Ser litt på porschen og vurderer å sette inn stock motor (kyosho org.) for test. Grunn til det er den ble riktig veltepetter på Pigz sist. Ok, det ble litt varmt utpå kvelden og dekka holdt ikke men kanskje den var overmotorisert med 70t PN motor? Gikk fint å "tømme" den på langstrekken men i svingene så veltet den bare. Innbiller meg at kyosho motor veier mindre også, er jeg helt bærtur nå da? Hva syns folket?
Værst blir det å hulle den da.
Tror ikke org motoren er noe særlig lettere. Kanskje litt.
Noen punkter som mest sansynlig har mer å si enn vekten på motoren...
-Har du fjærna den delen av vinduet som er under taket?
-Har du bly i tunnellen?
-Hvilke dekk kjørte du på?
-Noen dekk som subber i innerskjermene ved full sving og litt krenging?
-Kjører du for fort inn i svingen?
-Svinger du for brått? -
-Har du for løs eller for stram diff?
-Har du slarkete demping i bakdempern? -
-Har du mye camber?
-Har du lite camber?
-Har du mye camber-gain?
-Vrenger fordekk-kanten i svinger?
-vrenger bakdekk-kanten i svinger?
-Har deu teipa dekka?
-Har du mye slark i forstillinga?
-Hvilke felger har du?
-Har du slipt ned dekka?
Alt dette er enklere å gjøre noe med enn å borre og gjenge opp en originalmotor.
Litt av poenget med klassen var vel også at man skulle være nødt til å kjøre pent for å ikke rulle... Eller husker jeg feil?
Han brukte framfelger med "feil" offset og var veldig bastant på at de overhodet ikke kunne ta borti skjermene.
Han er som meg og kjører for fort inn i svingene.
Ellers så er han dårligere på differ enn det jeg er....
Så jeg tror også at det hjelper med en svakere motor.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Man ruller kanskje mindre med en slappere motor. Går jo ann å gire slappere også. Men jeg tror ikke vektforskjellen på org motor og 70t har noe å si på velting.
Prøv heller med 80t, så slipper du å borre og gjenge opp org-kanna...
-Har du fjærna den delen av vinduet som er under taket? JA
-Har du bly i tunnellen? NEI
-Hvilke dekk kjørte du på? HUSKER IKKE (alle type dekk slapp til slutt)
-Noen dekk som subber i innerskjermene ved full sving og litt krenging? KANSKJE LITT JA
-Kjører du for fort inn i svingen? SELVSAGT
-Svinger du for brått? - JEPP
-Har du for løs eller for stram diff? SIKKERT
-Har du slarkete demping i bakdempern? -TROR IKKE DET
-Har du mye camber? NOPE
-Har du lite camber? 0 men går til +1 snart
-Har du mye camber-gain? NOE
-Vrenger fordekk-kanten i svinger? NEI
-vrenger bakdekk-kanten i svinger? NEI (det gjør Igor)
-Har deu teipa dekka? hehehe
-Har du mye slark i forstillinga? EGENTLIG IKKE etter min mening
-Hvilke felger har du? Det har Lasse svart på alt
-Har du slipt ned dekka? NEI
Alt dette er enklere å gjøre noe med enn å borre og gjenge opp en originalmotor. Går nok opp til PN80T istedet.
Litt av poenget med klassen var vel også at man skulle være nødt til å kjøre pent for å ikke rulle... Eller husker jeg feil? Dette holdt ikke lenge vettu
Det er ikke lov med luftehull i karosseriet i denne klassen.
Atomic sin tri-demper for 86mm blir ikke laget lengre og jeg har ikke funnet den på nett.
Da må man lage selv og håpe det blir bra nok.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Comment