Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem andre har 1/8 brushless? Hva bil har du/setup?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvem andre har 1/8 brushless? Hva bil har du/setup?

    Jeg har nylig skaffet meg 1/8 BL bil, en Caster Fusion EX-1 PRO som jeg er veldig fornøyd med. Har ikke fått kjørt så mye, men ikke pga noe galt med bilen.

    Jeg hadde stor suksess med hobbywing i e-revoen min.
    Så jeg har kjøpt hobbywing 80a esc, skulle hatt 150a men det var ikke å få tak i på det tidspunkt. Den funker nå bra til prisen, og jeg skal uansett over til mamba max pro når den kommer i butikkene jeg bruker.

    Motorvalget til denne har jeg mildt sagt rota med, men ender vel opp med Caster sin 1880kv feigaokopi når postmannen kommer. Den skal nå virke så jeg kan kjøre, om ikke så fort som det jeg har sett for meg denne bilen skulle gjøre.

    Senere får jeg kjøpe noe heftigere når pengene strekker til.

    Hva 1/8 BL har du, enten det er buggy eller truggy. Hva utstyr har du i bilen, og er du fornøyd med det?

    Kan være kjekt å se hvor mange av dere som driver med dette, og det vi skriver om bilene og utstyret kan hjelpe andre med tanke på å begynne med 1/8 børsteløs!

    Thomas G
    Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

  • #2
    har 2 sett med elektro utstyr nå

    8ight-b med 4s lipo, tekin rx8/t8@1700kv(truggy utgave av motor)
    utvekslingen er 46(stål spur)/18pinion
    har 2x chasis til denne bilen, en er nitro den andre er elektro
    har brukt losi's converterings kitt med en tekno batteri eske, så denne bremser kun med motor, er ikke helt fan av denne løsningen da diffene må brukes med tung olje for å takle bremsingen
    dekkene er standard losi buggy, skal ha noe med litt mere røff bane kapasitet samt noen for baner uten løs jord

    8ight-t med 6s lipo, tekin rx8/t8@1300kv truggy motor
    ombygd med tekno rc chasis og longshank pinions
    mekanisk brems og svært tung olje i center diff(50k+) bilen veier mer en standard så alle dempere+fjærer er stivet opp, front diff er av type smart diff. det funker like bra med tyngre olje men nå er den da kjøpt så...
    med tanke på dekk så bruker jeg grp "grip" og t-maxx dekk

    begge bruker samme radio (40mhz fm dritt)
    begge er og ombygd med rustfrie stålskruer så det ikke blir runde fester så fort heller


    ca pris for ombygning av truggy=500$=ca 2800kr med moms
    ca pris for buggy=2000 med noe uten moms
    Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
    Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
    losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

    Comment


    • #3
      Xray 808E

      Har to stykk Xray 808' 009 som begge er bygget om til elektro. Har kjørt den ene av disse i hele sommer og er svært fornøyd.

      De er begge satt opp med følgende utstyr:

      Bil: Xray 808 buggy 2009 spec
      ESC/Motor: Tekin RX8 m/ T8 1700kv buggy motor
      Motorfeste: RC-monster motorfeste for Xray 808
      Batterifeste: Losi 8IGHT-E batteriholder (fjernet alt av orginale fester under for å lavest mulig montasje).
      Radiobox: Traxxas 3905 E-Maxx Waterproof Receiver Box
      Drivbatteri: 5 celler lipo (Hyperion G3 4200 35c)
      Radio: Futaba 4pk m/ Hitec HS-7965MG V2 styreservo
      Karosseri: J Concepts Illuzion (bedre klaring for batteri)

      I tillegg lagde jeg nye festeplater for styreservo/rx-boks og ESC i 3mm karbon

      Her er en link til bilder av bilen her på forumet: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...ray+808&page=3

      Av endringer som er gjort etter at bildene er tatt er at batteriene er flyttet framover, samt at det er byttet til en raskere styreservo (Hitec 5955TG er byttet tl 7965MG). Har også snudd ESC'en rundt slik at kablene kommer ut på samme side som motoren.

      Mvh Ronny
      Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

      Comment


      • #4
        Team losi 8ight

        Har en stykk Team losi 8ight som er bygget så billig som mulig pga stramt budsjett. Jeg er svært fornøgd med bilen, men regulatoren er en del for stor.

        Bilen satt opp med følgende utstyr:

        Bil: Losi 8ight
        ESC/Motor: Turnigy 2350 med turnigy 150 amp regulator(dette er det samme som hobbywing)
        Motorfeste: Novakl konv kit.
        Batterifeste: novak konv kit.
        Drivbatteri: 2x orion rocketpack 7.4 lipo 3000mah. (perfekt for minimalt med kjøretid)
        Radio: Futaba 3pm 2.4 m/ Hitec HS-5645MG styreservo
        Karosseri: Karosseri er en fin ting ja..
        Giring: 48t spur og 15t pinion

        Funker som bare det.
        Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
        O.sæland hobby

        Comment


        • #5
          Hei nå har jeg bestilt kvalitets utstyr til min caster fusion EX-1 pro.

          Feigao 8L motoren er sikkert grei for 3 cellers oppsett, siden den er på 3200kv. Men for meg passer den ikke så godt pga jeg har allerede batteri jeg skal bruke 2x 2celler. Jeg sender caster fusion- motoren tilbake uten å åpne pakken, jeg gidder ikke ene billige motoren etter den andre.

          Dette er på vei i posten:
          -Motor: castle/neu 2650kv. Hadde 2200kv'en passet i EX-1 hadde jeg kjøpt den siden jeg kjører 4 celler.
          -ESC: castle mamba max pro. Helt ny regulator med opp til 6celler, den driver lett castle/neu motoren selv om den er for 1/10.
          -Plastik spur-drev fra kyosho som skal passe uten noe problemer. For å redusere støyen litt, siden jeg er vant med lazer'en min som er helt stille i forhold til EX-1.

          Dette har jeg fra før:
          -Batteri: 2x 2celler trackpower 3600mah 30c (Fire celler altså)
          -Radio: LRP 2,4ghz. Enkel og fin.

          Fy som jeg gleder meg. Har lest meg frem til at jeg må ha 14-16t pinion med den motoren i fusion EX-1 så de bestilte jeg og. Dette blir illsint bil!

          Jeg ser dere har heftige biler dere over også! Har lyst å prøve en tekno rc- konvertert bil med clutch og mekaniske bremser også en dag. Virker interesant det! Veldig anderledes ihverttfall...

          Thomas G
          Last edited by El Tomaso; 3 November 2009, 00:34.
          Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

          Comment


          • #6
            clutchen er bare ekstra vekt og da motoren ikke har noe problem med moment ved lavt turtall så er vitsen og litt liten

            mekanisk brems er derimot deilig, ikke noe prob med at diffene blir for "stive" for å klare brems+sving etc
            Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
            Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
            losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

            Comment


            • #7
              Da har min castle/neu motor kommet, venter fremdeles på farts-regulator og småting fra rc-monster. Jeg har en 150a hobbywing regulator som jeg skal låne fra e-revoen så jeg får prøvd nye motoren i fusion ex-1'en min. Ønsk meg lykke til!


              Thomas G
              Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

              Comment


              • #8
                Funka som bare det med nye motoren, herlig med kvalitet under dekselet!

                TG
                Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

                Comment


                • #9
                  Har net skaffet meg en losi eight e limited edition. Og er storfornøyd.

                  Den har nå mamba monster regulator og motor. Kjører på 4s lipo. Skal opp i 5s og 6s lipo pakker. Men det får komme med tiden. Det første jeg skal gjøre er å bygge den litt om med deler fra Team ass sc8e. Med fangere fra sc8 og sc10 eller losi strike kaross. Skal kanskje bruke buret fra sc8'en men får se om det blir nødvendig. Skal også ha hjulene fra sc8. Alt bestilles når lønn kommer. Så gleder meg max til å få den bygga om.

                  Skal også lage meg noen inner skjermer i lexan for å få minst mulig drit inn i bilen siden hjula blir innerfor skjermer nå. Skal poste bilder av bygget hvis folk vil det.

                  Hadde nitro før og føler akkurat nå at det ikke frister i det hele tatt. Ingen justering eller annet mikk makk. Stortsett plugg and play.
                  Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

                  Comment


                  • #10
                    Så du går for short course truck, post bilder i denne delen av forumet når den er ferdig da!

                    Jeg er storfornøyd med min nye mamba max pro, den klarer fint 2650kv motoren. Jeg ble litt bekymra for de tynne kabelene som den bruker, men de ser ut til å være bra nok. Jeg har passet på å bruke castle sine egne 4mm gullkontakter hele veien. 6,5mm blir for drøyt syns nå jeg.

                    Nye dekk gjorde bilen mye lettere å kjøre, dekkene som fulgte med caster bilen var ikke egnet til grus.

                    Thomas G
                    Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

                    Comment


                    • #11
                      Ja digger utsende. Og buggy chassiet til eight'en er jo drit solid. Jeg har ikke hatt noe serlig problemer med varme. Hjelper litt på med kulda ute for tiden. Må nok til med mer kjøling til sommern tenker jeg.

                      Holder meg til 2200kv motoren. Og en 1700kv. Går heller bare opp i volten hvis jeg vil kjøre fortere. Men så langt har 14.8v holdt plenty.

                      De originale dekkene på eighten min er utslitt etter 4-5 turer på grusen her. Så skal bli tøft å prøve sc8 hjula på den. Blir litt mykere en de originale buggy dekkene siden det er litt mer gummi på sc8 dekkene.

                      Skal poste bilder når ting begynner å skje.
                      Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

                      Comment


                      • #12
                        Hobbywing

                        Originally posted by El Tomaso View Post
                        Da har min castle/neu motor kommet, venter fremdeles på farts-regulator og småting fra rc-monster. Jeg har en 150a hobbywing regulator som jeg skal låne fra e-revoen så jeg får prøvd nye motoren i fusion ex-1'en min. Ønsk meg lykke til!


                        Thomas G

                        Hei, hvor har du handlet hobbywing regulatoren?

                        Mvh
                        TOmmy

                        Comment


                        • #13
                          Her selger de hobbywing http://www.buggyshop.no/catalog/index.php?cPath=59_79
                          www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
                          CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
                          +++

                          Comment


                          • #14
                            Jepp, kjøpte fra buggyshop. Både caster buggyen og HW esc/motor til e-revoen. Storfornøyd med alt så langt

                            Har anskaffet meg en Hacker C50 13L 1874kv motor som jeg har montert i buggy'en for å se hvordan den går i forhold til castle/neu motoren. Fikk den for 600kr, måtte prøve etter å ha hørt så mye skryt om hacker.

                            Måtte heve motorfestet/midt-diffen 2,5mm for å få motoren på plass.

                            Hadde det bare sluttet å regne så jeg får prøvd den

                            Thomas G
                            Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

                            Comment


                            • #15
                              Hadde det bare sluttet å regne så jeg får prøvd den

                              Ikke tull engang. Men har lyst å forsøke meg opp på slettebakken på sykkelbanen imorgen (Søndag) og kjøre sålenge det ikke er for sølette. Forrige gang var bilen FULL i shjjjiit. Sikkert nermere en 3dl med sand til sammen.
                              Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X