Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips til stampede 4x4 vxl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #77
      Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #78
        Passer virkelig det batteriet der? Tror ikke det går i 4x4 VXL, blir for langt. Det går i Slash og Stampede 2WD. 4x4 har maks 142mm x 48.5mm x 23mm, 25mm. Men det kan selvsagt brukes høyere batterier med den utvidelsesbraketten. Jeg bruker de vanlige 5A hardcase 136-137mm batterier i min.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #79
          Onkellars sier at han kjører med 3s lipo 8400mah.. så lurer bare på hvilket batteri det er, og hvor det er kjøpt?

          Comment


          • #80
            Den ytre grensen på lengde er som jeg skrev 142mm. Jeg har et 10A 2S til min men aner ikke hvilket fabrikat det er.
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • #81
              Originally posted by Odd-M View Post
              Passer virkelig det batteriet der? Tror ikke det går i 4x4 VXL, blir for langt. Det går i Slash og Stampede 2WD. 4x4 har maks 142mm x 48.5mm x 23mm, 25mm. Men det kan selvsagt brukes høyere batterier med den utvidelsesbraketten. Jeg bruker de vanlige 5A hardcase 136-137mm batterier i min.
              Stemmer nok det, sitter å måler nå og Stampede 4x4 er 144mm-ish langt, du er unna med 12 mm og det er i overkant av hva du kan klare å presse ned en 'Soft pack' LiPo-pakke med også. Selv med Dremel blir dette for mye hehe...

              Men det her passer:
              ZIPPY 6400mAh 3S1P 30C Lipo Pack (Suits TRA2857)

              Dimensions: 138x44x41mm
              Last edited by Bakstad; 15 July 2013, 11:33.
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #82
                Hei, tar opp denne tråden igjenn.

                Har nettop kjøpt meg en Stampede 4x4 vxl. Fra elefun. Kjøpte med lipo 2s 4000 mah.

                Er det noe spesielt jeg må tenke på med kjøring i snøen?

                Tenker litt om batteriet er vanntett osv.

                Comment


                • #83
                  Du bør pakke inn lipo batteriet med kontaktene i en pose slik at det holder vannet unna, eller så er det bare å kjøre!
                  Har selv en stampede 4x4 som jeg har gjort dette med, har også kjørt hele bilen oppi svære vanndammer der vannet har stått over elektronikken og det har gått bra det også!

                  Comment


                  • #84
                    Jeg har sett biler fullstendig neddykket uten problemer. Dette er en Telluride på 2S, som tatt rett ut av eska. Sønnen til en kompis som kjører. Bilen fungerer like fint den dag i dag.. https://www.youtube.com/watch?v=v-gF...XLfWpx14JEKcmQ
                    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                    Comment


                    • #85
                      Ja det var jo en bra ide. Ser batteriet blir jo vått hver gang jeg kjører nå.

                      Skal prøve og tette med en pose av noe slag.

                      Bestilte ett ekstra lipo batteri i dag. Det ble ett Gens ace 2s 5000 mah 25c.
                      Noen som har erfaringer med det?

                      Comment


                      • #86
                        Gens Ace er kvalitet og det har nok kapasitet til en slik bil.
                        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                        Comment


                        • #87
                          Har bare gode erfaringer med det!
                          kommer godt pakket og med en manual, virker derfor som det har høy kvalitet fremfor visse andre batterier jeg har bestilt.
                          kjørt med 3s fra dem nå i lang tid å det blir ikke varmt eller noe annet tull, ser ut til å ha like bra kvalitet som traxxas sine dyre batterier.

                          Comment


                          • #88
                            Ok det hørtes jo veldig bra ut.
                            Må si det er en morsom bil dette, og virker som den er holdbar.

                            Hvis jeg skal oppgradere den har jeg lyst på disse Proline Masher dekkene. ser ut som bra dekk til det meste av underlag, samt jeg liker utsende på disse.

                            Comment


                            • #89
                              Er det noen som har peiling på service intervaller på disse bilene?

                              Er det noe spesielt man bør holde øye med/rengjøre/smøre?

                              Har vell kjørt ca 20 ladinger med bilen nå.

                              Comment


                              • #90
                                Følg med kulelager, særlig det i motorfestet midt i bilen. Løsne bakpartiet, dra ut spurdrevet og sjekk lageret der jevnlig. Særlig hvis du kjører i gjørme og våte forhold. Delenr. hos Traxxas er #5119, det er bare å kjøpe inn og ha liggende. Går det tregt -> bytt ut.
                                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X