Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya DF-03RA Lancia Delta Integrale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Sånn jeg skjønner dette, så kan du fint kjøre touring med den.
    Men jeg er ganske sikker på at du ikke vil ha en sjanse mot Xray T3 gjengen. Til det er for mye masse og for lite beregnet for touring.
    Når det gjelder løp denne passer inn i så er det ingen. DF03 ville kanskje vært ok til 4wd buggy, men med så korte a-armer så ville du nok ikke hatt noen særlig glede av det mener jeg.

    Da ville jeg heller ha satset på biler som er litt mere beregnet til sitt bruk.

    Alt er mulig hvis du vil delta. Da kan du kjøre det meste, men å ligge helt bakerst å rett og slett ikke ha en sjanse er jo litt kjedelig da.

    Når det gjelder motordiskusjonen deres, så høres det skikkelig overkill ut, men så har jeg anskaffet bilen for noe annet enn det det virker som dere skal bruke dem til da. Jeg har satt sammen bilen for å kunne kjøre rally. Trang bane med masse svinger og sjelden toppfart.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #62
      Da får vi lage egen rallyklasse og kjøre for heder og ære! Jeg har ingen store ambisjoner om å kjøre konkurranse, men tenkte at hvis jeg en gang fikk dreis på kjøringa at jeg kunne meldt meg opp til ett løp eller 2.

      Når det kommer til motoralternativer så har jeg bestilt den Hobbywing 13T selv også. Ønsker jeg å få mer fart så er det jo bare å kjøpe en motor for det. Vurdere en sånn "slipper clutch?" hvis den 13T river for mye/hardt i diff og gir.

      Grunnen til at jeg valgte Lanciaene (Delta og 037) er at jeg er svært glad i disse bilene og har en plan om å skaffe meg en Delta i fullversjon før jeg blir olding og bilene er ubrukelige.

      Jeg kommer nok til å skaffe meg 2 karrosserier for DF03Ra chassiet. Ett for rally med 60mm dempere og Martini dekor og en "Stradale" versjon som lakkeres i candy rød med en stripe midt på over hele bilen. (Final edition look) hvor jeg også senker bilen 50mm)

      Hvis jeg seriøst blir hekta kommer jeg også til å prøve å lage et Delta S4 karrosseri.

      Når det kommer til denne 037 bilen så blir det kun et koseprosjekt. Den blir nok kun kosekjørt med og holdt i 100% tipp topp stand (Ser ut til å bli et samleobjekt)

      Igjen takk for mye bra info i denne tråden. Keep me posted mht absolutt må ha upgrades og tekniske tips/råd!
      tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

      Comment


      • #63
        Ja vi fant en liten ting i dag.

        ved fremre diff'n så sitter selve styringen. Styringen er satt sammen med en plaststang.
        Denne stanga butter i midterste skruen som fester chassiet til diff'n.
        Burde file av 1-2 mm på den skruen slik at skruen ihvertfall er plant under der.

        Jeg kan ikke se at jeg trenger slipper clutchen enda, men så er det ikke sommer og godt grep heller da.
        Skal vurdere det til sommeren.

        jeg må ha meg et nytt karosseri, da jeg borret feil i midt og fordi det Lancia karosseriet er drit dårlig. Altfor tynt og det sprekker opp.
        Er ikke sikker på hva jeg skal bruke som bruks karosseri. Eller om jeg bare skal kjøpe flere karosserier med det samme.

        60mm dempere på det absolutt mykeste er er utrolig morro å kjøre rally med. Men så er 60mm maks lengde du kan ha.
        50mm dempere burde få den vesentlig lavere ja. Det kan bli bra som on-road bil for morro.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #64
          Deltaen har ankommet postkontoret! Oh Lykke! (Bilder fra byggeprosess blir postet... inspirert av Nobrainer)

          11 dager fra akseptert ordre til den ankom postkontor er akseptabelt!

          PS! Jeg kjøpte Spektrum DX3S radio til denne. Noen erfaringer?
          tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

          Comment


          • #65
            Det er en veldig bra radio. Byggebilder????
            Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

            Comment


            • #66
              Originally posted by Droid View Post
              Det er en veldig bra radio. Byggebilder????
              Kanskje han lager byggebilder i sin egen tråd?
              Så fort han får tid til å gjøre noe med den?
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #67
                Byggebilder

                Hei!


                Byggebilder vil selvfølgelig komme. Kommer til å poste alle RC prosjekter i egen blogg, samt linke til den her inne.

                Starter å bygge i kveld tenker jeg.
                tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

                Comment


                • #68
                  Hei!

                  Har nå bygget opp min Delta! Bilder kommer snart på www.tabalizer.no/rc!

                  Jeg skal demontere diffene og legge inn mer grease (pakken kommer med litt lite syns jeg) Hvor mye grease har dere på inne i de lukkede diff systemen? Har sett alt fra MYE grease til bare litt.
                  tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

                  Comment


                  • #69
                    De som kjører race tror jeg bare bruker litt, men de vedlikeholder også bilene oftere.
                    Jeg havnet på en mengde som var akkurat det jeg fikk til uten å miste alle kulene utover...sånn ca så mye
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #70
                      nobrainer

                      NoBrainer. Du skriver at du har forsterket styringen med kulelagre? Mulig jeg er litt treg, men har du mulighet til å forklare? Evt info om produktnummer og bilde av forstillingen på bilen din?

                      (Stjeler det jeg kan av folk som har bygget df03ra biler og prøver å få til en robust og bra bil! )

                      Ellers finner jeg denne tråden på rcuniverse interessant: http://www.rcuniverse.com/forum/m_88..._1/key_/tm.htm
                      tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

                      Comment


                      • #71
                        orginalt så følger det bare med noe messinggreier(ser slik ut ihvertfall) som "lager" til svingen..
                        disse kan du bytte ut med kulelager, kan også forsterke svingdelen med alu istedenfor plastik,
                        her har du en link til alu delene og kulelagra..
                        We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!



                        du kan også hente tips fra df-03(ikke ra), da det er samme chassis og det aller meste er stort sett likt driverksmessig..
                        Last edited by tanngarden; 24 February 2011, 17:09.
                        Tamiya Keen Hawk(DF-03)/m Mamba Max 5700kv og 3s lipo = brent diff

                        Comment


                        • #72
                          Takk

                          Bestilt!

                          Har bygd ferdig bilen nå. Bilder kan sees her:



                          Venter fortsatt på lakk og en del deler som skal på plass før jeg prøver denne ute i det fri! Takk NoBrainer som lurte meg ut på dette, og til alle som har svart svært raskt og godt her i denne tråden!
                          tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

                          Comment


                          • #73
                            Det er 4 messinglagre i styringen. Disse har jeg byttet ut med kulelagre.
                            Side 9 figur 17 delene MB10
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #74
                              update!

                              Har oppgradert motoren litt! Har kjøpt ZTW 8.5T brushless med en 60A ESC. Tror det blir mer enn nok krefter for å si det slik. Ellers venter jeg på å få lakkert body og satt på dekaler slik at denne blir "vist" frem og filmet sånn at dere får sett på bilen!

                              Gleder meg veldig til det bli bart slik at jeg får testet den ordentlig.
                              tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

                              Comment


                              • #75
                                Endelig har jeg fått bestilt nytt karosseri.
                                Skal få lakkert interiøret og få laget rallybøtter på denne også.

                                Noen som har tips angående hvordan jeg skal få lys i fronten på den?
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X