Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z Porsche Cup (86mm RM)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ingensteder.
    Skal ikke skjære i body utvendig i "Porsche Cup"
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #62
      Ok, like greit. Hvis det står skrevet et sted, har jeg sikkert ikke fått det med meg.
      living in the fast lane

      Comment


      • #63
        du kan kutte vinduet i taket slik at det blir mindre vekt.
        Siden det ikke synes.
        Du kan slipe i hjulbuer slik at dekka ikke subber.
        Du kan tynne ut karosseriet innvendig.
        Men ikke gjøre noen modifiseringer på orginale karosseri som synes utenfra når karosseriet står på chassiet med hjulene på.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #64
          Veldig kult konsept!
          Liker!
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #65
            Reglene forenkler en del nå må jeg tenke på lakkeringstema.
            living in the fast lane

            Comment


            • #66
              ok, litt mere da...

              Ser ut som at det går helt fint å bare følge bruksanvisningen for å sette sammen karosseriet.
              Vingen bak er todelt. Den ene delen limes på resten av karosseriet.
              Ergo er det et felt som egentlig kan kuttes ut uten at det synes utenifra.
              Om dette har noen konsekvens er jeg ikke sikker på. Gjør ikke dette på første utgaven, men skal teste på neste karosseri.
              Samme gjelder med vinduet, som har et stort felt i taket som kan kuttes ut. Dette "må" kuttes ut for å minske vekta i toppen litt.

              Motorfeste fra PN har ingen muligheter for å justere høyde på akslen, så her må du eventuelt justere under t-plata for å få lavere kjørehøyde.

              Ser ut til at hjulbuene bak må tynnes ut litt innvendig for klaring til dekkene.

              Men jeg har fortsatt ingen DPS / tridemper å teste med, så jeg er nå ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre dette enda.
              I tillegg har telefonen min dødd og mangler en kabel til kameraet mitt, så dere får ingen bilder.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #67
                For å senke bak på gamlemåten, må du shimse mellom t-plateog motorfestet.
                Hvorfor ikke gjøre dps sån som jeg har gjort?
                Ta en gammal t-plate. Lag ett høl i center mellom der du skrur inn i motorfestet. Sett en dps-pinne i dette hølet. Monter t-plata oppå motorfestet. Her må det kanskje shimses litt. Monter så en std dps etter bruksanvisningen. Vesentlig enklere enn å tråle ebay for utgåtte systemer...
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #68
                  Ja slik hadde jeg 935'n også.
                  Denne gangen hadde jeg håpet å få en finere løsning hvor ikke alt er så høyt oppe.
                  Men jeg får se.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #69
                    De orginale DPS armene til plastfestene kan fint brukes her.
                    Med 98mm DPS, så kan man bruke den korteste armen.
                    Med Atomic LM 102mm DPS feste kan man bruke den mellomste armen.

                    Problemet er at disse må skrues fast med skrue og mutter, så bytting av t-plate blir et lite hel****

                    Har fått i stand Igor sin Porsche. Den blei litt stiv, men den kan nok ihvertfall prøves.
                    Så har jeg begynt på min DPS, men mangler selve DPS stanga, så jeg får ikke festet DPS platene.
                    Samt å lodde om motorledningene.

                    På min bil blei det RR front med korte a-armer, mens jeg ikke hadde nok slike til Igor, så der kjører jeg orginale øvre a-armer.
                    Tror ikke jeg fikk reamet ut nedre bærearmer godt nok på Igor sin bil. Det går litt trått....

                    Men vi kan prøve litt å se.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #70
                      Fyttikatta å kult det er å kjøre Porsche.
                      Igor og jeg kjører med kun DPS og PN #3 og det sitter forunderlig bra.
                      Kyosho 20 bak og Kyosho 30 forran. Begge radial.

                      Knallmorro
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #71
                        Orginal narrow nedre bærebru, exstra long king pins, Reflex øvre bærebru og Reflex korte a-armer. PN korte MR-02 fjærer. Har senket karosserifeste en del også

                        Click image for larger version

Name:	2013-05-14 14.40.36.jpg
Views:	1
Size:	28.0 KB
ID:	780667

                        PN RM motorfeste, "spesiallaget diff", Atomic LM DPS, PN #3 RM t-plate, PN 70T motor

                        Click image for larger version

Name:	2013-05-14 14.40.49.jpg
Views:	1
Size:	34.9 KB
ID:	780668

                        Har brukt den orginale RM stanga til å feste den orginale toppdemperen. men så har jeg kuttet vekk alt som skal til for at DPS skal sitte bra.

                        Click image for larger version

Name:	2013-05-14 14.42.07.jpg
Views:	1
Size:	42.7 KB
ID:	780669

                        Har ikke hatt tid til å lakdere enda, så det blei tape....

                        Click image for larger version

Name:	2013-05-14 14.40.14.jpg
Views:	1
Size:	26.1 KB
ID:	780666

                        Bilen blei vesentlig bedre enn jeg hadde trodd.
                        Fikk vekk all hopping på en utrolig dumpete bane.
                        Den er lite tilgivende ved for mye gass i sving. Den kan ikke ha for mye motorbrems.
                        Detaljene ser ut til å gi de store gevinstene og dette var gøy å kjøre.
                        Igor kjørte dritraskt med en bil som skulle ha vært vanskeligere å kjøre for han.

                        SAMT AT DET SÅ DRITTØFFT UT PÅ BANEN
                        Last edited by NoBrainer; 14 May 2013, 15:19.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #72
                          Dødsfett. Blir sånn på meg også. Hvordan var det med velting?
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • #73
                            Det ble litt offpist kjøring for å si det slik.

                            Glemte å si at jeg ble meget imponert av Igor og rundetider han satte!
                            Last edited by cybercowboy; 14 May 2013, 17:25.
                            living in the fast lane

                            Comment


                            • #74
                              Masse velting til å begynne med og du velter hvis du er for eplekjekk.
                              Toppdemperen gjøre ting værre en stund, så den fjernet vi.
                              For gode framdekk gjore sitt også.

                              Veltet egentlig bare når jeg gjorde feil, så syntes ikke det var mye velting.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #75
                                Hev bærebrua med en mm eller to, og bruk evt knuckler med camber om det blir for lite å justere på. Da kan man sikkert være litt eplekjekk og fortsatt holde bilen på hjula.

                                Dekk. Er det standard dekk som brukes eller er det spesialprofil?
                                Mini-ZNorway.com
                                Speedy PigZ Raceway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X