal være orginale ruter og ikke lexan.
    Ikke lov å sette på vinger eller annet utstyr som ikke følger med karosseriet.
    Smådetaljer som vindusviskere, eksospotter og speil må ikke settes på, men det oppfordres til det for å få skalalikhet.

    **
    MR-02 kan brukes med smal front.
    Felger/dekk skal IKKE stikke utenfor karosseriet. Unasett hva slags chassi du velger


    Jeg endrer på denne etterhvert som jeg finner ut hva som passer.



    Så da trenger jeg litt hjelp.
    Det er jo fint plass til Extra Long King Pins og jeg kan eventuelt bruke Adjustable Fronten til RR med smale armer og orginal bunnplate.
    Så har PN et RM motorfeste som fungerer bra.
    Men hva slags T-plater skal man bruke, MM eller RM plater for å få til 86mm wheel base?
    Så over til DPS. Hva kan brukes der?
    Er det mulig å bruke Tri-demper oppsett?
    Last edited by NoBrainer; 4 June 2013, 11:13.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Du kan bruke både MM og RM t-plater for å oppnå 86mm med RM motorfeste.

    Kul idé. Hadde jeg kjørt mer sammen med dere, så hadde jeg vært med!
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      Oppdatert første post litt.
      Takker for info zabbe
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Må det være tiki-tiki?
        living in the fast lane

        Comment


        • #5
          nei det må ikke være tikitiki.
          det var bare et chassi jeg linket til.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Da har jeg begynt på ombygging av min LM bil til "Porsche from Hell"....
            Så får jeg se når jeg eventuelt får noen deler til å starte på rompa og litt lakkering.

            Har funnet fra +1 felger fram og bak fra tidligere prosjekter. Men mangler jo alt bak.
            Driver å vurderer om det kanskje er mulig å få til tridemper på den. Det hadde vært morro ihvertfall.

            Dere trenger ikke henge dere opp i om det er tikitiki chassi eller ikke, fordi det er mer eller mindre samme elektronikken og tikitiki er som sagt tidligere ikke aktivert fra fabrikk.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Vel, innså akkurat en annen liten "fordel" med denne typen racing.

              De fleste chassisett kommer med MM og RM motorfeste fra fabrikk.
              Så med litt justeringer så kan du faktisk være med med tilnærmet out-of-the-box bil.
              Sier ikke at bilen er perfekt, men den kan kjøres slik ihvertfall.


              Må bare finne ut den orginale spur gearet sin T, siden det følger me 6-7-8-9T pinioner.
              Samt regne ut hva som blir FDR for de forskjellige spur drevene som finnes. Siden 12/53T gir meg FDR 4,417
              41-44T 48pitch
              51-53T 64pitch
              106-109-112T 126pitch

              Ser ut for meg som at alle med orginal diff skal kjøre med 9T pinion. Alle som har 64p pinion skal kjøre med 12T og alle som har 126p skal kjøre med 24T.
              Men dette kan nok diskuteres, da det også må gå an å kontrollere.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Det originale RM festet klemmer ett eller annet sted på PN70T motoren, så du får ekstrem motorbrems. Bortsett fra det, bør det være kurrant. Relativt enkelt å feste DDS på originalt motorfeste også...
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #9
                  Joa, at det ikke er optimalt er en ting, at det går an å brukes er noe annet....

                  hihi
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Lagt til litt rundt modifisering av karosseri:


                    Generelt karosseri:
                    Dette skal være orginalt utvendig. Ingen ekstra hull eller modifisering av hjulbuer.
                    Du kan fint trimme vinduet i taket innvendig for å lette bilen for litt toppvekt.
                    Det skal være orginale ruter og ikke lexan.
                    Ikke lov å sette på vinger eller annet utstyr som ikke følger med karosseriet.
                    Smådetaljer som vindusviskere, eksospotter og speil må ikke settes på, men det oppfordres til det for å få skalalikhet.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Er jo fint å ha et chassis fra før av, som du kan modifisere med begrenset budsjett. Jeg må jo handle inn alt på nytt. Værst, syns jeg, er selve chassis. En høvding bare for midtpartiet. Alt rundt det skal byttes ut allikevel. Må selvfølgelig ikke men diff er et must og er motor feste som følger etter. Fronten kan være stock men hjelper lite med stock på så kort WB, osv. Brukt er lite av rundt omkring. Og prisingen er slik at nytt blir et godt alternativ uansett. En kort tanke før jeg legger meg
                      living in the fast lane

                      Comment


                      • #12
                        Jada, ikke hopp på noe bare fordi det kan se morsomt ut.
                        Vi 3 som skal i gang med dette har jo biler fra før. Så frontene våres endres ikke.
                        Ergo havner det på 5-600,- for å endre bil.

                        Men det kan være noe for folk som vil begynne eller det kan være noe til seinere.

                        Flere finner syntes ideen var kul og litt anderledes, så kanskje vi kan kjøre dette i løp seinere.
                        Dette blir jo en klasse som "straffer" de som er altfor aggresive, siden bilen garantert kommer til å rulle.
                        Jeg mener og tror det vil kunne medføre at man styrer både gass og svinge på en bedre måte.

                        Dette er ikke noe å stresse over.
                        Dette skal være morro og ikke en jæv*a jobb.


                        Bare så det er sagt, du solgte jo den bilen du kunne ha brukt til dette så.....
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by NoBrainer View Post
                          Bare så det er sagt, du solgte jo den bilen du kunne ha brukt til dette så.....
                          Sant nok det og det er ikke første eller siste gangen jeg angrer på noe jeg har solgt. Andre har visst angret på sine salg også
                          living in the fast lane

                          Comment


                          • #14
                            Det er helt sant at jeg har angret på salg av karosseri.
                            Opptil flere karosseri.

                            Men i dette tilfellet så solgte jeg motorfeste jeg trenger nå....

                            Men jeg har en helt klar plan over hva jeg må ha og hva jeg vil ha.
                            Så i dette tilfellet så har jeg nå alle bilene jeg "må ha".
                            Så da mangler jeg bare motorfeste til RM så har jeg de fleste konfigurasjoner jeg kan tenke meg.
                            Men jeg skal ikke ha en bil for hver setting.
                            Det er Stock og GT Mod bilene som er helt ferdige.
                            F1 skal jeg også "makse ut".
                            Så bruker jeg tikitiki chassiet mitt til LM, 90mm, Porsche Cup eller andre "morsomme" ting.

                            Eneste jeg lurer på er om AWD var så vanvittig bra kjøp at det gjør noe.....Men kommer til å beholde den en stund til. Men det er vel den typen jeg er minst fornøyd med. Det grunnet at det kun er jeg som kjører AWD.

                            Har brukt masse tid på å finne ut hva jeg liker, hva jeg ønsker og hvordan jeg skal skaffe det. Rett og slett tenkt igjennom hva som er spennende eller morsomt for meg.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Hva vet vi egentlig om de forskjellige felgene her. Jeg mener. Skal det være skikkelig gøy, så vil jeg ha noen litt scalariktige felger.
                              934 felgene er for små til å ha på skikkelige dekk.
                              935? Diameter? Offsett? Ser litt ut som LM.
                              906 Smale. Men hva med diameter? De ser jo helt nydelige ut.

                              Finnes det andre scala- og tids-riktige felger?
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X