Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips til stampede 4x4 vxl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Takk for bra svar, skal holde øye med lagerene.

    Hvis flere har tips og triks, så rop ut.

    Comment


    • #92
      Det du kan gjøre er og teipe rundt den blå akslingen som går i midten slik at åpningen blir mindre rundt akslingen, teip rundt der du ser åpningen ved servoen der, bare teip så nære akslingen du klarer uten at teipen treffer den siden denne går rundt når man kjører, det hjelper veldig på og beskytte lageret i motorfestet mot sand


      Det er vel et godt tips å gi at du ikke gir full gass helt fra start for og ikke belaste drevene så godt siden bilen har ganske mye power.
      Du får si hva du vil oppgradere eller gjøre med den så får du nok flere gode tips.
      min erfaring med stampede på 2s er at det er en evighetsmaskin
      Du kan like godt bestille deg disse http://www.samirc.no/products/traxxa...xle-aluminum-2 orginalen er av plastikk og disse knekker fort hvis du hopper høyt å lander på det ene bakhjulet eller sklir inn i en fortauskant i full fart med dekket bak først, disse i plast koster 30kr å holder en stund men etter erfaring kan du likegodt kjøpe alu med det samme
      Framhjulene sitter annerledes og der er min erfaring at plast delene holder fint..
      Last edited by raybenz; 8 April 2014, 18:56.

      Comment


      • #93
        Har hatt første `service` i dag. Demonterte stort sett hele bilen og rengjorde/vasket delene.
        Fant ut at det lageret til mellom akslingen var blitt litt dårlig ja. Var mye fukt inni dær.

        Jeg teipet med sort elektro tape rundt selve akslingen dær den går inn i tunnelen. Får se om dette hjelper på. Det ble tight fit vertfall.

        Sånn ellers så det greit ut. Men skal bestille meg ett sett med nye lager.

        Så jo bra ut de alu delene ja- raybenz

        Comment


        • #94
          tar jeg ikke helt feil så har www.amain.com kit for og beskytte mella aksling.. Har vært meget lite kjøring her i vinter men har akkurat nå tatt vår-service på begge bilene samt bestilt meg en hpi camaro driftebil Blir nokk også en summit 1:10 utover sommeren
          Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

          -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

          Comment


          • #95
            Etter det jeg fant var det en del som kunne monteres på en uorginal mellom aksling (tekno M6)

            Men nå er ikke jeg så god til og lete. Så mulig jeg ikke fant rett del.

            De hadde vertfall mye fint til bilen.
            Noen som har prøvd og handlet fra www.amain.com?

            Comment


            • #96
              Jeg har handlet 5 ganger hos www.amain.com det siste året, bare bra erfaringer så langt. Helt suverent utvalg, bra priser og rask levering hvis du betaler for det. Har bestilt 2 ganger godt over grensen for momsbehandling (200 NOK) og har fått det levert med "Express Mail International" (også kjent som EMS). Har fått det levert i løpet av 7-9 dager, og gebyr for momsbehandling er inkludert siden det er EMS. De andre 3 har vært småting under 200 NOK, har valgt billigste fraktmetode, levert etter hhv 12 og 13 dager, den siste venter jeg på ennå, 20 dager så langt. Litt spent på den, men den dukker vel opp.

              Comment


              • #97
                Okey da blir jeg nok å handle dær.

                For å gi tilbake melding på tapen på mellom aksling,
                Så kommer det forsatt vann inn i spur og pinion gir. Men det kan vertfall ikke komme store steiner

                Comment


                • #98
                  Er det noen som har prøvd seg fram med tykkere diff oljer?
                  Tenker spesielt på bak diffen, hadde vært fint om den sperret mere. Spesielt i offroad terreng.

                  Eller vil bilen ta skade av dette? (Stampede 4x4 vxl)

                  Comment


                  • #99
                    Ja prøvde litt forskjellig, ente opp med og trykke diffen full av grafith grease Funke som bare f**n! Eneste e at med full sving i lave hastigheter så kan den styre dårlig, spess på snø/is og våt grus/sand..
                    Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

                    -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

                    Comment


                    • Ok ja høres ut som den sperrer bra da. Hvor tykt er dette stoffet?
                      Ser man før kjøpt noe tykt gummi stoff også man kan ha i diffen. Husker ikke hva det kaltes.

                      Comment


                      • Da har jeg kjøpt meg en til bil Et ordentlig modifisering prosjekt! Axial Wraith :P Måtte lage en liten review av den, også tenker jeg og legge ut etter som jeg modifiserer den

                        Link til youtube http://youtu.be/Q458_HLAvGM
                        Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

                        -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

                        Comment


                        • Så ut som en tøff bil det der. Hva koster en sånn?

                          Tilbake til Stampede: Har kjøpt litt små deler fra amian.com.
                          Bla. 100 000 diff olje. Vil denne oljen bremse ned diffen noe, eller vil den forsatt være veldig åpen?

                          Comment


                          • 100k er fremdeles ganske åpen. En kompis har 300k på en Telluride (samme diffen) og da begynner det å bli ganske stramt. Men hva er poenget egentlig til bruksområdet på en Stampede?

                            Wraith er tøft! Ligger på 3-4.000,- her i Norge avhengig av modell. Kan brukes både til crawling og bashing avhengig av hvordan den rigges opp. Oppfører seg imidlertid totalt forskjellig fra en Stampede og kan ikke sammenlignes.
                            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                            Comment


                            • såpass ja blir sikkert og prøve 100k i første omgang. og kjøpe en tykkere senere, di var jo ikke dyre.

                              Jeg bruker vell bilen til mye forskjellig, men kanskje mest i terreng og sakte gående.
                              Blir imponert av Jang på urc som bygger om stampeden til og bli alt mulig slags bil. Viser jo at den har ett stort bruks område egentlig

                              Comment


                              • Hvis du foretrekker å kjøre sakte så har jeg en anbefaling, kjøp en bil som egner seg til formålet og du vil få langt større utbytte av det. F.eks Axial SCX-10, AX-10 eller Wraith. Her har i alle fall jeg funnet fred i sjelen. Tenk at det skulle være så morsomt å kjøre sakte!?
                                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X